Vi som pluggar - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu stänger jag pluggbutiken för idag. Jag har gjort det som jag satte upp som mål, nämligen att gå igenom alla föreläsningar och skriva upp det som verkar viktigast men som jag ännu inte känner att jag kan. Tummen upp :up: Ett tag trodde jag att det skulle vara helt kört, jag kände mig så vansinnigt trött på eftermiddagen! Kroppen bara skrek efter godis som snabb energi, istället åt jag tidig middag och la mig och sov på soffan en stund. Fyllde på med lite torkad frukt sen och fick faktiskt upp ångan igen vid 17:30-snåret! Skönt att kunna vända och faktiskt göra klart det jag hade tänkt. Imorgon blir det gamla tentor och repetition på det jag antecknat idag.
 
@zassoo Heja heja! :bump:

Här är en till som funderar på att ge upp. Tenta 09.00 imorgon och jag har gått igenom alla diagnoser ett par gånger om. Diagnos och behandlingsförfarande känns rätt bra. Medicinen också, så länge det inte blir allt för många latinska namn och annat bökigt. Akustiken är tanken att jag ska snabbnöta nu... men enligt extentan är det tre kryssfrågor det gäller, så jag kanske hoppar den helt. Tveksamt om jag får in något mer i skallen ikväll ändå.
 
Även jag ger upp för dagen. Jag fick ihop ett A5 (enkelsida) med saker jag inte riktigt har fått in i huvudet än, så det ska jag eventuellt skumma igenom när jag lagt mig i sängen - annars får det bli en genomläsning imorgon vid frukosten.
Det känns nästan som en fördel att tentan inte börjar förrän 11:30, för då hinner jag äta frukost och titta igenom anteckningar en sista gång i lugn och ro. Sen ska jag förbi affären och köpa en plocka-själv-sallad och nåt mer att tugga på under själva skrivtiden. Det ska nog gå vägen det här :)
 
Jag har skrivit min stationstenta! :banana:

Det var en hel del jag inte kom ihåg till perfektion, men det var mycket jag kunde också! Det var bara några frågor jag kunde alla delfrågor på rakt av, men jag kunde "majoriteten" på de flesta frågor kändes det som. När man har ca 100 muskler med ursprung, fäste och funktion på två djurslag att komma ihåg (plus allt annat då, röntgen, leder, kärl och nerver bl.a.) känns det nästan givet att man tappar bort en del av infon oavsett hur hårt man bankat in det i skallen :angel:.

Summa summarum: det känns hoppfullt :up:
 
Nej, nu ger jag också upp. Imorgon kl. 09 är det omtenta dags, känner mig som alltid fruktansvärt nervös och långt ifrån redo. Nu när jag försöker gå igenom det i huvudet känns det som ingen fastnat.. men antar att det bara är att försöka sitt bästa under morgondagen:)
 
Alltså, jag brukar inte ha mycket till tentanerver, men nu vaknade jag en timma för tidigt då jag drömde att jag tagit fel buss (:confused: jag cyklar) och missat hela tentan :crazy: Och nog tusan har jag fjärilar i magen. Jävla tenta att vara viktig :cautious:
 
Dagen med stort D. Laddar upp med knäckebröd och smoothie, så nu ska jag läsa igenom det jag har en sista gång (i typ två timmar...) innan jag cyklar ner till stan och fixar det som ska med in i salen. Är nästan lite nervös, för det var så himla längesen vi skrev tenta. Jag har liksom tappat vanan ;)
 
Jag sitter ute i solen och pluggar och det går riktigt bra faktiskt! Går igenom gamla tentor och jag ska inte säga för mycket, men det ska nog gå vägen imorgon :) Lite beroende på vilka frågor som kommer såklart, men så är det ju alltid. Tror jag har fått kläm på hur de vill att vi ska tänka i olika beräkningar och sådär, det känns bra.
 
Ugh! Det var ingen snäll tenta det där inte! :nailbiting: Inga lätta poäng någonstans utan man fick vända och vrida på allt.
 
Jag får nog räkna mig själv som färdigpluggad nu. Gjorde frågor på min sammanfattning som jag sedan förhörde mig själv på och jag kunde allt, känns bra. Nu hoppas jag bara att jag inte har missat något jätteviktigt, men det känns rätt bra inför imorgon. Ska kika igenom frågorna en snabbis imorgon bitti också tror jag, men utöver det ska jag bara ta det lugnt nu innan tentan.
 
Låter jobbigt! Hur kändes det?

Jao, det känns helt hyffsat. Examinatorn är jättesnäll och efter att ha luftat det lite med kursarna så känns det rätt ok. Jag vågar nog tro att det är godkänt men det kan mycket väl vara med minsta möjliga marginal.

Från vad jag läst här så verkar du väldigt bra förberedd. Jag håller en tumme för dig imorgon! :up: Det kommer att gå jättebra :banana:
 
Jao, det känns helt hyffsat. Examinatorn är jättesnäll och efter att ha luftat det lite med kursarna så känns det rätt ok. Jag vågar nog tro att det är godkänt men det kan mycket väl vara med minsta möjliga marginal.

Från vad jag läst här så verkar du väldigt bra förberedd. Jag håller en tumme för dig imorgon! :up: Det kommer att gå jättebra :banana:

Då håller jag tummarna för att det är godkänt! :) Många gånger känns det bättre efter ett tag när man har fått smälta det. Jag brukar lyckas fokusera alldeles för mycket på det jag inte kunde istället för allt som jag kunde... :p

Tack! Jag hoppas det :)
 
Nu är det bara att fokusera om, för imorgon är det reptitionsdag för den praktiska delen av kursen. Då är det dags att träna på de tester, övningar och behandlingar vi gått igenom. Sen ska jag sätta ihop det teoretiska med det praktiska och kunna använda mig av rätt grejer på de patientfall som presenteras på examinationen på tisdag.
Lite lätt nojig nu, är rädd att jag ska klanta till det eller få hjärnsläpp när jag väl står där på examinationsdagen (tisdag). Men det är "bara" att läsa på det som tentan täckte igen i helgen (tänkte skriva mindmaps utifrån de olika diagnoserna, hur man testar dom och vilken behandling som är lämplig), öva ordentligt på det praktiska imorgon och sen använda mormor som patientfall på måndag.
 
Tentan kan ha gått lite hur som helst, så blir spännande att få tillbaka resultatet:p
Vissa frågor var plättlätta, andra något kluriga och någon enstaka kunde jag inte ens svara på. Men kändes ändå helt ok!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Är någon av dessa plugg till betong?
Svar
1
· Visningar
274
Senast: Wingates
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 843
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
176
Senast: em76
·
Skola & Jobb Hej Har landat i insikten att nuvarande bana - vården - inte är min grej. Det är inte så kul längre. Det är dags o byta, plugga är...
Svar
18
· Visningar
1 213
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp