Bukefalos 28 år!

Vi som söker till PHS

Sv: Vi som söker till PHS

Cykeltestet är mest troligt samma som det när man söker GMU. Inte jätteansträngande om man är normaltränad. (Men jag vet inte, hade ingen aning om att de bytt tester)
 
Sv: Vi som söker till PHS

V. 22-23 är det som gäller :)
Så typ två månader innan om jag fattat det hela rätt.
 
Sv: Vi som söker till PHS

Tack ska du ha!! :)
Taggad för våfflor? ;)

Torktumlare: Hur har du det där nere? Trivs du?
 
Sv: Vi som söker till PHS

Gött mos! Funderar på att springa hem från jobbet imorn men bör hinna hem i god tid ändå :)
 
Puttar upp tråden lite med en undran.

Någon som vet eller kan gissa när kursstart är i januari 2015? Alltså på ett ungefär vilken vecka... Vill så gärna boka en resa, men min sambo vill söka PHS och då vill jag inte att han ska få hoppa en resa (igen) pga utbildning.
 
Jag har bestämt mig för att inte söka den här omgången. Det känns SÅ konstigt och tråkigt! Men jag vill verkligen inte riskera att bli rökt på testerna och avstängd i två år...
 
Jag har bestämt mig för att inte söka den här omgången. Det känns SÅ konstigt och tråkigt! Men jag vill verkligen inte riskera att bli rökt på testerna och avstängd i två år...

Same here. Tycker det är drygt att man ska bli spärrad i två år för att man inte klarar fystesterna - en grej om man inte klarar de andra testerna, men konditionen kan man ju bygga upp rätt snabbt om man bara ger sig fan på det :cautious:
 
Same here. Tycker det är drygt att man ska bli spärrad i två år för att man inte klarar fystesterna - en grej om man inte klarar de andra testerna, men konditionen kan man ju bygga upp rätt snabbt om man bara ger sig fan på det :cautious:

Nu har jag missat, det är min sambo som är intresserad. Men om man torskar på testerna blir man avstängd? Men om man klarar testerna men inte kommer in, då är det fritt fram att söka igen antar jag. Sambon jobbar som soldat, så de är vana vid tester mest hela tiden...
 
Sv: Vi som söker till PHS

2 gånger, kom till fys bägge gångerna.
Gång 1 trasade jag sönder ledbandet dagen innan, provade ändå men fick avbryta.
Gång 2 var jag sjuk och hoppade

Känner dock att jag börjar bli i äldsta laget för att vara intressant för dem. Är 30 :(
Jag har sökt nu, fyller 34 i december och tänker att det knappast kan vara dåligt att man har livserfarenhet, arbetslivserfarenhet och utbildning sen innan.

De hävdar ju att de vill ha mångfald i kåren och där bör väl de jag radade upp räknas in.

Inbillar mig att min ålder inte är det största problemet :) (- men jag kan ju ha fel).
 
@Gimlan

Jag tror att du har fel ;) jag tror snarare att din ålder kan vara till din fördel. Du är ju långt ifrån gammal! När jag var på fystesterna i december var den absolut största andelen födda -91,-92 och -93.

@Zoya
Precis, om du klarar alla tester men ändå inte kommer in så får du söka nästa omgång igen. Efter att du klarat testerna söker du på de resultaten (hur många påföljande omgångar det gäller vet jag inte) och får alltså inte göra om testerna igen, du kan alltså inte förbättra resultatet om du klarat testerna.
Skumt, IMO, eftersom man ju kan tappa styrka och kondis minst lika snabbt som man kan förbättra...

@LindgrenV
Precis. Det är väl troligen tänkt dom motivation att verkligen vara förberedd för testerna. Men onekligen skumt med tanke på det jag skrivit ovan till Zoya...
 
@Lillelorden Det borde rimligtvis vara en fördel att vara lite mogen, veta varför man vill och ha på fötterna i den önskan.

Jag har sett av livets baksidor, jag har sett alkoholism och missbruk på nära håll och fick nyligen begrava släkting nummer två efter åratal av alkoholmissbruk osv Sånt har man oftast sluppit som yngre - men också missat en del erfarenhet.

Nä, vill de inte ha mig så är det antingen för att jag inte passar eller inte fixar fystesterna. Åldern borde inte vara det stora problemet, som sagt. Och jag vet poliser idag som skolade om sig i ungefär min ålder.
 
@Gimlan

Jag tror att du har fel ;) jag tror snarare att din ålder kan vara till din fördel. Du är ju långt ifrån gammal! När jag var på fystesterna i december var den absolut största andelen födda -91,-92 och -93.

@Zoya
Precis, om du klarar alla tester men ändå inte kommer in så får du söka nästa omgång igen. Efter att du klarat testerna söker du på de resultaten (hur många påföljande omgångar det gäller vet jag inte) och får alltså inte göra om testerna igen, du kan alltså inte förbättra resultatet om du klarat testerna.
Skumt, IMO, eftersom man ju kan tappa styrka och kondis minst lika snabbt som man kan förbättra...

@LindgrenV
Precis. Det är väl troligen tänkt dom motivation att verkligen vara förberedd för testerna. Men onekligen skumt med tanke på det jag skrivit ovan till Zoya...

Jag antar att du svarar lady_vip och inte mig (som du taggat)? ;)
 
Jag är enveten och sparkar igång denna gamla tråd gång på gång :angel:.

Jag undrar lite om det är någon som sökt själv, eller känner någon som sökt den här omgången? Känner mig ganska förvirrad inför vad som skett för förändringar egentligen, mer än att fystesterna är annorlunda såklart. Läser lite i Familjelivs PHS-tråd och där verkar betygen helt plötsligt spela stor roll? Folk pratar om snitt på drygt 18 och Högskoleprovet verkar inte spela någon roll alls.

Är det någon som vet någonting?
 
Jag är enveten och sparkar igång denna gamla tråd gång på gång :angel:.

Jag undrar lite om det är någon som sökt själv, eller känner någon som sökt den här omgången? Känner mig ganska förvirrad inför vad som skett för förändringar egentligen, mer än att fystesterna är annorlunda såklart. Läser lite i Familjelivs PHS-tråd och där verkar betygen helt plötsligt spela stor roll? Folk pratar om snitt på drygt 18 och Högskoleprovet verkar inte spela någon roll alls.

Är det någon som vet någonting?

Är det så är jag körd. FML.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
317
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
243
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
848
Senast: MiaMia
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
654
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp