Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

168320_495566558336_589633336_5902525_6476622_n_197927096.jpg


Men GUD vilken fin :love:!!!! Vilket speciellt utseende och färg!
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Sötnöt :love:

*kl*

Agilitydebuten kommer om en vecka och jag velar.. Hunden har börjar hoppa av kf (har kört running) och jag vet inte om jag egentligen är pepp nog att lära upp running igen.. Ska man köra med 2+2 på och försöka fasa över det till running innan nästa helg eller byta helt till 2+2? Hinner man ens det på en vecka? ;)

Nej, du kan inte byta kontaktfältsbeteende på en vecka. Det känns helt omöjligt i min värld där det tar flera månader att befästa ett beteende ordentligt.
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Nej, du kan inte byta kontaktfältsbeteende på en vecka. Det känns helt omöjligt i min värld där det tar flera månader att befästa ett beteende ordentligt.

Jo men att byta till ett halvhyfsat kf beteende som funkar till en klass I tävling borde väl gå? Om vi kan lära oss 12 pinnar slalom på en vecka så känns inte ett halvhyfsat kf som tar oss runt banan utan att bomma helt omöjligt :)

Jag tänker inte på ett klockrent beteende som ska funka i ur och skur på en gång men tillräckligt för att hon inte bommar balansen totalt i helgen! Men struntsamma, vi slipar nog på running har jag bestämt mig! :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Tack! Ja hon är verkligen speciellt :). Inte är hon speciellt snygg rent rastypiskt, men för mig är hon såklart finast!

line_n: Okej! Ja med en hund som har tryck framåt låter det som en bra metod :). Jag tycker iofs att 2x2 också ger vikten bakåt om man tränar rätt och jag tror nog eg att hundar som tränas på backningssättet kommer lägga lika mycket vikt i fram när de kommer i full fart - men jag har ju inte kört så själv eller sett någon som tränat det så jag kan eg inte uttala mig om det. Finns ju fördelar och nackdelar med allt helt enkelt, kul att höra om olika sätt! :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Jag tänker inte på ett klockrent beteende som ska funka i ur och skur på en gång men tillräckligt för att hon inte bommar balansen totalt i helgen! Men struntsamma, vi slipar nog på running har jag bestämt mig! :)
Ok, det var det jag tänkte på ;) Lycka till med träningen :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

kl

Hjälp vad har jag gjort:crazy:
Anmälde mig och Ziva till en inoff tävling i Uddevalla om 3veckor med tanken "nån gång måste vara den första":p Spännande och super nervöst men har vi bara roligt så har vi vunnit :D

Så... vad mer är det man behöver till tävlingen än skillsen att ta sig runt banan hyffsat? Lyckas jag bara behålla hennes uppmärksamhet så ska inte hindren i hoppklass vara några problem tror jag.:laugh:

Och lycka till alla oavsett vilken nivå ni är på :bump:
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

kl
Läste precis igenom PM för lördagens tävling. Insåg att tävlingen är på grus, det tror jag aldrig vi har kört på tidigare så det blir spännande. Borde inte vara några problem dock.
Och mycket bra upplägg för oss tävlande! (mindre smidigt för anordnarna kan jag dock tycka); small och medium är på förmiddagen och large på eftermiddagen. Nice!
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

kl
Läste precis igenom PM för lördagens tävling. Insåg att tävlingen är på grus, det tror jag aldrig vi har kört på tidigare så det blir spännande. Borde inte vara några problem dock.
Och mycket bra upplägg för oss tävlande! (mindre smidigt för anordnarna kan jag dock tycka); small och medium är på förmiddagen och large på eftermiddagen. Nice!

Ja jag såg det, var ett bra upplägg faktiskt! Så slipper man vänta sjuhelsikes länge iaf!

Nervös? ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Nej, inte alls faktiskt :) Risken är väl att det hinner ändras dock.

Sist vi tävlade (dock freestyle) var jag inte det minsta nervös utan tvärtom opeppad hela dagen och även när jag kom till tävlingen. Gjorde en superfin uppvärmning, allt satt kanon, taggad hund som kunde arbeta lagom självständigt. Sen precis innan vi ska gå in på plan slår min nervositet till vilket såklart påverkar hunden till alldeles för lite energi, slarv och lite ofokus.

Han verkar dock inte vara riktigt lika känslig för min sinnesstämning i agilityn.

Jag hoppas på att hinna ut till klubben i veckan för att dra igenom lite hinder, men vi får väl se. Gräsplanerna är det dock träningsförbud på för tillfället så någon bana kan jag inte köra =(

Blev bortbjuden lördag kväll så då var det plötsligt riktigt bra att inte behöva vara där så länge! Sen kanske jag stannar en stund och tittar på large iaf, vi får se.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

kl

Idag är ingen rolig dag hemma hos mig. Vi var på återbesök på ReDog och Lovis har ont igen. Jag har misstänkt det men trott att det typ skulle räcka med en till laserbehandling. Istället åkte vi därifrån med en remiss till Strömsholm för undersökning av diskbråck. Hon är röntgad i januari men ja, det kan ända vara det.

Vi missar alltså med 100% Oxelösund och om det blir operation missar vi alla tävlingar till typ september. Inklusive SM. Kunde inte sluta gråta på väg hem, fyfan vad less jag är på detta nu :cry:. Vi har strulat och kämpat och rehabbat sen augusti förra året men hon blir aldrig helt bra och ingen vet vad det är. Jag blir galen! :(
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Får vi vara med också? :)

Jag har en border collie hane som fyllde 1 den 1/4.

Tävlingserfarenhet: Ingen

Träningsvana: Går nybörjaragility nu, annars ingen.

Säkrast på: Har bara tränat på hopphinder och tunnel och de sitter säkert.

Osäkrast på: Allt annat, då vi inte har testat.

Håller till: Nässjö

Mål: Att kunna ta sig runt en träningsbana utan fel till sommaren.

Vi håller på att gå en kurs nu och har gått 1 gång än så länge. Nästa gång är på torsdag! Gissa om jag längtar! Han tyckte de va underbart roligt! Nästa gång ska vi börja med slalom och jag har börjat att tjuvträna :angel:
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Åh nej, så tråkigt :cry:

Håller tummarna för att det ska vara något lindrigt så ni är igång snart igen!
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

kl

Idag är ingen rolig dag hemma hos mig. Vi var på återbesök på ReDog och Lovis har ont igen. Jag har misstänkt det men trott att det typ skulle räcka med en till laserbehandling. Istället åkte vi därifrån med en remiss till Strömsholm för undersökning av diskbråck. Hon är röntgad i januari men ja, det kan ända vara det.

Vi missar alltså med 100% Oxelösund och om det blir operation missar vi alla tävlingar till typ september. Inklusive SM. Kunde inte sluta gråta på väg hem, fyfan vad less jag är på detta nu :cry:. Vi har strulat och kämpat och rehabbat sen augusti förra året men hon blir aldrig helt bra och ingen vet vad det är. Jag blir galen! :(

Näää!!!! :cry: så himla trist, jag förstår att du är förtvivlad!! Så himla jobbigt dessutom när man inte vet vad det faktiskt är som gör ont. Jälla skit :(

Skickar styrkekramar och hoppas att det inte är något allvarligt. :(
 
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

*kl*

Bjuder på film för att få liv i tråden! Träningen från idag!

http://www.youtube.com/watch?v=ROWB...DvjVQa1PpcFMg_0jaMPu0INajhojg5k-FctTl5ArHBPY=

Lille Tevin är bara 6 månader så vi kör endast med lite småhandling för att han ska lära sig att föra sig runt banan. Men han tycker det är superkul redan nu som tur är :D

Har ni andra några filmer på träningar som ni vill dela med? Alltid kul att se flera ekipage :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling i agility!

Kul med filmer från er båda, alltid skoj att se andra! :)

MosterMia jag tänkte på en grej ang jaakkon, det känns som att ni skulle få en tightare sväng om du inte gjorde den så nära hindret om du förstår vad jag menar? Om du gjorde den tidigare och verkligen skickade henne bakom ryggen och sedan stack så borde hon få en tightare sväng, för som det är nu så laddar hon ju som satan och hamnar en bra bit bort efter hindret.

Och så skulle jag träna den massor enskilt på bara 1-2 hinder med godisskål/leksak bakom hinderstödet de ska svänga runt, så att jaakkon verkligen är "snabbt tillbaka". Men det kanske ni redan gör, jag har ju ingen aning om hur ni tränat ;). Hon ser verkligen rolig ut att köra iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 877
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp