Bukefalos 28 år!

Vid vilken ålder är det lättast att resa med barn?

Det förstår jag, men jag tror också att det känns likadant för barn som av olika skäl inte får saker eller upplevelser som "alla andra" får. Inte specifikt och enbart just resor?

(Jag har som sagt rest med mina barn, men jag hade rest lite då och då oavsett om jag hade haft barn eller inte. Resandet har ingen särställning, jag har gjort skogsutflykter, gått på fik och gått på bio med dem också. Man gör ju normalt sett saker ihop med de människor man har omkring sig, både barn och vuxna.)

Jag vet inte riktigt, det är enda jag kan minnas att jag fått den känslan av. :)

Vi har åkt mycket runt här i Sverige med bil med sonen sen han föddes så bilvan är han iaf. :D
Jag tog btw igen mig på avsaknaden av antal länder för några år sen då vi faktiskt bilade ner till Monaco och hem och besökte 11 länder på 14 dagar. :D

Jag kan också säga att vi kommer åka på resor för VÅR skull, för att vi VILL. Inte enbart för att sonen ska få åka utomlands. :) Australienresan har varit planerad i flera år, det dök bara upp ett barn emellan och rubbade planeringen lite. Hihi!
 
Jag vet inte riktigt, det är enda jag kan minnas att jag fått den känslan av. :)

Vi har åkt mycket runt här i Sverige med bil med sonen sen han föddes så bilvan är han iaf. :D
Jag tog btw igen mig på avsaknaden av antal länder för några år sen då vi faktiskt bilade ner till Monaco och hem och besökte 11 länder på 14 dagar. :D

Jag kan också säga att vi kommer åka på resor för VÅR skull, för att vi VILL. Inte enbart för att sonen ska få åka utomlands. :) Australienresan har varit planerad i flera år, det dök bara upp ett barn emellan och rubbade planeringen lite. Hihi!

Jag kan inte alls förstå det där att man ska hålla sig hemma pga småbarn när det gäller resor. Ungen är en del av familjen, varför skulle det vara sämre att hänga i sjysst miljö och sjysst klimat än hemma i ett kallt vinterSverige liksom?

Min sambo är betydligt mer nervös än jag över att resa med barn, men han fick ge sig. Det går sannolikt att hålla barn vid liv också i Mexiko. Valde dock ett "bekant" resmål, där vi vet hur vi hittar butiker, vårdinrättningar osv för att lugna nerverna lite. Äventyren får vänta några år, tills ungen är lite större. Vinterns resa är alltså redan bokad och så länge vi får ett normalfriskt barn kommer vi åka om inte något annat tillstöter. Avkomman kommer då vara ca 7 månader och flygningen runt 11 h enkel väg. För vår del blir det en perfekt övergång från min föräldraledighet till sambons, jag avslutar min med två veckors semester och sambon inleder sin med en möjlighet att ta över huvudansvaret medan jag fortfarande finns i närheten.
 
Jag kan säga såhär att under min uppväxt var vi aldrig någon annanstans än i Sverige eller Finland. Mina föräldrar ville inte resa.

Jag som barn led av det på ett sätt. Jag skämdes otroligt varje gång vänner satt och pratade om resor och alla skulle rabbla upp alla länder de besökt.
Jag hade mer än jättegärna åkt utomlands som liten för att få känna på andra kulturer, miljöer, klimat osv så jag tänker ge min son möjligheten!

Samma här men vi reste inte ens i Sverige. Jag fick ljuga om städer jag besökt för jag skämdes så.
Vid vår första resa till Australien var barnen ca 6 och 3 år 8 mån när vi kom dit och vi stannade tre månader. Reste runt en del men inte så mycket som om vi hade varit själva. Vi bodde omgångar hos släkt och vänner så det blev lite hemkänsla men vi tältade också, bodde i stugor etc. Allt gick över förväntan inkl flyg och båda barnen har minnen från resan och andra resor dit och andra resmål.
Önska ts trevlig resa när det blir dags.
 
Samma här men vi reste inte ens i Sverige. Jag fick ljuga om städer jag besökt för jag skämdes så.
Vid vår första resa till Australien var barnen ca 6 och 3 år 8 mån när vi kom dit och vi stannade tre månader. Reste runt en del men inte så mycket som om vi hade varit själva. Vi bodde omgångar hos släkt och vänner så det blev lite hemkänsla men vi tältade också, bodde i stugor etc. Allt gick över förväntan inkl flyg och båda barnen har minnen från resan och andra resor dit och andra resmål.
Önska ts trevlig resa när det blir dags.

Det är väldigt konstigt att min pappa nu när han har en annan kvinna så förvandlades han till att från aldrig vilja resa till att åka till Rhodos två-tre gånger om året... Mycket underligt.
En gång, när jag var runt 14-15 år och de skulle åka dit så frågade jag om jag kunde få följa med eftersom jag aldrig varit utomlands (jag räknade inte alls Finland som utomlands eftersom typ 75% av min släkt är därifrån) men nej, det var inte möjligt... :confused:

Min man har en gammal vän som är från stan här där vi bor som bildat familj där borta och byggt eget hus och har barn som kommer vara några år äldre än vår son så vi kommer nog bo hos dem större delen av tiden och bara ta det som det kommer skulle jag tro! :)
Tack! :heart
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 287
Senast: Elendil
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 181
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 278
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 861
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp