Bukefalos 28 år!

Vid vilken ålder är det lättast att resa med barn?

Jag har bara flygit uk skandinavien med A men med 22 flyg på mindre än ett år så tycker jag det blivit mera utmaning nu, A är snart 14 månader och kan fortfarande komma till ro och sova men hon är ju i åldern där man inte kan förklara varför hon måste sitta still och det blir jobbigt för oss båda (skönsång från mamma och babblarna på padda/mobil funkar oftast).Tror inte jag skulle vilja flyga långt i den här åldern, men som sagts tidigare beror det på barnet, A är ändå rätt lätt att resa med.
 
Vi flög massor med vår dotter när hon var allt mellan 8 veckor (till England), 6 månader (Californien) och i stort sett hela hennes barndom. Det var aldrig några problem, vissa flygplan har stolsrader med liiite extra utrymme för benen (Virgin Airways t.ex.) och det är guld värt! Sen ska man väl ha lite tur också, att barnet är på bra humår den dagen .....
 
Vi åkte med våra tvillingar med Virgin till Mauritius när de var 19 månader. 12h flygresa, nattetid dit, dagtid hem. Det funkade jättebra, de sov 8 av 12h på ditresan och var vakna 10 av 12 på hemresan - men var glada och nöjda så länge de fick gå upp och ner i gångarna...i timmar... vi flög förvisso upper class vilket såklart underlättar eftersom vi hade flat beds.

Både innan och efter har de flugit mycket (minst sex resor per år) men det var den längsta. Det är nog helt individuellt på barnet hur "lätta" de är att flyga med, men våra har alltid varit lugna och nöjda med böcker, filmer, musik, ritgrejer, snacks, klistermärkesböcker osv...och nappar, snuttefiltar, gosedjur...det blir en del handbagage!!
 
Aker sjalv ToR Australien - Sverige varje ar med dottern och har gjort sa sedan hon var 6 manader, hon ar nastan 7 nu. Tyckte nog att det var varst att flyga forsta gangen vid 6 manader och da flog vi bada med henne. Sedan dess har jag mest akt sjalv med henne och det fungerar utmarkt men jag valjer bara att flyga med ett speciellt bolag. Detta flygbolag har kortast flygtid med bara ett stopp och dessutom flyger de sa att den langa strackan ar nattetid.
Daremot skulle jag for barnets skull inte boka in for mycket aktiviteter som innebar mycket resande under er semester har nere. Australien ar stort och det ar battre att koncentrera sig pa en el tva specifika delar om man inte har manga dagar har nere.
// Krusan

Vilket flygbolag flyger ni med?
Tack för tipset! Mannen har en nära vän som bor där som vi tänkte besöka. Det enda inplanerade än så länge är F1 i Melbourne. :)
 
Tack för alla era svar!! :heart
Mannen min har flugit massor, jag en gång :o men ingen av oss har testat det med barn tidigare och sonen har väääldigt svårt att sitta still för tillfället och som ni säger tror vi att det blir lättare för Oss om senarelägger resan ett år så sonen förstår lite mer vad vi menar. :)
Så vi kör något närmre resmål i höst och flyger till Australien 2018 istället. :)
 
Små bebisar och lite äldre barn, skulle jag vilja säga.
Så fort dom börjar röra på sig är det kört. :wtf:
Sen får man vänta tills de är 4-5 år.

Vi flyger inte med barnen, men har åkt Gotlandsfärjan tre somrar i rad.
Nu i år blir det den fjärde året och barnen är 7 & 10. Mina barn var 4 & 7 första gången och det har verkligen gått plättlätt sen dess. Tack vare Ipads och varmkorv på båten. :idea:

Vi sitter alltid och tittar på alla dessa stackars föräldrar som springer efter sina krypande och tultande barn. :D
Det ser kul ut men man fattar ju att det måste vara skitjobbigt. :crazy:
Jag skulle inte resa någonstans innan ungen sitter still och är pratbar.
Undantaget bebis då. Det har jag gjort, flugit med bebis och det var inga problem.
 
Dålig rubrik, självklart är det lättare ju äldre de är. ;) Men vår son är snart 15 månader och vi planerar en resa till Australien och det är ju typ ett dygns flygresa dit.
När är det enklare att resa, vid vilken ålder? Självklart beror det ju på individen men ett hum sådär. Om någon förstår hur jag tänker? :)
Jag att 1-2 år är "värsta" ålder. Spring i benen, men lyssnar inte och förstår inte konsekvenserna. Flyga till Australien med en 15 månaders... lycka till!
 
Jag att 1-2 år är "värsta" ålder. Spring i benen, men lyssnar inte och förstår inte konsekvenserna. Flyga till Australien med en 15 månaders... lycka till!

Om du läser texten ordentligt så står det att jag NU har en 15 månaders barn och vi planerade att åka om ett år när barnet är 26 månader och läser du lite mer i tråden så finner du informationen att vi valt att senarelägga resan ett år, dvs när barnet är 3 år och två månader. :idea:
 
Vilket flygbolag flyger ni med?
Tack för tipset! Mannen har en nära vän som bor där som vi tänkte besöka. Det enda inplanerade än så länge är F1 i Melbourne. :)

Jag flyger alltid med Qatar airways, vissa dagar bara 2h att vanta i Doha och man landar pa kvallen i Melbourne = hem, dusch och sang. Till Sverige flyger man kl 23 eller 24 beoende pa sommartid eller inte, landar i Stockholm pa em nasta dag = for mig 2h i bil till mamma och pappa, dusch, middag och sang.

Off topic men... Bor i Melbourne, mycket trevlig stad men avskyr F1 som pesten, staten gar alltid back. 50 miljoner AUD kan spenderas battre pa sjukvard eller skolor. Dessutom sa borjar de sa rackarns tidigt pa morgonen sa man blir vackt!!! :mad::mad::mad:
Krusan
 
Små bebisar och lite äldre barn, skulle jag vilja säga.
Så fort dom börjar röra på sig är det kört. :wtf:
Sen får man vänta tills de är 4-5 år.

Jag skulle inte resa någonstans innan ungen sitter still och är pratbar.
Undantaget bebis då. Det har jag gjort, flugit med bebis och det var inga problem.

Ber om ursäkt, men oj så tråkigt livet låter. Tur att vi alla är olika, jag skulle bli knäckt av att inte få resa på 4 år :p.
 
Ber om ursäkt, men oj så tråkigt livet låter. Tur att vi alla är olika, jag skulle bli knäckt av att inte få resa på 4 år :p.
Vi tycker om att resa till Gotland. :confused:
Vad menar du? Tråkigt?
Man kan väl prioritera olika? Min man och jag reste ingenstans under 10 år utan barn. Vi hade häst.

Men tack för din omtanke hur tråkigt vårt liv är. :bow:
Tack och lov tycker vi inte så själva. :grin:

Off topic; vi kanske inte haft råd heller.....
Då känns det ju sådär att få en sån kommentar om hur skittråkigt livet är.
 
Senast ändrad:
Vi tycker om att resa till Gotland. :confused:
Vad menar du? Tråkigt?
Man kan väl prioritera olika? Min man och jag reste ingenstans under 10 år utan barn. Vi hade häst.

Men tack för din omtanke hur tråkigt vårt liv är. :bow:
Tack och lov tycker vi inte så själva. :grin:

Off topic; vi kanske inte haft råd heller.....
Då känns det ju sådär att få en sån kommentar om hur skittråkigt livet är.

Du skrev inget om det du nu tog upp i ditt svar. Jag bemötte det du skrev i ditt inlägg och inget annat.

Du skrev att det var kört att resa när barnet börjar röra sig och att det inte gick att resa på 4-5 år. Dvs barnen begränsar möjlighet till att resa och det tycker jag lät tråkigt. Att inte vilja eller ha råd att resa är ju en helt annan diskussion.
 
Jag tyckte det var jättekul att resa med barn!! Jag reste som sagt enormt mycket med dottern från bebisåldern och hela vägen upp och det var bara kul! Lite tror jag det blir så roligt som man gör det - man får vara lite flexibel, inte så strikt och pedantisk (om man är det i vanliga fall...) utan se det som ett kul äventyr med en liten människa som i allmänhet tycker ALLT är roligt så länge de inte blir övertrötta. Att resa med en 4 - 5-åring var bland det häftigaste jag nånsin gjort. Små barn har inga stora krav eller förväntningar på hur saker och ting ska vara, då är vuxna ofta både gnälligare och mer benägna att klaga på småsaker. Tycker jag ;)
 
Du skrev inget om det du nu tog upp i ditt svar. Jag bemötte det du skrev i ditt inlägg och inget annat.

Du skrev att det var kört att resa när barnet börjar röra sig och att det inte gick att resa på 4-5 år. Dvs barnen begränsar möjlighet till att resa och det tycker jag lät tråkigt. Att inte vilja eller ha råd att resa är ju en helt annan diskussion.

Ja, jag tycker inte att det är värt besväret att släpa med så små barn på långa resor. Det är ju knappast för barnens skull man reser i den åldern heller.

Oj, så tråkigt livet låter skrev du.
Jag tycker inte det var en trevlig kommentar. :grin:
Du utgår från att mitt liv är tråkigt bara för jag inte har rest med småbarn. :confused:

För min egen skull har jag inte haft några problem med att inte kunna resa på några år. Det är inget som är så jätteviktigt i mitt liv.
Resandet är liksom ingen barometer på hur tråkigt eller kul livet är. Det var det jag reagerade på.

Off topic, jag har själv rest så otroligt mycket både som barn och vuxen.
Jag har varit i de flesta världsdelar, jag har flugit, tågluffat åkt båt mm.
Jag har också bott och jobbat utomlands vid två olika tillfällen i olika länder.

Det är antagligen därför jag är nöjd! :)
 
Jag flyger alltid med Qatar airways, vissa dagar bara 2h att vanta i Doha och man landar pa kvallen i Melbourne = hem, dusch och sang. Till Sverige flyger man kl 23 eller 24 beoende pa sommartid eller inte, landar i Stockholm pa em nasta dag = for mig 2h i bil till mamma och pappa, dusch, middag och sang.

Off topic men... Bor i Melbourne, mycket trevlig stad men avskyr F1 som pesten, staten gar alltid back. 50 miljoner AUD kan spenderas battre pa sjukvard eller skolor. Dessutom sa borjar de sa rackarns tidigt pa morgonen sa man blir vackt!!! :mad::mad::mad:
Krusan

Tack! Ska tipsa mannen om det flygbolaget!

Det förstår jag helt! Vi tycker att man kan börja köra i Anderstorp här i Sverige igen så det är väl ett rimligt byte? ;)
Vi var i Monaco 2012 och kollade på F1. Vid ett tillfälle hamnade vi 20 meter från en bil som startade. Aldrig i hela mitt liv har jag trott att jag skulle bli döv som då. Hördes extremt trots öronproppar och händer tryckta för öronen. :S Ni borde få gratisbiljetter dit eftersom ni blir störda men hela stan får väl inte plats där. :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 287
Senast: Elendil
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 181
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 273
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 861
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp