Bukefalos 28 år!

Viktuppgång

amalia

Trådstartare
Hade för mig att jag sett en sådan här tråd, men hittade ingen när jag sökte...

Vore roligt att veta hur mycket ni andra har gått upp i vikt!

Jag är i v. 33 och väger nu 77 kg:crazy:

Vägde mig hos barnmorskan för första gången i v. 13 och vägde då 63,5 men misstänker att jag redan då gått upp något kilo...

Så en cirka 15 kg viktuppgång hittills.
 
Sv: Viktuppgång

Jag vägde vid inskrivningen 65 kg, men hde då redan gått upp lite, min normalvikt ligger på 60 kg (iofs var detta precis efter jul och nyår så det kan ju ha blivit något extra kg :o).

Nu i v 37 väger jag 72 kg, så 7 kg viktuppgång om man räknar från inskrivningen, och ca 10 kg om man räknar från före grav....
 
Sv: Viktuppgång

Jag gick upp 20kg med tvillingarna, det inkluderade aven de 2-3kg som jag alltid gar upp nar jag gor ivf behandling. Vagde 74kg dagen de foddes :)
 
Sv: Viktuppgång

Vid båda mina graviditeters början vägde jag 43 kg.
Första graviditeten slutade på 52kg, + 9kg. (född v.32)
Andra graviditeten slutade på 58 kg, + 15 kg. (född v.36+6)
 
Sv: Viktuppgång

Nu är jag bara i vecka 23 eller 24 (lite dålig koll....) men jag har gått upp 6 kilo... Förra året, med daniel gicl jag totalt upp 11,9 kilo, jag tror att jag spräcker den uppgången den här gången, fast jag envist hävdar att 6 kilo hitills inte är mycket:o
 
Sv: Viktuppgång

Jag gick upp 26 elaka kilo :mad: Men jag hade ju fogproblem och struttade på kryckor sen v 15 och ägnade mig mest åt att tröstäta ... nu efter 4 mån har jag gått ner ca 11 kilo så jag har FEMTON kvar!! Wääääääääääääh!! Men jag har börjat den här veckan att försöka göra något åt det :D
 
Sv: Viktuppgång

Barn nr 1: 20kg uppgång (född i v 41+1)
Barn nr 2: 25kg uppgång (född i v 41+5)

Nu, nästan 4 månader efter förlossningen har jag iaf lyckats bli av med 18 av de 25 kilona :banana:
 
Sv: Viktuppgång

Start 55 kg. (Ca 5 kg "övervikt" redan vid start) Jag gick upp 8 kg fram till vecka 39. Sen låg jag på +10 när han föddes 40+0.

Jag gick ned allt på... Kanske två veckor eller så. Jag har ingen aning om varför jag gick upp så lite. För att jag hade lite att ta på kanske? Killen vägde 3 kg när han föddes. Magen låg 1 cm under förväntat SF.
 
Sv: Viktuppgång

Ungefär som mig då, är i v.35 (34+4) nu och har gått upp 17 kg hittills... Förra graviditeten gick jag upp 13 kg & han föddes i v.39 (38+0).
 
Sv: Viktuppgång

Jag gick upp 26 kg! :eek:
Vägde 93 kg när sonen kom ut. Såhär 9 månader senare har jag kvar ungefär 5 kg att gå ner.
 
Sv: Viktuppgång

Jag gick upp 15 kg. Nu efter nästan 7 veckor har jag 3 kg kvar.
 
Sv: Viktuppgång

Jag vägde 80 kg när jag vägde in mig hos barnmorskan, och väger väl 7 kg mer nu, jag är v 20. Jag får INTE gå upp mycket eftersom jag redan är överviktig. Jag undviker onyttigheter så gott det går, och försöker äta mycket frukt och grönsaker. Jag hade gått ned 17 kg innan graviditeten, så mitt mål är att inte gå upp mer än det, helst mycket mindre. Jag är 1, 65 cm lång. Men jag tycker redan att jag är så tung, jag fattar inte att jag vägde så mycket förut...Fötterna värker. Efter graviditeten är min plan att gå ned till normalvikt, jag var redan en god bit på väg, så jag orkar med mitt barn och mina djur.
 
Sv: Viktuppgång

Är i v. 18 (eller nått) nu och väger nu runt 68,5 kg.
Vägde 66 på inskrivningen men hade då gått ner från de 67,5 jag låg på innan jag blev gravid. Har som lägst varit ner på 65 sen jag plussade...
Min plan är att inte gå över 80 kg! 79,8 kan jag hantera. ;)

Än så länge en viktuppgång på 2½ kg då. Eller 1 kg... Beroende på hur man ser det. :)
 
Sv: Viktuppgång

Ha ha, du får göra som jag gjorde, jag slutade att väga mig efter 80 kilo (med sonen alltså) sen gick jag nog en två månader till minst innan han föddes så jag vet egentligen inte vad jag vägde när jag toppade.
 
Sv: Viktuppgång

Vad alla härinne väger lite:)

Jag vägde 68kg innan första barnet och 86kg när hon föddes =18 kg viktuppgång.
Med andra barnet var utgångsvikten 70kg och när hon föddes 96kg=
26kg viktuppgång.
Gick ner till 58kg efter detta och gick sedan upp allt och lite till, Viktväktar nu oxh har gått ner från 79kg till 76kg hitills:banana:

Är en typisk jojobantare...
 
Sv: Viktuppgång

Gick upp ca 10 kg men har sedan gått upp lite mer efter bf istälet:crazy:
Vägde innan grav ungefär 72, väger nu 85 ca. Vill ner till 65 dock (174 lång)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 907
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 033
Senast: lady_vip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 918
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp