Bukefalos 28 år!

Viktuppgång

Sv: Viktuppgång

Jag gick upp 14 kg, eller kanske 15-16-17 ;) Vattnet gick hemma och de kändes som de kom typ 2-3 liter + allt som rann innan vi kom dit och jag ställde mig på vågen ;)
 
Sv: Viktuppgång

Vad alla härinne väger lite:)

Jag vägde 68kg innan första barnet och 86kg när hon föddes =18 kg viktuppgång.
Med andra barnet var utgångsvikten 70kg och när hon föddes 96kg=
26kg viktuppgång.
Gick ner till 58kg efter detta och gick sedan upp allt och lite till, Viktväktar nu oxh har gått ner från 79kg till 76kg hitills:banana:

Är en typisk jojobantare...

Hihi.... Vågade inte skriva ut min vikt, känner mig som ett fläskberg jämfört med alla andra härinne när man läser om deras vikt. Har vid mina graviditeter vägt 105 resp 105,5 kg som mest :angel::crazy: (utgångsvikter 85 resp 80,5). Mitt mål nu är att lyckas gå ner till iaf 75kg (är 178cm lång), har innan jag träffade min man hela tiden legat mellan 70-73kg (han får sluta laga såå god mat :D)
 
Sv: Viktuppgång

kan trösta dig med att sista gången jag vägde mig som höggravid stod vågen på 120 :rofl:

Hoppas det tröstade lite :)
 
Sv: Viktuppgång

Jag gick upp 20 kg. Jag var väldigt smal innan så jag planerade att försöka behålla några kg efter att bebben kommit ut och det har jag gjort också. Gått ner 17 kg.
 
Sv: Viktuppgång

kan trösta dig med att sista gången jag vägde mig som höggravid stod vågen på 120 :rofl:

Hoppas det tröstade lite :)

Lite kanske... ;) (men har ändå aldrig riktigt sett mig som tjock, förutom som gravid då, men då hade jag ju anledning :angel:)

Tycker synd om dig varje gång jag läser om din enorma viktuppgång. :(
Kan inte sluta tänka på vilken chock det måste ha varit att gå upp så mkt, jag menar... Visst är man beredd på att gå upp en hel del som gravid, men kanske inte riktigt såååååå mycket :D
 
Sv: Viktuppgång

Jag har gått upp 15 kg första gången då var 5 kg vatten ca och 22 kg andra gången och då var nog inte såå mycket vatten. Kom upp i 102 kg och vägde 80 innan! Nu vägde jag 78 innan som jag precis lyckats gå ner från 81 kg ( så jag de där 22 kg försvann efter 2 år ca ) och har redan gått upp till 96 kg! Usch det lär väl bli 20 kg igen den här gången med 12 veckor kvar...
 
Sv: Viktuppgång

kl

Är i v 20-21 någonting och har gått upp totalt ett kilo från inskrivningsvikten i v 6.

//Julia
 
Sv: Viktuppgång

kl

På inskrivningen vägde jag 67 och i förra veckan (v 30) vägde jag 73,5. Så 6,5 kg hittills. :)
 
Sv: Viktuppgång

sitter man här o e i vecka 5......läser i denna tråden o blir helt nervös, jag som har ca 6-7 kg för mkt redan tycker jag (pga mediciner jag ätit innan) usch jag hoppas verkligen inte jag blir för stor under graviditeten.....och att jag kan gå ner massa efter den ploppat ut......
 
Sv: Viktuppgång

*kl*

Jag är också i v 5 och funderar på det här med viktuppgång under graviditeten. Förra gången vägde jag 5 kg mindre när jag blev gravid och gick upp 15 kg totalt. Enligt en rekommendation jag läst bör jag inte gå upp mer än 7-11 kg den här gången, helst närmare 7. I så fall landar jag på en maxvikt som är 5 kg mindre än vad jag vägde som mest förra graviditeten och det hade ju varit helt ok. :D

Men hur gör man egentligen för att inte gå upp mer än 7 kg? :confused: Man ska ju absolut inte banta när man är gravid, men samtidigt ska man inte stoppa i sig mer än att graviditeten så att säga äter upp en lite på köpet.

Sambon och jag äter enligt LCHF, så det ska bli intressant att jämföra med förra gången, då jag åt allt jag kom över och ständigt var hungrig. :crazy: I slutet var jag tokhungrig och var tvungen att äta en gång i timmen. Fett mättar ju bättre och håller igång förbränningen och det jag kan säga än så länge är att jag fryser i alla fall inte den här gången! Snarare tvärtom... För tre år sedan frös jag mig igenom hela graviditeten, huttrade konstant. Får se om LCHF-dieten håller uppe kroppsvärmen bättre. :)
 
Sv: Viktuppgång

Ja det är lite trist okej jag har blivit sams med hela händelsen nu efter jag fått operera bort maghänget... men jag kommer ju inte våga skaffa fler barn... Det är TUUUUNGT bära på 53 kg extra :angel:
 
Sv: Viktuppgång

Nyfiken fråga, finns det nån stanns att läsa om LCHF i samband med graviditet? Trodde det var ett aja-baja :idea:
 
Sv: Viktuppgång

Nejdå, varför skulle det vara aja-baja? Hur skulle alla massaier och eskimåer överlevt tror du? :D

Jag frågade i tråden för ett tag sedan och det finns en länk på någon av sidorna där det stod lite om LCHF och graviditet. Men det är inga problem så vitt jag kan förstå. Man äter ju väldigt nyttigt och bra. :)

Förra gången fick jag "fobi" mot ägg ända från början, klarade varken av lukten eller smaken, fick klökningar när sambon kokade eller stekte eller åt ägg. :o
 
Sv: Viktuppgång

Det var bra gjort, bara 1 kg! Hm jag har gått upp mycket mer än dig och vi är ändå i samma vecka, hmpf!
 
Sv: Viktuppgång

Jag gick upp typ 7 kilo innan inskrivningen! :o

Vägde 57 innan jag blev gravid, 64 kg vid inskrivningen och 77 dagen innan Nikki föddes.
Nu väger jag 60 kg och Nikki är snart 6 månader.
 
Sv: Viktuppgång

Ah :idea:

Jag trodde man var tvungen äta kolhydrater på gamla hederliga sättet om man inte ville ha spö av barnmorskan :rofl:

Ja just, vad äter eg eskimåerna... ister och fisk? :rofl:
 
Sv: Viktuppgång

Äh, BM behöver inte få veta allt. Man kan hålla dem på en need-to-know-nivå. ;) :D

Ja, eskimåer äter/åt ister, fisk, valspäck och dito kött. Likaså sälspäck och kött. Mest späck tror jag. :eek:

Massaier, detta vackra folk, lever på fett, kött, komjölk och koblod. De är både långa, välväxta, vältränade och friska. Nu har man ju dessutom *heureka* kommit på att de dessutom rör ganska mycket på sig, trots en ren LCHF-diet! :angel: :D
 
Sv: Viktuppgång

Jag gick upp 7 kg, och när jag kom hem från bb 3 dagar senare hade jag gått ner 10 :confused:
 
Sv: Viktuppgång

Det var bra gjort, bara 1 kg! Hm jag har gått upp mycket mer än dig och vi är ändå i samma vecka, hmpf!

Ha ha, fast det beror ju på att jag kräktes i nästan nio veckor, så någon större prestation är det inte direkt! ;)

Jag tycker faktiskt att det är skönt att jag börjar gå upp lite, då vet jag att allt är som det ska. Jag äter nästan jämt så snart är jag nog ikapp dig ska du se =)

//Julia
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 907
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 033
Senast: lady_vip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 918
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp