Bukefalos 28 år!

Viktuppgång

Sv: Viktuppgång

*kl*
Jag har gått upp 8 kilo såhär långt - går in i v 25 imorgon. Jag verkligen hoppas att det ska gå bra med min amning för det verkar vara bland de bästa sätten att gå ner i vikt.

Som lite äldre (37 år) så känner jag mig lite extra orolig för att inte kunna gå ner i vikt lika enkelt som om jag vore 10 år yngre. Vad säger ni som är äldre - är det svårare?
 
Sv: Viktuppgång

Ja jag tror att det ar lite svarare nar man ar aldre - fast det beror ju forstas ocksa pa hur valtranad du var innan du blev gravid!

Men ta mig som exempel, 33 ar och smal med hyfsat bra muskelton (men absolut ingen gym bunny :eek:). Jag gick upp 20kg under grav och gick ner alltihop relativt omgaende efter fodseln, men jag ser trots det INTE ut som forut. Ingen Aningsfull eller Pmm har inte alltsa! Magen och hofterna har andrat form och blivit storre, och jag tappade alla mina magmuskler under grav. Trots att jag at halsosamt och holl igang fysiskt hela tiden. Nu tranar jag ett par ganger i veckan pa gym men jag tvivlar starkt pa att jag nagonsin kommer att se ut som forut. Hade nog varit annorlunda om jag var 10 ar yngre. Men, det ar ingenting som jag stressar upp mig over - jag har ju fatt BARN :love: 2 st till och med :love::love: :laugh:
 
Sv: Viktuppgång

Är i vecka 36 (idag) och har gått upp hela....... 2 KILO!!

67,5 vid inskrivning i februari, 69,5 igår vid besök MVC.
 
Sv: Viktuppgång

Tack för ditt svar!
Du låter ganska lik mig. Jag var ganska smal och höll igång med ridning och hundpromenader, så jag var i hyffsat skick. Sen jag blev gravid har jag fått rejäla dippar i mina järnvärden så jag har inte orkat rida lika mycket som vanligt, men ändå hållit lite igång och framför allt har jag varit noggrann med kosten så jag inte äter skräpmat och godis.
Det låter skönt att du har gått ner kilona efter att dina barn kommit, men det är nog så att man kanske måste acceptera att kroppen inte återställs helt. Så efterlängtat som mitt barn är så är det definitivt något jag kan leva med :)
 
Sv: Viktuppgång

32 jävla kilo gick jag upp.
Och problem med fogar och en spricka i höften har gjort att jag inte lyckats gå ner. Har vart in på olika provtagningar men dom hittar inget fel. Äter en överdrivet sund kost (förutom när jag blir depp och käkar lakris tills det sprutar ut ur öronen).

Jag har ett högt BMI just nu och mår inte så bra av det. Men min kropp klarar inte av att gå ner. Dom skulle ge mig bantningspiller, men ja tjena. Biverkningar var; depression, självmordstankar, hallucinationer osv osv osv. Det är inget jag utsätter mig själv för, och jag vill absolut inte utsätta min dotter för en sådan mamma.

Jag får väl kämpa vidare helt enkelt.
 
Sv: Viktuppgång

Är i vecka 36 (idag) och har gått upp hela....... 2 KILO!!

67,5 vid inskrivning i februari, 69,5 igår vid besök MVC.

Det låter ganska lite och du verkar inte haft någon speciell övervikt att tala om från början? Vad säger din BM om att du bara gått upp 2 kg? *nyfiken och intresserad*
 
Sv: Viktuppgång

Är i vecka 36 (idag) och har gått upp hela....... 2 KILO!!

67,5 vid inskrivning i februari, 69,5 igår vid besök MVC.

Säger precis som Lupin...

Verkar väldigt lite att bara gått upp 2 kg, min bm skulle nog inte tagit så lätt på detta.

Jag har gått upp 13,5 kg sedan min inskrivning 20/3, då är visserligen lite av det vätska då jag svullnat en del, men annars så är det i princip bara mage och tuttar som lagt på sig. Äter inte speciellt mycket mer än innan jag var gravid. Är nu i v. 34.
 
Sv: Viktuppgång

Ursprungligen postat av 1337
Är i vecka 36 (idag) och har gått upp hela....... 2 KILO!!

67,5 vid inskrivning i februari, 69,5 igår vid besök MVC.

Det låter ganska lite och du verkar inte haft någon speciell övervikt att tala om från början? Vad säger din BM om att du bara gått upp 2 kg? *nyfiken och intresserad*

Det beror ju lite på hur lång man är....:idea:

Om man tar mig som exempel:
Är 152 lång och vägde 65 kg vid inskrivning = lätt övervikt, ca 26-27 i BMI. Jag väger nu i v 37 72 kg, har alltså gått upp "bara" 7 kg men bebisen växer som den ska (uppskattades väga 2700 gr vid UL i måndags. Bebisen tar ju vad den behöver, om man då går ner lite av en ev. övervikt samtidigt är det ju inte fel?:laugh:
 
Sv: Viktuppgång

jag gick ner 14kg pga ett evigt kräkande, usch såndan hemsk graviditet! hoppas om de blir någon mer att den inte blir lika hemsk
 
Sv: Viktuppgång

Jag är i v 32, och har gått upp 14 kilo, från 72 till 86 (är 174 lång)... Inte ens har jag speciellt mycket mage utan har mest blivit fet p g a samma mathållning med betydligt lugnare liv. Tror att semesterveckorna (då jag vanligtvis går upp ett par kilo som sedan i vanliga fall försvinner av sig själv) med mycket fika, middagar o umgänge gjorde sitt till oxå... Befarar att jag kommer att ha gått upp i alla fall 20 kg totalt vid förlossningen, då det ju är 2 mån kvar...
 
Sv: Viktuppgång

Jag är i samma längdklass som dig. Vi fick en 3 kg bebis på 48 cm. Som jag skrev innan: +8 kg och sen låg jag på +10 kg innan förlosningen (vätska?) och mage 1 cm under förväntat SF. Det är ju intressantare att jämför med någon som är i samma klass som en själv ;) Förlossning utan några som helst komplikationer. Vi skulle INTE fått vara med på TV för "tråkigare" förlossning hade de nog inte kunnat visa. Ingen dramatik, inga skrik osv ;)
 
Sv: Viktuppgång

Sen far man inte glomma EFTER att barnet ar fott ocksa ;) tyvarr sa ar det enormt mkt enklare och ffa snabbare att ata skrapmat istallet for nyttig mat :(
Se till att ha nyttig plockmat hemma, helst san som kan atas kall ;), typ kycklingfileer, avokado, tomater, morotter, hummus etc och/eller gor matlador som du kan ha i frysen och bara mikra nar de behovs. Och ga pa manga och langa promenader med vagnen!
 
Sv: Viktuppgång

till Lupin och Amalia;
jag och min sambo har frågat båda våra BM och de säger att det inte är vanligt, men att det händer. Så länge jag följer kurvan den som de mäter över magen så är det ingen fara, säger de båda. Jag och sambon har själva varit oroliga.
Däremot sa min BM i onsdags att det kan vara "farligt" efter förlossningen då man ev. rasar i vikt.

Min vikt"ökning" beror nog mest på ett väldigt fysiskt och tungt jobb, vilket gör att jag har enorm förbränning och kan äta för 2 och inte gå upp i vikt, jag har gått ner massor även fast jag ätit som en häst även när jag inte var gravid.

Sen har jag bytt arbetsuppgifter sen i Juni, men har kvar någorlunda lika förbränning, MEN har inte en muskel kvar, vilket säkert har resulterat i viktminskning generellt.
 
Sv: Viktuppgång

Vad skönt att bm håller koll, och att du följer kurvan som du ska!

Jag menade inte att låta otrevlig i mitt inlägg och hoppas att du inte uppfattade det som så.
 
Sv: Viktuppgång

Jag tog det absolut inte som att du var otrevlig.

/ J
 
Sv: Viktuppgång

Jag vet flera som inte gått upp nått alls i vikt under sin graviditet, eller bara gått upp nått kg eller tom ner i vikt utan att deras BM kommenterat det, så länge dom inte varit underviktiga från början. Då kan man ju såklart misstänka ätstörningar & att barnet inte får tillräckligt/växer som det ska.
 
Sv: Viktuppgång

till Lupin och Amalia;
jag och min sambo har frågat båda våra BM och de säger att det inte är vanligt, men att det händer. Så länge jag följer kurvan den som de mäter över magen så är det ingen fara, säger de båda. Jag och sambon har själva varit oroliga.
Däremot sa min BM i onsdags att det kan vara "farligt" efter förlossningen då man ev. rasar i vikt.

Min vikt"ökning" beror nog mest på ett väldigt fysiskt och tungt jobb, vilket gör att jag har enorm förbränning och kan äta för 2 och inte gå upp i vikt, jag har gått ner massor även fast jag ätit som en häst även när jag inte var gravid.

Sen har jag bytt arbetsuppgifter sen i Juni, men har kvar någorlunda lika förbränning, MEN har inte en muskel kvar, vilket säkert har resulterat i viktminskning generellt.

Vad bra att de håller koll på dig. :) Om du har förlorat så mycket muskelmassa som du tror, så har du nog förklaringen där. Så länge du mår bra och bebisen framför allt, så är det ju inget att göra. Och alla rasar inte i vikt efter förlossningen eller när de börjar amma. Har du testat kosttillskott? Nutrilett tex, behöver inte ses som ett bantningsmedel utan funkar bra som extra kosttillskott (om man klarar av smaken). Det finns fler sorter/märken. Om man vill ha nåt som verkligen smakar gott kan du testa Modifast!

Som gravid behöver man ändå extra vätska och flytande föda är lättare för kroppen att ta upp. :idea:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 907
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 033
Senast: lady_vip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 918
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp