Vilka hundnamm tycker ni inte om?

Jag tillhör en av dom som inte gillar namn som Speja, Spana, Skott, Viska osv. Men å andra sidan gillar jag namn som Tage, Gunnar, Bertil, Agda, Saga osv på djur - och tydligen även på barn :laugh::angel:

Fast jag har sällan åsikter om djurnamn så länge det inte är stötande eller nedvärderande.
 
Det var inte så snyggt, nej...

Men alkoholnamn kan jag tycka är fina, skulle inte ha några problem med att döpa en hund till Whiskey, Arrak eller Brandy. Men Spånken och Finsprit går nog bort båda två.
Där fanns ett par antidepp också men minns inte vilka

Jag är så emot alkohol så jag kan inte tycka att det är fint även om själva order skulle vara fint om det inte hade varit alkohol.

Och Spånken hade jag också mina syskon en hamster som hette 🤣 Fast ingen av oss hade hört ordet innan utan det var bara tre barn som brainstormade ihop något vi tyckte lät gulligt 😅 Jag tror inte mamma och pappa heller visste för då borde de nog ha stoppat oss tycker jag
 
Vi hade typ ett halvt systembolag i stallet ibland kändes det som. Jag tycker en del är jättefina - vi hade bland annat en svartskäck som hette Sheridan. :love: I samma veva hade vi också Irish coffee, Bailys, Cointreau och Paddy. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 652
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 286
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 343
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 393
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp