Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

Vi övervägde Dalmatiner men valde bort främst på grund av pälsen. De fäller sjukt mycket.
Annars är det riktigt fina och härliga hundar!
Jag har dock förstått att rasen dras med vissa problem vad gäller rädslor/aggressivitet samt en del allergier. Så det gäller att välja uppfödare och kull med omsorg.
Har varit med om att uppfödare blånekar att det överhuvudtaget finns problem inom rasen - inte så seriöst :crazy:
 
Sv: Vilken ras?

Får tänka på det OM jag någon gång skaffar en Dalmatiner. Bra att du berättade :)

Lady_A: Det låter som en trevlig ras! Ska ha den i åtanke :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 959
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 294
Övr. Hund Vi funderar på att skaffa hund, obs funderar! Sambon kan bara tänka sig Golden Retriver. Jag har inget emot rasen, förutom storleken...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 616
Senast: Fille
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp