vilken ska jag välja?

Sv: vilken ska jag välja?

HEj

JAg har ridit i flexride slutna (med bur) i 7år nu och skulle aldrig byta, ridit i fyra fem olika typer av distansstigbyglar bla i dubai och jag tycker dessa flexride e uteslutande dom bästa.

Undantag om du som larslaw har stl 46 i skor då kan dom vara lite tighta...

De i metall från H__ks som är som burar tycker jag rent ut sagt e skitdåliga, vet att andra inte håller med. :confused:

Förutom att dom inte har nån stötdämpning what so ever för dina knän så är dom heller inte snälla mot hästen ifall du skulle glömma att lägga upp dom om du bestämmer dig för att hoppa av och gå/springa brevid en stund. Då dom e tunga och slår hästen i sidorna....

Den tredje som ni nämner tycker jag det blir bakåtlut i och att du måste "styra" dom för mkt med foten = anstränigning i foleden.
Men jag antar att det är en vanesak även där.. ridit några 80km i sådana på lånade hästar och var inte imponerad..

Flexriden har svikt på såvis att ef som de är plast så skonar den dina knän och slår ej mot hästen om dom hänger ner längssidorna.

Tycker inte du direkt känner att de sviktar men jag känner i mina skadade knän om jag nån dag INTE skulle rida i dom utan ta de klassiska (dressyr byglarna).

Hoppas du hittar den bästa lösningen för dig!!:bump:
 
Sv: vilken ska jag välja?

Nu har jag beställt ett par slutna "flex ride" stigbyglar och väntar med stor förväntan!!
 
Sv: vilken ska jag välja?

min flex ride stigbyglar kom i fredags! Testat dom nu i helgen...
fattar inte hur jag kunnat klara mig utan dessa innan! I Love It:bump: !!
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 975
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 635
Senast: Juli0a
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 250
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 904
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp