Vill inte se på då han förstör sitt liv

Det var som att jag hade det på känn...

Idag var han återigen hög som ett hus, hyresvärden ringde ut oss då han i veckan haft polisen där som hämtat honom pga att han fört liv, han har åkt in på iva en sväng och sen skrivit ut sig själv ifrån psyk såfort han kunde, hyresvärden mötte honom i psykrocken och inga skor, gått hela vägen hem...

Vi pratade i onsdags, och då frågade jag honom hur han ville göra, om han ville försöka hålla sig borta. Han sa att han ville det. På kvällen var polisen där... Då vi kom dit var det enda han sa att det han sa gäller inte längre, han vill inte alls försöka hålla sig borta ifrån droger och alkohol och att vi inte behöver ses mer. Han har blivit vräkt, och av med jobbet (på eget initiativ, eftersom att han inte kommer vilja hålla sig ren.)

Så, då är det bara att vänta på ett dödsbesked då? Det känns ungefär så... De flesta runt omkring honom vill att han ska tvångsinläggas in, jag känner mig så tudelad, vet för det första inte ens om det går, men även om det gör det så vad ger det om han ändå inte vill längre?
 
Kanske inte vänta på dödsbesked (de flesta klarar sig MÅNGA år! Även om min son inte gjorde det)
Det enda ni egentligen kan göra är att avskärma er... Se till att ha ERA egna liv, ni skapar dem, han skapar sitt. En missbrukare som inte själv vill, kan inte hjälpas. Tyvärr!!
Nu menar jag inte att ni ska ta avstånd, eller delvis! Ta avstånd från missbrukaren, låt honom enbart kontakta/besöka er när han är ren. Just den biten kan faktiskt vara avgörande för att bryta ett missbruk, dvs att missbrukandet får konsekvenser - Att familj, släkt och vänner bara vill ha kontakt när man är ren KAN bli en drivkraft!

Förstår att du känner som du gör, men försök vara stark och konsekvent, det KAN vara det som avgör! Och de flesta i missbruk lever rätt länge, inte alla, men många....
Jag hoppas verkligen att just denna person tar sig ur det...

KRAM!
 
@Emor - vad tråkigt att höra om din bror! Jag har tyvärr inga goda råd att komma med men jag tänker på er och jag hoppas verkligen att han kommer att vakna upp och inse vad han håller på med :(
 
Min bror fann ingen ro i själen sin, och natten till idag tog han sitt liv.

Nu slipper han demonerna, och kvar står jag med sorgen.
 
Min bror fann ingen ro i själen sin, och natten till idag tog han sitt liv.

Nu slipper han demonerna, och kvar står jag med sorgen.

Så oerhört ledsamt och sorgligt att det slutade så. Hoppas han får frid och ro var han nu än befinner sig.
 
Min bror fann ingen ro i själen sin, och natten till idag tog han sitt liv.

Nu slipper han demonerna, och kvar står jag med sorgen.
Lider med dig!!! Jag vet ju hur det är, men någonstans landade jag i att sonen nu funnit sitt lugn, det han sökt :heart

OM du behöver ventilera så finns jag ett PM bort!

Är idag exakt ett år sen jag såg min :love: sista gången.

Största KRAMEN till dig, tänder ett ljus i kväll för din bror:heart
 
Så hemskt tragiskt och förfärligt att stå bredvid och inte kunna göra mer. Jag beklagar sorgen. :(
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 068
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ För er som följde min andra tråd där jag kände att jag behövde flytta närmre min familj, naturen, lugnare liv osv så blir det här en...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Aliche
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 688
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp