Bukefalos 28 år!

Vindsnurra mest fart

Madick

Trådstartare
Kanske finns här någon som är bra på att förklara var luften ska komma ifrån för att en vindsnurra ska få högst fart. Gärna med fakta-bevis som jag kan peka på. Diskussion med en som inte kan acceptera mina förklaringar så hårda fakta krävs. Och ja, den här diskussionen måste jag vinna :-)
 
Kanske finns här någon som är bra på att förklara var luften ska komma ifrån för att en vindsnurra ska få högst fart. Gärna med fakta-bevis som jag kan peka på. Diskussion med en som inte kan acceptera mina förklaringar så hårda fakta krävs. Och ja, den här diskussionen måste jag vinna :-)
Det finns massvis av filmer och förklaringar om du googlar. Allt från filmer till rena matematiska formler.
 

Liknande trådar

Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: Fruentimber
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
16 191
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 358
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 996
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp