Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 09/10 del 4

A-K.Eng

Trådstartare
Så, då var tredje tråden uppe i över 2000 inlägg. Här fortsätter vi.



Edit: Det går att skriva fler än 2000 inlägg men man har valt att ha just det som en gräns för att inte trådar ska bli 200 000 inlägg långa. Jag säger bara Tramstråden... ;) Så moderatorn kommer att låsa den tredje tråden.
(Det var någon som undrade över varför det gick att skriva fler inlägg än 2000).
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Aha, det var jag som undrade!! Nu är jag här istället!
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

*KL*

Var och bytte skorna och idag kom jag hem med stl 30. Vet inte hur jag mätte häromdagen. Hoppas dessa passar nu men 30 är också stort på en 3 åring fast inte lika stort... I vinter lär man väl behöva skor till den lilla också. Har ni köpt skor till era små än? Det kommer nog bli riktiga mini-skor till Alicia. I alla fall om man jämför med storebror ;)

Alicia är hur nära som helst från att krypa. Det blir nog vilken dag som helst.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

E får använda storebrors skor, ska nog gå bra.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

har hon också mini-fötter? Moa har storlek 19 i sina och de är helt enorma!!
men jag köpte strl 23 i vinterkängorna på rea, kan hon inte ha dem får hon ha 4 par ragger i :D!
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Jag har inte köpt än. Det tar ju en månad eller två efter de har börjat gå, innan de kan gå i skor. Tycker jag i alla fall. Så jag har tänkt hitta typ något annat att ha på fötterna, som är lika rörligt som strumpor och som inte blir blöta utomhus. För Isaac står gärna upp utomhus och går runt med bilar och saker, men nu är det ju oftast fuktigt eller blött i gräset. Regnbyxor är ju inga problem..

Jag har varit och shoppat i Cork med Isaac idag, det blev en massa skoj! Lite nytt till Sam, som växt ur det mesta av det han har. Och ett par saker till Isaac, Jag bara älskar jeggings! Så jäkla praktiska. Isaac fick tre par och jag köpte ett par till min kompis dotter också.

Imorrn flyger vi till Sweden, är nästan färdig med packningen. Tyvärr blev det en lite kaosig kväll, Isaac satte handen på ugnsluckan som var tillräckligt varm för att ge honom en stor blåsa på handflatan. Och han skrek i typ en timme minst innan han lugnade sig, efter ett par insmörjningar med zinksalva och en alvedonsupp. Hoppas det är bättre imorrn. Det tråkigaste med resan hem till Sverige är bilfärden till Dublin. Det är 17 mil och tar två timmar ungefär. Förhoppningsvis somnar Isaac på vägen. Vi måste ta med oss Sam också så det blir en lång dag för honom, men de ska stanna någonstans på vägen hem.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Moa kanske är värsta superungen då, hpn kunde gå i skor direkt:D
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Nu när jag tänker efter kanske jag valde att inte köpa skor förrän han gått i två månader för att han skulle vara stadigare ute... Det var på vintern och han behövde overall och allt. Jag provade alltså inte att ha skor på honom förrän han var 11 månader.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Egentligen vet jag inte om Alicias fötter är så mini, de är säkert normala. I strumpor köper jag 19-21 men det är lite stort än. William använde också skor när han precis lärt sig gå, men det var på sommaren och det behövdes ju bara jympadojor då. Det är ju lite knöligare att gå i vinterskor. Alicia kommer garanterat inte kunna ärva Williams första vinterskor. Hi hi, de är i storlek 25 (han var 1,5 år då). Men jag räknar med att hon kommer gå runt ettårsdagen i alla fall (fast man vet ju aldrig) och det är i början på februari. För övrigt är det nog ganska bra att ha ett par skor även när man sitter i snön eller kryper runt. Ne, jag ska ha lite is i magen och vänta med vinterskorna till henne i alla fall. Någon vintersko måste de ju ha kvar tycker man även om jag handlar i december.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Moa har storlek 19 i sina och de är helt enorma!!
men jag köpte strl 23 i vinterkängorna på rea, kan hon inte ha dem får hon ha 4 par ragger i :D!


Hjälp! Vilka små fötter.

Herr Sumo kan precis klämma i sig i strl 21. Han har fått ett par vinterkängor i strl 23 av sin farfar som han kan ha sen när han börjar gå. Än dröjer nog det ett tag.

Han har börjat krypa och ställer sig upp på händer och fötter, ser för gulligt ut.

Hela nätter med sömn är ett minne blott. Han vaknar minst en gång per natt och är ledsen. Någon gång har han varit otröstlig i en halvtimma. Han kanske drömmer mycket?

Svaret från sjukhuset har kommit: "Det cytologiska provet visar på en godartad cysta". Återbesök om ett år eller tidigare om den växer. Jag tycker snarare att den har minskat.
Jahapp, vad är en godartad cysta då?
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Förresten, gissa vem som fick mens igår.:D


Oj... pillrena håller visst på att ta slut...:devil:


Nä, vi väntar nog lite till. Behöver nog bo in oss i huset och vänja oss vid livet på landet innan vi skaffar mer ansvar. Skaffa barn kan vara lätt men det innebär ju lite mer än bara själva skaffandet.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

bra svar från läkaren, det gillar vi!!!! :love:

usch, jag är (nästan) helt slut!!!!!! har jobbat i 4 dagar. :D
men oj, så mycket som har hänt med mig under detta året, jag är inte alls samma människa som jag var förr.
svårt att förklara, men jag jag har tappat självförtroende och tror mindre om mig själv hela tiden, TROTS att jag vet att jag kan och att jag är bra på det jag gör! så har jag aldrig tänkt om mig själv förut och det är jättetrist!
kanske bara är ovanan, så det blir nog bättre när jag blir varm i arbetskläderna lite...... :crazy:

ska sälja hästen. la ut annons förut.
hinner inte och känner lite lätt ångest över ansvaret ajg har för henne, för jag vet att jag inte kan betala evetuella veterinärräkningar.....
och jag vill mer med min ridning än vad hon kan och hon börjar bli lite för gammal för att tränas upp och jag tror inte hennes bakben pallar en såpass hård träning heller, så det är bättre att hon får komma till nån som och kan ta henne för den hon är.
så nu slapp jag ju undra över barn nr2 och häst iallafall. :D

och hemma är det bråk och gnäll mest hela tiden känns det som.
han vill greja med sin bil och jag vill till hästen och bara en bil har vi, så den är det ständiga bråk om.
och om pengar.
alltid dessa pengar!!!!!
skulle jobbat ÖT i morgon, men Andreas ville ut ikväll, så jag fick ställa in det.
och nu på eftermiddag så kläcker han ur sig att han inte alls ska ut, för han hade ingen att gå ut med.
då hade ja ju kunnat jobba i morgon ändå!!!!
och dra in lite mer pengar, som vi så väl behöver. :mad:
gubbj*vel.
och ifrån det så kläcker han att jag öndå inte hade kunna jobba, för jag kan inte ta bilen hela dan (samåker under veckan) för han ville inte sitta fast hemma, varvid jag fräser tillbaka att det ändå bara var fram till 12 och han ändå inte skulle nånstans innan det, så det hade nog gått bra ändå.
då fortsätter han med att gnälla över att det bara skulle ha blivit 6 timmar ÖT "och då är det ju inte värt det", varvid jag ryter åt honom att "DET ÄNDÅ INTE BLIR NÅN JÄVLA ÖVERTID SÅ SLUTA JIDDRA OM DET FÖR FAN!!!!"
uuuuuuuuuuuuuuuuuh, va irriterad jag var på honom.
är än.
märks det tro?:angel:

jaja, mitt liv - snabbversionen.




och från det ena till det andra...
Matilda har åxå pyttefötter och har knappt 20 på skorna och dom är för stora!

och från det andra till det tredje....
om 2 veckor åker jag och en av mina äldsta vänner till ULLARED!!!!! :banana:
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Uj uj uj.

Det låter inte roligt. Ditt självförtroende kan du nog jobba upp med tiden men att det är lite blåsigt i förhållandet, det är tärande.

Här får jag lugna ner mitt hetsiga humör, gräla med någon som inte svarar snabbt gör att luften går ur mig. Sambon är av den sorten som tänker i minst fem minuter innan han säger nåt så jag hinner glömma vad det hela handlar om. Om jag inte exploderar för att jag inte får svar tillräckligt fort.:D


Jag råder dig till att istället skriva ner vad du känner och tycker, det kan hjälpa när man blivit griniga på varandra. Fråga sambon hur han tänker när han säger att ni har dåligt med pengar och hindrar dig från att tjäna pengar. Vad är viktigt? Att festa, att ha tillgång till bil OM man skulle vilja åka nånstans eller att jobba? Och vänd på det, det gör jag, och fråga om det var omvänt, du skulle ut och festa och han fick avstå jobb=pengar och det var du som ändrade dig och så blev det inget av det. Hur skulle han reagera då? Och räkna du lite lätt på hur mycket pengar ni gick miste om, när jag jobbar övertid har jag mer än dubbel lön liksom... Det är inte något att spotta åt.

Jag har gjort så, frågade mannen om han hade kunnat tänka sig att serva mig med mat och tvätt och städ när han jobbade som jag gör och det hade han inte sa han. Jag vill gärna ha maten färdig när jag kommer hem på kvällen efter jobb jag. Men inte alltid jag får det. Det har dock blivit bättring på den fronten och jag blir servad med mat. Jag lever inte i det perfekta förhållandet direkt men det är värt att jobba på.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Jahapp. Nu börjar Norpan resa sig. I badet av alla ställen. Det är ju lämpligt. Eller inte.

Och så var vi på Lindex och han tjatade till sig en AC/DC-t-shirt. (Eller om det var mannen som gjordet det. ;) )

Inatt har han dessutom sovit hela natten. Underbart.:bump:
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Karlar... De är nog en egen art...



Idag har Alicia sagt mamma!!!!! Två gånger mitt i gråten! Det lät såhär wääääääääääääääääääää wääääääääääääää mamma wäääääääääääääääääääääää.
Första gången reagerade jag inte så mycket men när hon sagt det andra gången så insåg jag vad hon sagt :love:
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Cilla: Det där låter ju inget vidare. Har ni provat att frösöka finna mer tid åt varandra i vardagen? Jag vet själv att det är jättesvårt för man hinner ju knappt med någontng ändå. Men försök hitta på saker tillsammas. Jag och miin sambo löste vårt smågnabbande genom att ge varandra varsin natt utan att behöva gå upp samt sovmorgon i veckan. Vårt tjafsande berodde på sömnbrist.

Mitt självförtroende fick sig en rejäl törn när jag fick barn. Kroppen så ju helt annorlunda ut, inte alls som jag ville och sen när det inget fungerade med ammningen spädde det på känslan av att vara en dålig mamma.

A-K. Eng: Då kommer du snart inte få en lugn stund henna nu då? :angel:

Nu blir det storstädning då släkten kommer på födelsedagskalas om någon timme. Min otroligt hjälpsamma sambo sover forfarande ;) *haha*
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Idag har Alicia sagt mamma!!!!! Två gånger mitt i gråten! Det lät såhär wääääääääääääääääääää wääääääääääääää mamma wäääääääääääääääääääääää.
Första gången reagerade jag inte så mycket men när hon sagt det andra gången så insåg jag vad hon sagt :love:

Näää, vad gulligt. Förstår om du smälter.:love:

A-K. Eng: Då kommer du snart inte få en lugn stund henna nu då? :angel:

Nä, det var ju full fräs redan innan så lugnare lär det ju inte bli. "Åh, en sladd, en sladd, en sladd, den mååååååste jag gnaga på och rycka i". Han älskar sladdar och kablar och dammsugarslangen.

Nu har jag gett bort ungen till sin mormor ett tag så jag kan grejja lite. Vi eldar med ved så jag har burit in lite och så ska jag grejja med matsalsrummet lite och flytta hästar. Gôtt med barnvakt. Mannen har dragit till golfbanan.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

*KL*

...och jag har skrubbat hästtransporten idag! Det var 3,5 år sen jag tvättade den sist :eek: så det var ingen lek vill jag lova! Ha ha sist jag stod uppe på stegen och tvättade den var jag höggravid med William. Nu hade det till och med börjat växa mossa på min fina vita transport! Så det var ingen lek att rengöra den vill jag lova. Skrubba skrubba och skrubba var det som gällde. Efter 2 timmar vaknade Alicia och då hade jag precis blivit klar med taket. Bara resten kvar, fast det är en baggis om man jämför... Invändigt tror jag att jag tar till våren...

A-K: Vad duktig du är som donar för fullt medan din karl är på golfbanan. Jag har också planer på att pyssla lite här men jag kommer aldrig längre än till planeringsstadiet. Jag bor i värsta 70-talet och hallens medaljongtapeter håller jag på att kräkas på trots att jag stått ut i snart 6 år. Jag har i alla fall tänkt jag ska lasera taken (furutak är ju så fruktansvärt fult), sen ska jag riva bort tapeten i hallen och kladda på struktur på väggen och sen måla vitt. Det är tapetserat direkt på betongväggen och det blir INTE snyggt om man målar direkt på tapeten. Tapetsera känns för avanserat för mig.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Mannen donar ju när han är ensam hemma med Vickis. Så jag ska väl klara en del jag med.;)

Vi bor också i lite halvmisär. Mannen säger att vi inte har så god äcklionomi så här renoveras inget. Mormor och morfar totalrenoverade ju huset när det flyttade in för 15 år sen, (kan säga att det behövdes, fanns ju bara vatten indraget i köket och utedass), och deras smak, tja, det är inte samma som vår.

Nu ska jag tömma lilla akvariet i köket. Jag får bara ha ett akvarium igång. Konstiga krav han har min man.:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 189
Senast: Cambrie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 547
Senast: Niyama
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 607
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 530
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp