Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

KL

Lilla E har fått sin första pencillinkur (jag kan inte lära mig hur det stavas:o). Eftersom febern inte gav sig åkte jag in med honom igår och han har öroninflammation:cry:. Har inte tagit sig åt öronen eller visat något sånt, så vi är oerhört glada över att vi åkte in. Nu är det pencillin i 5 dgr, hoppas allt blir bättre sen. På fredag åker jag bort och maken är själv med barnen i 6 nätter....Vill inte att han ska få jobbigare än nödvändigt.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Ja, vilken liten stackare! Men nu när han fått penicilin (har för mig att det stavas så ;)) så lär han nog piggna till rättså snabbt.

På tal om att inte ta sig för öronen när de har öroninflammation så har William också gjort så, fast han var 1,5-2 år någonting. Jag åkte dit, precis som ni, för att febern inte släppte och när vi kom dit hade han både öroninflammation och början till lunginflammation. Det är ju hur svårt som helst som föräldrer att veta att de är sjuka när de inte visar några tecken.



Idag har jag träningsvärk som attan i mina armar (pga skrubbandet på transporten)!!!!!! Det är alltid gutt, men det är också ett tecken på hur otränad jag är :o.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

uscha, stackars..... å öroninflammation som gör så ont!!! :cry:
jag hade typ miljoner (nåja, kanske inte miljoner, men iallafall jäkligt många!!) öroninflammationer som liten och mamma tjatar fortfarande m mössa, mössa och åter mössa när det blir kallt ute och jag blir 29 i år.... :crazy:
dessa tjatiga mammor. :D

Chlo:
träningsvärk är bra!
då känner du att du har gjort nått!
jag lär ha träningsvärk i morgon, fick lära mig en ny montering på jobbet idag, den är stor och den är tung och den är otyplig, så nu hoppas ja på att tappa några kilon på kuppen. :angel:

har ja förresten sagt att ja är med i viktväktarna nu? 6,1 kg på 7 veckor. det är bra. jag är nöjd.
så nu är jag lika "liten" som jag var när andreas och jag träffade varandra för nästan 3 år sen.

och bäbisfabriken drar snart iång med förhoppningen om att det tar sig i januari, så det kommer en liten kotte till i oktober! :banana:
å va ja läääängtar efter förlossningen! på allvar!! och bara för at han har sagt att han bara vill ha två bran, så vill jag nog ha tre.... (fråga igen om 1,5 år, så lär svaret bli ett heeeelt annat...)
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Oj, bebisfabrik! Gratulerar, hoppas det tar sig som ni önskar! Visst var du lite tveksam ett tag till ett barn till?

Tack för sympatierna. Han är nu feberfri, men slö tycker jag. Kan det vara penicilinet (Tack Chlo!) som gör honom slö. Inte slö som i att sova men som i seg och svårt att sova.:( Hoppas det ska bli helt bra snart-hela familjen är tämligen förkyld och har ont lite överallt.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Oj vad ni skriver!!

Här hemma är hela familjen JÄTTE förkylda, snorar och hostar.

Planerar för fullt nu ingör 3 års kalaset, Rasmus är så taggad :love: Idag läste han jysk katalogen och såg bamse bäddset "Mamma, sån vill jag ha i mitt paket, med bamse på"
Och under kvällen satt han med stora ögon i pappas knä och berättade om alla paket han kommer få. "Sååååhääääär mååångaaaa" och sträckte ut armarna, sen en tårta också, fast den är de olika ingredienser på hela tiden, innan vi åkte hem från mormor och morfar skulle han ha en hallontårta med en korv på *hrm*

Lilla Tilde hon pratar hela dagarna, kryper i 390 km/h klättrar och river i ALLT. Släpper och blir skitstolt över att hon kan stå själv :love: Kryper runt "Hej....Hej..." på golvet. Säger "Häst" när hon ser en sån :angel: och Mamma och Pappa. Tror minsan det är en pratkvarn till på gång här hemma.

Tänkte på det inför 3 års testet fick vi ett formulär man ska kryssa ja och nej. "Kan ditt barn säga meningar med minst 3 ord"
Rasmus första ord i meningen är vid 7 när vi går upp, och sista är väl vid 20 när han går och lägger sig :angel:

Nä, nu duschen sen sova.

Och medans ni snackar bebisverksta så funderar ja på om man ska ringa och boka tid för att sätta en spiral i stället :(
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

*kl*
Här har det oxå varit förkylt men klarat oss ganska lindrigt undan ändå.
besökte barn mässan i sthlm i helgen.. blev inte så imponerad. Nästan bara kläder, inte ett enda barnmats företag.

Annars njuter vi av härligt höstväder!
DSC_0184.jpg

DSC_0078.jpg

jackhst1.jpg
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Idag har jag träningsvärk som attan i mina armar (pga skrubbandet på transporten)!!!!!! Det är alltid gutt, men det är också ett tecken på hur otränad jag är :o.

Jag har alltid sagt att ha häst är bättre än att gå på gym. Och sen får man ju dessutom lite gjort. Transporten är säkert snygg!

mamma tjatar fortfarande m mössa, mössa och åter mössa när det blir kallt ute och jag blir 29 i år....



har ja förresten sagt att ja är med i viktväktarna nu? 6,1 kg på 7 veckor. det är bra. jag är nöjd.
så nu är jag lika "liten" som jag var när andreas och jag träffade varandra för nästan 3 år sen.

och bäbisfabriken drar snart iång med förhoppningen om att det tar sig i januari, så det kommer en liten kotte till i oktober!
å va ja läääängtar efter förlossningen! på allvar!! och bara för at han har sagt att han bara vill ha två bran, så vill jag nog ha tre.... (fråga igen om 1,5 år, så lär svaret bli ett heeeelt annat...)

Ja, man är alltid dotter till sin mamma...:cool: Hur tror du vi kommer att låta om ca 25 år?

Grattis till viktminskningen!:bump: Jag är också ungefär i samma storlek som för drygt tio år sen när mannen bjöd ut mig på bio vid den stora plåtklipparmaskinen på jobbet. Men det beror på mina magproblem det.

Och vi är fanimej inte kloka, de e du å jag å visst jerseyko å vindvissla som bara vill gå å föda barn. Å så nåra te.;)

Annars njuter vi av härligt höstväder!
DSC_0184.jpg

DSC_0078.jpg

jackhst1.jpg

Vilka härliga smilgropar han har!:love:
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Förresten, har alla här planerat sina graviditeter? Våran Viktor är välplanerad. Jag som trodde att med barn blir man ju av misstag. Det är sånt som händer.

Men tji fick jag. Sköter man sig med preventivmedlen så blir det inga barn.:D
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Jack var inte planerad, storken råkade tappa honom:angel:

Vi hade inte alls tänkt skaffa barn på måååååånga år.(eller rättare sagt jag har sagt att jag ALDRIG skulle skaffa barn) Men sen när jag blev gravid så kändes det rätt att behålla och vi är ju väldigt glada för vår lilla oäkting :D
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Första var oplanerad planerad, jag slutade med p-piller och blev de barn så blev det. 10 mån senare testa jag +.
Med Tilde hade jag stenkoll på min kropp, vi använde kondom och planerade ett vårbarn. Sa sen på skämt till maken att jag hade ägglossning, vi skippa kondomen den ggr och sen kom Tilde :D
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Jajemensan, mina barn har varit planerade. Med William trodde jag inte det skulle ta sig så fort men Alicia är oerhört välplanerad. Hi hi, vi planerade ju in henne på makens vinterledighet även om det råkade bli på slutet av den.

Visst är det bättre än att gå på gym att ha häst, men då ska man ju gärna rida också :angel:... Jag bara gnäller att jag aldrig gör det men jag har så lite barnfri tid så det blir helt enkelt inte. Som jag nämnt en gång innan förstår jag varför man ska ha föräldrarna/svärföräldrarna på samma gård eller som granne ;).

Tarantino: Han ser ut som en riktig proffsryttare!!!!!!!!!!!!! Ni tar alltid så himla fina bilder!



Jag hade förresten med mig barnen in på Lindex nu i eftermiddag och jag blev lite full i skratt för mina barn var klädda i lindexkläder från topp till tå :eek:. När vi gick därinne sa William -en sån har jag, en sån har jag, en sån har jag. Behöver jag säga att jag gillar Lindex kläder...
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

ungefär som när jag rider : den är från ullared, och det och den och den och det och det. men sadeln är från börjes!!

:D
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Visst var du lite tveksam ett tag till ett barn till?

kan man nog lungt påstå!
mina första 4 månader som mamma var allt annat än lugna, mysiga och kärleksfulla.
men nu vill ja ha revansch på spädbarnstiden, amningen och närheten och riktigt längtar efter ett eget nytt litet knyta att pussa på!
matilda har ju aldrig tid att bli pussad på längre heller, hon bara buttar bort mig. :D
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Då håller vi tummarna!

Båda våra var väldigt planerade, även om båda även tog sig mycket snabbare än förväntat. Särskilt tvåan hade jag nog behövt förbereda mig mentalt lite bättre. Men det blev ju bra. Båda tog sig på första perioden (vi bestämde oss, jag fick mens och var sen gravid).

Igår var vi på bcv och hör och häpna-även E har planat ut. Kan bero på att han aldrig är stilla :angel: 8 månader och 10 dagar väger han 9920 och är 73,5 cm lång. För två månader sen vägde han 9430 kg och var 69,4 cm.

Han börjar bli piggare nu, skönt! Själv känns det som att jag aldrig ska bli frisk igen och det där att vila när man är förkyld känns som ett hån när man är uppe och vandrar 3 ggr per natt a´45 min per gång:grin:
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Jag har ju turen att ha en syster som är fotograf och en mamma som har fotografering som hobby :laugh:
Själv har jag inte tagit en enda bild på Jack.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Jag var för snabb med att säga att vi klarat oss bra igår trots förkylning. Igår kväll blev vi sjuka. Jack ville inte somna men värkar dock piggare idag.
Själv känner jag mig som överkörd av tåget.:grin:
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Vilken lyx!! Ni måste ha väldigt många fina hästbilder också gissar jag.

*KL*
Inatt har t.o.m. jag varit uppe hos Alicia. Fick byta bajsblöja (wow) och sen sitta och sjunga tills hon somnade. Fast detta var ju en baggis om man jämför med era förkylda barn. Förkylningarna kommer väl hit också så småningom. Alicia var bombförkyld hela sin första levnadsmånad så det är väl därför vi har blivit skonade från det resten av månaderna.

Cilla: Du är hur duktig som helst som gått ner de där kilona. Glömde skriva något om det innan. Batterierna har lagt av på vår våg så här har jag ingen aning om vart jag ligger, men jag tror att det är på samma höga vikt som när jag blev gravid. Ska försöka gå på min crosstrainer några gånger i veckan. Hittills har jag bara gått två gånger (nu i följd alltså) men det positiva är att jag känner inget i fogarna och på den kan jag gå på kvällen när barnen sover och jag har betalat alla räkningar, skickat alla paket och skrivit alla fakturor. Om jag pallar... Puh, det blir skönt att kunna göra detta på arbetstid sen och inte halva nätterna. På tal om det ska jag förresten skriva några fakturor nu istället för att sitta här.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

30 minuter på crosstrainern avklarat, gutt!

I kväll har Alicia krypt sina första krypsteg! Bara hon kom på hur hon skulle göra har hon krypt "jättemycket", men hon är lite svag i armarna än. Det blir bara en 3-4 steg.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

NU är jag tillbaka efter ett par intensiva dagar i Sverige. Jag och Isi har haft en jättemysig semester! Tyvärr var det inte så många andra som fick känna på min lille knubbis, han höll hårt i mig hela tiden till mormors och morfars stora förtret. Men det blir nog bättre innan han gifter sig, min lilla mammagris :love: Och det var riktigt mysigt att komma hem till Sam och sambon, jag är full av ny energi och imorrn ska vi göra en massa skoj saker. Men först lite sömn...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 266
Senast: Cambrie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 041
Senast: Niyama
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 147
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 391
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp