Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag har tänkt på de där bvc-besöken. Här ligger bvc i anslutning till vanliga vårdcentralen (det kanske är standard, vad vet jag) och det är ju på vårdcentralen alla sjuka människor finns :idea::down::nailbiting:
 
Vi pratade en del om första tiden hemma i föräldragruppen. Och BM ondgjorde sig över fenomenet att ta med bebis till lokala shoppingcentret första dagarna. "Snälla ni, GÖR inte det" :p Och det är väl onödigt, åtminstone i vår situation. Vi är två, en kan åka och handla och en kan stanna hemma. Vi bor avsides och får inte jättemycket besök så tror det är lugnt på den fronten också. Det klart mor och farföräldrar vill komma förbi och är de friska och krya så absolut. Annars känns det skönt att vara hemma ifred och komma in i allt det nya. Sambon blir ju julledig i samband med eller tätt inpå sina 10 första dagar så vi kommer få en lagom inkörsperiod tillsammans.
 
Så nu var dagens bm-besök avklarat. Allt såg finfint ut och hon kände efter hur bebis ligger för första gången och jag har haft helt rätt i att den sjunkit ner lite och ligger med huvudet ner, men fortfarande ruckbar (måste erkänna att det kändes lite läskigt när hon tog tag om huvudet och kände efter).
V. 32+2 idag, SF-mått 32 cm och hjärtfrekvensen hamnade (som alla andra gånger) på 130 bpm. Hb på 115 och blodsocker 4,1.
Så det hela firades med att shoppa en ny pyjamas, det är det godaste att ha på sig när man går hemma :D

Har precis upptäckt att magen numera kan tjänstgöra som avlastningshylla, har man bara inte temuggen helt knökfull så är det rätt gött att kunna vila den där emellanåt, så att man verkligen kan luta sig tillbaka och sitta långt ifrån soffbordet :d
 
Har precis upptäckt att magen numera kan tjänstgöra som avlastningshylla, har man bara inte temuggen helt knökfull så är det rätt gött att kunna vila den där emellanåt, så att man verkligen kan luta sig tillbaka och sitta långt ifrån soffbordet :d

Det där testade jag en gång med en godisskål. Slutade med att en välriktad spark skickade innehållet över hela vardagsrummet. :D
 
Det där testade jag en gång med en godisskål. Slutade med att en välriktad spark skickade innehållet över hela vardagsrummet. :D
Ja alltså, avlastningshylla inte bord :p men jag ser det som någonting som kommer hända så småningom men då kommer det vara värt alla gånger jag kunnat halvligga skönt tillbakalutad på mitt kuddberg :D
 
Nu ska jag åka och handla så jag kan få lite julgodis gjort i år!
Vart sugen på knäck i en månads tid.

Fick nu sms av fastighetsmäklaren som ansvarade för försäljningen av huset vi köpte i September. Vi får en gratis gran av dom, men om vi vill får vi gärna skänka 100:- som de sedan sätter över till Röda korset :D Där löste sig våra problem med julgran i år Wiii!
 
Jag har också upptäckt hyllan! :D Mycket smidigt måste jag säga! Min plutt sparkas dock alltid åt sidan eller snett upp åt vänster, ibland kommer rumpan farandes och trycker uppåt så det skulle väl vara det som skulle lyckas välta nånting då. :p
 
Det är ju som någon skrev just RS-viruset man är rädd för. Det blir bara lite snuva på vuxna men kan i värsta fall ta kål på en liten "nyföding". Har en fd arbetskamrat vars kompis son dog av det. Nåja, det blir inget kalas alls för någon av oss i helgen, båda i värdparet är förkylda.

Nu något roligare: vi har varit på BVC idag. Lillan har gått upp nästan 300 g på 6 dagar! Normalt var i snitt 175 g/v. Själv har jag nu mindre än 2,5 kg ner till min startvikt. Bådas viktkurva på rätt håll alltså:up:
 
@Balahé Får man va nyfiken? Hur mycket gick du upp under grav?

Jag planerar att va i form igen sommaren 2017 pga bröllop. Känner att på 1.5år bör jag väl hinna komma i form igen :p
 
Nu något roligare: vi har varit på BVC idag. Lillan har gått upp nästan 300 g på 6 dagar! Normalt var i snitt 175 g/v. Själv har jag nu mindre än 2,5 kg ner till min startvikt. Bådas viktkurva på rätt håll alltså:up:

Vad härligt! :) Slipper du väcka henne nu? :)
 
@Jenka
Jag pendlar lite i den frågan. Idag när jag ska till bm ska vi skriva sammanfattning till förlossningen, blir skönt att ha det gjort!


Kl
Ja, som sagt blir det snart besök hos BM igen. Idag blir det blodprov i armen (så nu sitter emlaplåster på plats!) och hela köret plus att alltså skriva till förlossningen. Blir skönt att ha det gjort. :)

Idag är det bara en månad kvar till bf! :nailbiting: :bump:
 
Jag upptäckte imorse att jag börjar få bristningar på magen! :arghh::arghh::arghh: Har haft på brösten jättelänge men har hoppats att jag skulle slippa på magen... Inte så ofta man går runt och visar brösten för folk men magen är ju lite mer synlig typ på stranden... Usch vad ytlig jag kände mig nu. :o
 
Jag upptäckte imorse att jag börjar få bristningar på magen! :arghh::arghh::arghh: Har haft på brösten jättelänge men har hoppats att jag skulle slippa på magen... Inte så ofta man går runt och visar brösten för folk men magen är ju lite mer synlig typ på stranden... Usch vad ytlig jag kände mig nu. :o

Jag har också haft på brösten ett tag, återstår att se om det kommer även på magen...
2 månader och 1 dag kvar för mig idag. Var precis som Jenka på info om förlossning och BB igår. Jag pendlar lite mellan att vara skräckslagen och att känna att det löser sig. :p Det är ju så svårt att föreställa sig hur det kommer vara, när det är första barnet och allt. Men vi ska på en profylaxkurs i början av januari och sen tänker jag att jag får ta den smärtlindring som finns när jag behöver det. Är ganska bra på att gå in i mig själv och fokusera tror jag, vilket jag hoppas kommer hjälpa. Jag fick ett halvt ton häst över mig i våras vid en omkullridning och min kollega sa till mig (också ridvan och mamma till tre) att det är nog nästan värre. En annan kollega fyllde i att ja visst, det gör ju ont men det går ju över. Och man får ju nåt fint av det :D
 
Är för övrigt lite pissed off på min mvc, med det här med föräldragrupper/kurser. Jag fick ju fråga efter det sist jag var där, för de har inte ens nämnt det. Sen hade de en träff som de missade att bjuda in mig till. De vet inte när nästa blir. Så nu vet jag inte om det blir någon föräldragrupp/kurs alls för mig. Det känns trist, för jag hade gärna velat gå. Vad har ni pratat om i era grupper/kurser? Får väl försöka läsa mig till lite på egen hand... Men hade ju gärna tagit chansen att träffa andra blivande föräldrar också. :mad:
 
Är för övrigt lite pissed off på min mvc, med det här med föräldragrupper/kurser. Jag fick ju fråga efter det sist jag var där, för de har inte ens nämnt det. Sen hade de en träff som de missade att bjuda in mig till. De vet inte när nästa blir. Så nu vet jag inte om det blir någon föräldragrupp/kurs alls för mig. Det känns trist, för jag hade gärna velat gå. Vad har ni pratat om i era grupper/kurser? Får väl försöka läsa mig till lite på egen hand... Men hade ju gärna tagit chansen att träffa andra blivande föräldrar också. :mad:
Förstår att det känns kasst när de strulat till sig så med föräldragruppen:( var den bara under ett tillfälle? Känns ju konstigt om de inte har i alla fall en grupp till innan det är dax för bf för dig, annars har de ju extremt sällan! Det finns inte någon närliggande grannkommun eller liknande som dom kan styra in dig i bara för att kunna få likvärdig info liksom?
Här var det så fullt i gruppen som låg bäst i tiden så vi blev hänvisade till 5 januari, 19 dagar innan bf :grin: men vi hade tur att de prioriterade oss till profylaxkursen som är på två tillfällen, kanske berodde på att det var min bm som håller i den, så dit ska vi imorgon för första gången :)
Annars har vi ett par kompisar som har bf ett par veckor efter oss och de har inte haft samma tur. Amningsinfon gick de härom dagen, den rekommenderas att gå mellan v 20-25 tror jag och föräldragrupp och profylax har de fått tider till i mitten/slutet januari.
Överlag tror jag det är hårt tryck på mvc, många gravida nu.
 
@Balahé Får man va nyfiken? Hur mycket gick du upp under grav?

Jag planerar att va i form igen sommaren 2017 pga bröllop. Känner att på 1.5år bör jag väl hinna komma i form igen :p
Visst, jag gick inte upp mer än 11 kg. Hade nog blivit några kg till om jag gått tiden ut eftersom jag blev lite mindre rörlig. Räknade med ca 15 kg plus. 7 kg var borta när vi kom hem efter en dryg vecka på sjukhus. Däremot tar det nog tid att bygga upp muskelmassan igen. Känns att jag tappat där. Kommer redan i åtminstone några av mina vanliga jeans och ridbyxor.

Klart att du är i form till bröllopet! Har ni berättat för din svörmor ännu?
 
Jag upptäckte imorse att jag börjar få bristningar på magen! :arghh::arghh::arghh: Har haft på brösten jättelänge men har hoppats att jag skulle slippa på magen... Inte så ofta man går runt och visar brösten för folk men magen är ju lite mer synlig typ på stranden... Usch vad ytlig jag kände mig nu. :o

Jag upptäckte oxå att jag börjar få bristningar på magen, såg dom nu på morgonen :eek: Men hoppas inte det blir för många, men det lär väl märkas antar jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 333
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 479
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 627
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp