Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan man få mjölk utan att märka något? :confused: Jag har försökt handmjölka utan resultat, brösten är mjuka och ungefär som vanligt. Var på återbesök på BB idag och då kunde bm handmjölka när hon provade! Riktig vit mjölk! "Jovisst har du mjölk!" Och jag som varit orolig och överanalyserat tuttarna och inte trott att det kommer nånting till lillen... Känner mig lite mindre misslyckad nu :D
 
Ååh jag har hamnat i en lång latensfas :cry:. Hoppas jag får skriva av mig lite här...

Värkarna startade i onsdags vid 23, och vi åkte in vid fem för att jag ville ha hjälp. Efter ett tag blev de mer oregelbundna, sedan mycket starka, sedan svagare osv. Öppen 3 cm och tappen nästan helt utplånad, men kommer liksom inte in i den aktiva fasen. I morse fick vi åka hem då det inte kommit igång, och nu kommer värkarna sällan och är inte så starka. Skönt på ett sätt, men nu vill vi ju att det ska dra igång på riktigt :crazy:.
 
Ååh jag har hamnat i en lång latensfas :cry:. Hoppas jag får skriva av mig lite här...

Värkarna startade i onsdags vid 23, och vi åkte in vid fem för att jag ville ha hjälp. Efter ett tag blev de mer oregelbundna, sedan mycket starka, sedan svagare osv. Öppen 3 cm och tappen nästan helt utplånad, men kommer liksom inte in i den aktiva fasen. I morse fick vi åka hem då det inte kommit igång, och nu kommer värkarna sällan och är inte så starka. Skönt på ett sätt, men nu vill vi ju att det ska dra igång på riktigt :crazy:.
Men usch så frustrerande :(
 
Ååh jag har hamnat i en lång latensfas :cry:. Hoppas jag får skriva av mig lite här...

Värkarna startade i onsdags vid 23, och vi åkte in vid fem för att jag ville ha hjälp. Efter ett tag blev de mer oregelbundna, sedan mycket starka, sedan svagare osv. Öppen 3 cm och tappen nästan helt utplånad, men kommer liksom inte in i den aktiva fasen. I morse fick vi åka hem då det inte kommit igång, och nu kommer värkarna sällan och är inte så starka. Skönt på ett sätt, men nu vill vi ju att det ska dra igång på riktigt :crazy:.

Vet hur hopplöst det känns, men snart har du bebis på utsidan. Det är ju på gång! Hade själv en evighetslång latensfas där värkarna kom och gick utan att bli helt etablerade. Som kuriosa började värkarna en onsdag vid 23. På lördag vid 06 var bebis ute. För mig tog det fart när vattnet togs, 6 timmar senare var bebis ute. Det kan ju vara så att du behöver hjälp att komma in i aktiv fas. Har ni pratat om att stimulera värkarbetet? Kan du sova trots värkarna?
 
Händer det något skoj i era hem? Här har vi börjat greppa tag i saker och vifta målmedvetet i babygymmet. Det är roligt när det skallrar! Då stannar han upp och tittar tills det slutat innan han labbar till mojängen igen. Sådant vi visar honom kan han lite försiktigt sträcka händerna efter och ta på med öppen handflata. Eller greppa och reflexkasta tvärs över rummet :D

Tycker mamflaskan funkar bra hittills, ska prova mer utförligt i helgen och se om han mår bättre. Hoppas! Tack för tips och erfarenheter :)

2565qoj.jpg
Här är det mest krav på att bli underhållen, inte mycket intresse av att underhålla sig själv. Mamma ska bära, hålla när jag vill sitta eller stå, göra roliga ljud eller grimaser. Helst hela tiden. En liten stund kan fröken roa sig i babygymmet, under mobilen på skötbordet eller på badrumsmattan. Tyvärr kan jag ju inte lämna henne på skötbordet, där har hon väldigt roligt.

@MaritH Nu är det ju på g iaf. Pepp, pepp!
 
Här är det mest krav på att bli underhållen, inte mycket intresse av att underhålla sig själv. Mamma ska bära, hålla när jag vill sitta eller stå, göra roliga ljud eller grimaser. Helst hela tiden. En liten stund kan fröken roa sig i babygymmet, under mobilen på skötbordet eller på badrumsmattan. Tyvärr kan jag ju inte lämna henne på skötbordet, där har hon väldigt roligt.

@MaritH Nu är det ju på g iaf. Pepp, pepp!
Går det att flytta skötbordsmobilen till typ babygymmet eller annan ställning?

När börjar de intressera sig för sånt förresten?
 
Vad lustigt, jag hoppas att vår bebis också vill komma ut till imorgon bitti. Vi har inte diskuterat stimulans för att komma igång, mer än att de sagt att det bästa är om naturen får ha sin gång. Jag fick sova på morfin inatt och kunde sova några timmar till idag, inatt har jag fått en sömntablett med hem. Men just nu gör värkarna inland så ont så jag vet inte om tabletten kommer att kunna hjälpa...?
 
Går det att flytta skötbordsmobilen till typ babygymmet eller annan ställning?

När börjar de intressera sig för sånt förresten?
Om man hade haft någon form av ställning hade det gått. Det är bara tyg och snören i den (Ikeas med massa insekter). Vi har tänkt köpa en med ställning och snurrfunktion att hänga över sängen istället. Där ligger hon ju tryggt.
 
Vad lustigt, jag hoppas att vår bebis också vill komma ut till imorgon bitti. Vi har inte diskuterat stimulans för att komma igång, mer än att de sagt att det bästa är om naturen får ha sin gång. Jag fick sova på morfin inatt och kunde sova några timmar till idag, inatt har jag fått en sömntablett med hem. Men just nu gör värkarna inland så ont så jag vet inte om tabletten kommer att kunna hjälpa...?
Har det hänt något?
 
Tack så mycket! Här händer noll och intet. Snart dags för 4:e dosen.

Hoppas det rullar på bättre än för oss! Vi fick alla 8 doserna cytotec, sen ballongkateter och sist värkstimulerande dropp. Blev ändå snitt. Så, hoppas din bebis är piggare på att komma ut än vår var. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 268
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 402
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 558
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp