Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det rullar på bättre än för oss! Vi fick alla 8 doserna cytotec, sen ballongkateter och sist värkstimulerande dropp. Blev ändå snitt. Så, hoppas din bebis är piggare på att komma ut än vår var. ;)
Jag har blivit lovad 12 doser innan de gör något mer. Kurvan visar att det händer lite nu men inget som gör ont än så länge.
 
Jag har blivit lovad 12 doser innan de gör något mer. Kurvan visar att det händer lite nu men inget som gör ont än så länge.

Hoppar in från höstföräldrar 2014 och vill bara säga att jag blev igångsatt med cytotec. Tror jag tog 5-6 doser innan det tog fart, från aktiv förlossning (4cm öppen) tills dottern va ute tog det 9 timmar. Smidig förlossning överlag men önskar jag tagit EDA tidigare då värkstimulerande/cytotec gör att värkarna kan bli rätt jobbiga, dock hanterade jag dom bra me själv av lustgasen tills vattnet gick.
Dottern blev lite påverkad till o från men det va hon innan också (därav igångsättning)
Hon kom ut utan anmärkning och jag föder gärna barn igen :D

Tänkte bara skriva lite så du får höra om en positiv igångsättning!
Lycka till :heart
 
Fortfarande inget nytt att rapportera tyvärr... 2 doser kvar, sen får vi hitta på något annat. Men jag ska kanske vara glad så länge jag slipper ha ont?:p
 
Fortfarande inget nytt att rapportera tyvärr... 2 doser kvar, sen får vi hitta på något annat. Men jag ska kanske vara glad så länge jag slipper ha ont?:p

Tråkigt att det är så långdraget. Bebis har det för bekvämt i din mage :p Lycka till och hoppas att det händer något snart!
 
Här har vi en liten herre som bara är nöjd när han ligger vid bröstet. Det duger inte att bära runt, sambon duger inte, han ska bara ligga och snutta hela tiden. Har inte jättemycket mjölk tror jag heller, brösten är inte sådär hårda och stinna som alla pratar om och jag har inte läckt en droppe. Barnmorskan kunde handmjölka fram mjölk, men jag får inte fram något och om jag pumpar kommer bara några droppar. Han verkar ju rätt nöjd ändå så nåt får han väl i sig... Men jag känner mig som en vandrande tröstnapp. Sambon vill ju såklart bonda lite med lillen med, men han skriker ju bara så fort han är borta från bröstet :( Och jag blir jättestressad när han skriker och sen är vi tillbaka och sitter och ammar 24/7...
Är det såhär i början? Trivs inte superbra med amningen om jag ska vara ärlig och drömmer om att få ta till flaskan och napp :(
 
Här har vi en liten herre som bara är nöjd när han ligger vid bröstet. Det duger inte att bära runt, sambon duger inte, han ska bara ligga och snutta hela tiden. Har inte jättemycket mjölk tror jag heller, brösten är inte sådär hårda och stinna som alla pratar om och jag har inte läckt en droppe. Barnmorskan kunde handmjölka fram mjölk, men jag får inte fram något och om jag pumpar kommer bara några droppar. Han verkar ju rätt nöjd ändå så nåt får han väl i sig... Men jag känner mig som en vandrande tröstnapp. Sambon vill ju såklart bonda lite med lillen med, men han skriker ju bara så fort han är borta från bröstet :( Och jag blir jättestressad när han skriker och sen är vi tillbaka och sitter och ammar 24/7...
Är det såhär i början? Trivs inte superbra med amningen om jag ska vara ärlig och drömmer om att få ta till flaskan och napp :(

Jag tänker att han snuttar just för att få igång mjölken?
 
Så var det inte för mig, tycker det låter som att han inte blir mätt. Testa ge lite ersättning ur kopp efter amning så ser du om han är hungrig? Och ta ställning om amning efter det.
 
Är det såhär i början? Trivs inte superbra med amningen om jag ska vara ärlig och drömmer om att få ta till flaskan och napp :(

Enligt min bm, BB och amningsexperten jag fick träffa så var det så de första dygnen. Men din är väl en vecka nu? Jag hade också provat koppmata litegrann efter amning. Så han blir nöjd en liten stund åtminstone och du får en paus. Det tog lite tid för min mjölk att komma och spända med läckage var de verkligen inte första månaden. Vi kunde koppmata var tredje timme 20-30 ml tror jag det var utan att det skulle påverka bebis stimulans på den egna mjölkproduktionen, sålänge han fick snutta innan och såfort han ville. Men blir det jobbigt och bara ångestladdat för dig är det inget fel att ge flaska.
 
Här har vi en liten herre som bara är nöjd när han ligger vid bröstet. Det duger inte att bära runt, sambon duger inte, han ska bara ligga och snutta hela tiden. Har inte jättemycket mjölk tror jag heller, brösten är inte sådär hårda och stinna som alla pratar om och jag har inte läckt en droppe. Barnmorskan kunde handmjölka fram mjölk, men jag får inte fram något och om jag pumpar kommer bara några droppar. Han verkar ju rätt nöjd ändå så nåt får han väl i sig... Men jag känner mig som en vandrande tröstnapp. Sambon vill ju såklart bonda lite med lillen med, men han skriker ju bara så fort han är borta från bröstet :( Och jag blir jättestressad när han skriker och sen är vi tillbaka och sitter och ammar 24/7...
Är det såhär i början? Trivs inte superbra med amningen om jag ska vara ärlig och drömmer om att få ta till flaskan och napp :(
Det där låter precis som vi har haft det.
Mina bröst har heller inte varit hårda och stinna och jag läcker ingenting. Någon gång när lilleman legat och sparkat på det bröst han inte ätit ifrån har det kommit några droppar. Jag har kunnat trycka fram små mängder själv med hjälp av handen, någon matsked eller så och då har jag fått kämpa.
Däremot ligger herr klump på övre viktkurvan, äter tills det verkligen svämmar över både i hans mun och mage och verkar helnöjd.
Det är först nu, vid sex veckors ålder, som han inte är klistrad vid tutten mest hela tiden vare sig han är vaken eller sover.
Han vill inte ha napp och sambon duger oftast inte som tröst.
Skillnaden är väl att amningen funkar klockrent och jag för det mesta inte känt mig besvärad av att det varit så mycket.

Det är ju helt upp till dig om du inte känner dig bekväm med amningen och inte tycker att det är värt det, då kanske det är läge att prova flaska. Du ska ju också må bra!:)
 
Igår testade vi på det sociala livet på riktigt! Tidigare har vi bara haft besök här hemma och det enda vi varit iväg på förutom vardagliga bestyr har varit hem till min mamma.
Men igår skulle stora delar av kompisgänget ses så då hängde vi på. Det gick galant! Unge Herrn sov sig igenom större delen av tiden, vaknade och ville käka lite och somnade om.
Piggnade till lite på slutet så att några fick mysa lite bebis och sen lämnade vi lagom tills han tröttnade och blev lite gnällig. Vanligtvis är han väldigt gnällig på kvällarna men det var väl så mycket nya ljud och synintryck att det inte hanns med.
Och så är jag väldigt nöjd med mig själv att jag tog klivet över tröskeln med amningen i såna sociala sammanhang redan från början. Jag vill inte behöva känna mig obekväm med att plocka fram bröstet och mata mitt barn och då kändes det viktigt för mig att göra det från dag ett. Det är ett väldigt grabbigt gäng och jag hade väntat mig fler kommentarer faktiskt men de blev väl lite förlägna :p eller så hade jag alldeles för mycket fördomar (kan man hoppas på)

Unge Herrn var på ett strålande humör när vidkom hem och han har varit vaken ganska mycket inatt också och även då har humöret varit på topp och det har snackats och grejats. Som mellan 03-04.30 var han valen och ville bara ligga och spralla, titta och snacka. Inget gnäll alls.
Leendena kommer också oftare och oftareboch är ju helt fantastiska!


Jag däremot har haft feber sen vid midnatt och mår pyton. Var lite öm i vänstra bröstet igår och idag är det lite rödflammigt. Mjölkstockning? Trodde det skulle göra ondare och vara knöligt i bröstet?:confused:
 
Vi fick ju börja ge ersättning på BB då han tappade så mycket i vikt, så vi har koppmatat med ersättning under veckan. På återbesöket i fredags hade han gått upp så pass bra att bm sa att vi skulle fasa ut ersättningen. Upplever att han blev nöjdare när han fick ersättning också (även om han helst ville ligga och snutta väldigt mycket då med, både innan och efter koppen). Jag ska ge det ett tag till och se om det vänder för oss, samt prata med BVC i veckan...
 
Här har vi en liten herre som bara är nöjd när han ligger vid bröstet. Det duger inte att bära runt, sambon duger inte, han ska bara ligga och snutta hela tiden. Har inte jättemycket mjölk tror jag heller, brösten är inte sådär hårda och stinna som alla pratar om och jag har inte läckt en droppe. Barnmorskan kunde handmjölka fram mjölk, men jag får inte fram något och om jag pumpar kommer bara några droppar. Han verkar ju rätt nöjd ändå så nåt får han väl i sig... Men jag känner mig som en vandrande tröstnapp. Sambon vill ju såklart bonda lite med lillen med, men han skriker ju bara så fort han är borta från bröstet :( Och jag blir jättestressad när han skriker och sen är vi tillbaka och sitter och ammar 24/7...
Är det såhär i början? Trivs inte superbra med amningen om jag ska vara ärlig och drömmer om att få ta till flaskan och napp :(
Vi hade det inte alls så, vi fick ju tvinga i lillan mat eftersom hon bara ville sova hela tiden. Men om han snuttar hela tiden är det säkert för att få igång produktionen och då hinner det ju inte bli stinnt eller läcka om han är där hela tiden och äter upp vad som finns.
 
BVC-besök idag o nu väger lillan strax över 4,8kg och är 2 1/2 v gammal. Ungefär ett kilo upp på två veckor. Det går undan!

Solen skiner o det är vår i luften! Ska bli härligt att få spendera både våren o sommaren hemma.
 
5.30 föddes en stooor kille, 4550g! Det blev rätt mkt strul med en EDA som slutade fungera, värkstormar och pojken blev förlöst med sugklocka. Sedan brast ett blodkärl i livmodern, jag förlorade 2-3 l blod och fick åka på operation. Men jag är så glad att det inte blev kejsarsnitt och han är väldigt söt trots sin alienskalle :love:
 
5.30 föddes en stooor kille, 4550g! Det blev rätt mkt strul med en EDA som slutade fungera, värkstormar och pojken blev förlöst med sugklocka. Sedan brast ett blodkärl i livmodern, jag förlorade 2-3 l blod och fick åka på operation. Men jag är så glad att det inte blev kejsarsnitt och han är väldigt söt trots sin alienskalle :love:
Grattis till pojken!

Hoppas du återhämtat dig fort. Stor blodförlust är inte kul alls.
 
5.30 föddes en stooor kille, 4550g! Det blev rätt mkt strul med en EDA som slutade fungera, värkstormar och pojken blev förlöst med sugklocka. Sedan brast ett blodkärl i livmodern, jag förlorade 2-3 l blod och fick åka på operation. Men jag är så glad att det inte blev kejsarsnitt och han är väldigt söt trots sin alienskalle :love:

Grattis! Hur fungerar det förresten, får han fylla år bara vart fjärde år? :o:confused:
 
5.30 föddes en stooor kille, 4550g! Det blev rätt mkt strul med en EDA som slutade fungera, värkstormar och pojken blev förlöst med sugklocka. Sedan brast ett blodkärl i livmodern, jag förlorade 2-3 l blod och fick åka på operation. Men jag är så glad att det inte blev kejsarsnitt och han är väldigt söt trots sin alienskalle :love:
Skönt att du slapp snitt och att allt gick bra till slut! Grattis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 225
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 341
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 503
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp