Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

*kl

Halleluja, prisa postafen!! Vaknade imorse och var inte illamående för första gången på över en månad! :banana:
Det enda jag ångrar djupt är varför jag inte provade tidigare O_o:D
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Åh vad skönt terqa :)

Jag tror att mitt illamående är på väg bort sakta sakta :)
Jag är fortfarande "åksjuk" men jag har klarat med ifrån spyan några dagar nu :banana:
Så jag har lagt in en beställning hos sambon att svänga förbi apoteket och köpa med seaband. (Om de nu funkar)

Längtar så till imorgon!!
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Ja jag vågar knappt tro att det är sant, kanske bara är en placeboeffekt O_o
Men det tar jag isåfall, sålänge jag inte mår illa liksom :D

Är ju minst i vecka 11, så förhoppningsvis ger det med sig av sig självt snart! Inskrivning imorgon :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

O nu var inskrivningen avklarad, gick tyvärr inte därifrån med någon mysig känsla...hade för högt blodsocker, deras gränsvärde är 9.0 och jag hade 9.4. Inte jättemycket men ivarjefall för högt, så nästa torsdag blir det sockerbelastningstest :(
Jag väger för mycket, är inte extremt stor men ändå för stor, och att ha en icke fungerade fot i över två månader har ju inte direkt hjälpt på viktfronten, så det är väl tur i oturen att jag mått illa och inte tvärtom, annars hade de väl bokat fettsugning på en gång :cautious:

Så det blir till att vänta lite till på att den mysiga gravidkänslan ska sätta in...
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Åh blir också så nostalgiskt när jag ser denna tråd!!

För mig är det lite mer en 1 år sedan som jag plusade med mitt första barn. :) Kan säga att tiden går såå fort! Tillhör tråden vinterföräldrar 2012/2013.

Var beräknad enligt ultraljud till 7 Feb, enligt sista menst 28 Januari, dottern föddes 28 Januari! ;)

Ville bara titta in och säga Grattis till alla!
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

*KL*

Dagen har varit hemsk. Illamåendet kombinerat med tröttheten och humörssvängningar har legat på topp hela dagen. Därimellan har jag försökt spendera lite tid med dottern utan att explodera för minsta småsak.

Yey, känner mig inte precis som årets mamma... Jag hoppas bara på att det här illamåendet som har kommit nu försvinner lika snabbt som det kom. Nu är det dags att sova, men i morgon hoppas jag på det bästa och tar nya frächa tag.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Efter att ha mått illa från vecka 6 till dags dato (mitten på v 20) kan jag dela med mig av vad jag har insett:

- Småätande kan hjälpa, även. Jag föredrog krispiga saker (= lättsaltade chips is the shit). Har man ett sådant där illamående som går över kring v 12 är det faktiskt ingen fara att äta lite onyttigare en period (min läkares ord) - bara man inte fortsätter med det för tid och evighet.
- Illamåendet kan bero på annat än bara "gravidhormoner" - till exempel magsyra (eller ja, det beror delvis på gravidhormoner, men det hanteras lite annorlunda). Har du mycket halsbränna kan det vara värt att ta exempelvis Ranitidin (brustablett) eller Omeoprazol. (Detta föreslog MVC-läkaren för mig, så det är inte ett egenpåhittat tips).
- Receptfria alternativ som kan vara värda att testa är Postafen och s k Sea Band (akupunkturarmband). För vissa (typ moi) funkar de inte alls. Då kan man få Lergigan Comp utskrivet på MVC.
- Frisk luft kan göra att det känns lättare.
- Ta med en påse när du går ut. Jag är av typen så att jag stressar mer över tanken på att spy än av att faktiskt spy - vilket tenderar att försvåra illamåendet. Man överlever faktiskt även om man spyr offentligt ;)

Yes, jag stalkar er tråd lite då och då :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Skulle tillhört denna tråden men fick med största sannolikhet mf i torsdags :cry:
Grattis till er och hoppas det blir ett lyckligt slut för er.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Nej vad tråkigt.. jag beklagar verkligen :(

Kl.
Var ju på provtagning i torsdags och visst hade jag väldigt dålig blodvärde.... det förklara ju en hel del!!!
Jag är så fruktansvärt trött, yr, domningar, andfådd.. men de värsta är tröttheten.
Läkaren sa att värdena normalt sjunker fram till v 20 men om jag redan har så lågt kommer min kurva att peka rakt ner :crazy: fattade inte riktigt det men det borde vara illa..

Nu har jag ätit järntabletter sen i torsdags men känner ingen skillnad.

Allt med klumpen i magen såg bra ut och jag fick bf datum 11 januari :) idag är jag i vecka 12 (11+0) underbart :D

Nu lite klagomål oxå! ;)
Jag kan meddela att jag är liggandes i soffan och kommer inte upp... ischiasen har verkligen satt klorna i mej...:(
När jag väntade sonen fick jag ischias då och då under den sista delen av graviditen men den var iaf ok och den hindrade mej inte från vanliga sysslor.
Igår städade jag och när jag satte mej ner kom jag inte upp.. tur att sambon var snäll och bar in mej till sängen på natten.. ja som sagt nu är jag liggandes i soffan i dag igen..
Imorgon ringer jag sjukhuset!
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Tack för dina tips :) jag trodde att min illamående var på väg bort men så fel jag hade imorses.. spyde innan jag han äta frukost. Inte mysigt att spy när magen är tom:yuck:

Små äta funkar för mej annars :) (hoppas jag inte jag fortsätter med det);)
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Andromedae och *Gotlandsrusset*

Tack för tipsen! Postafen hoppar jag nog över i största möjliga mån om en av biverkningarna är trötthet. Det har jag redan så det räcker och blir över, så skulle jag äta medicin på det hade jag nog aldrig kommit upp ur sängen :p

S k Sea band har jag inte mycket övers för, det fungerade inte vid förra graviditeten så jag köper inte nya nu för att testa igen.

Småätning är det som fungerar bäst i dagsläget så jag håller nog fast vid det :) Man får försöka se saker och ting positivt, dagen har varit mycket bättre än gårdagen och har bara resulterat i en snabbspurt till badrummet :D

Jag har även börjat fundera lite smått om jag har lågt HB, eftersom jag är så trött hela tiden. Hade det förra graviditeten så det skulle inte vara helt omöjligt att det är så nu också. Ska ta och boka tid för inskrivning i morgon och ta upp det med BM då.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

KL

Har inte hängt med här på ett tag och mycket har hänt.

-Illamående from hell och har levt på jordgubbar och gröna äpplen i en månad. Som flera av er andra så har lukten av grillmat gjort mig spyfärdig. Har dessutom gått med förkylning och har spytt när jag snutit mig. Jag tror dock det börjar lätte lite nu i v.11. Känner iaf inte samma äckel mot mat som jag känt tidigare.

-Gjorde ett ultraljud i v.9+4 och där var ett litet kryp på 3 cm. Nästa ul (rutin) 2 juli så nu går det fort, då tänker jag berätta för chefen. Suck...

-Redan fått foglossning så jag har slutat att bära saker tyngre än ett mjölkpaket...

-Är vansinnigt trött och utreds för twar pga långvariga infektioner sista året. Första proverna visade halsflussbakterier i svalget/näsan och går nu på antibiotika del 1. Fortsättning följer. Inte bra att ha twar om man är gravid och inte bra att äta medicinerna som krävs mot twar om man är gravid.

Så det är rätt tufft men så länge foglossningen håller sig så här ok så är jag glad för varje dag jag kan gå!
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Usch stackare :( Har själv problem med foglossning och jag som i normala fall inte "ger mig för smärta" , gråter efter ett arbetspass...
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Andromedae och *Gotlandsrusset*

Tack för tipsen! Postafen hoppar jag nog över i största möjliga mån om en av biverkningarna är trötthet. Det har jag redan så det räcker och blir över, så skulle jag äta medicin på det hade jag nog aldrig kommit upp ur sängen :p

S k Sea band har jag inte mycket övers för, det fungerade inte vid förra graviditeten så jag köper inte nya nu för att testa igen.

Småätning är det som fungerar bäst i dagsläget så jag håller nog fast vid det :) Man får försöka se saker och ting positivt, dagen har varit mycket bättre än gårdagen och har bara resulterat i en snabbspurt till badrummet :D

Jag har även börjat fundera lite smått om jag har lågt HB, eftersom jag är så trött hela tiden. Hade det förra graviditeten så det skulle inte vara helt omöjligt att det är så nu också. Ska ta och boka tid för inskrivning i morgon och ta upp det med BM då.

Nu hoppar jag in lite också... ;)

Det kan vara värt att prova Postafen ändå! Ta den ett par dagar och "ät och drick upp dig". Då mår du antagligen bättre och har fått ny energi till kroppen. Det hjälper både mot tröttheten och illamåendet. Några dagars extrem trötthet kan det ju vara värt att komma på rätt köl igen.

Om det inte hjälper finns fler mediciner än Lergigan Comp (som fö. inte hjälpte mig ett dugg utan bara knockade mig som en klubbad säl), bla. Primperan och Zofran, dessa är dock receptbelagda. Zofran var det enda som hjälpte mot mitt illamående.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

knapplån

Även jag har problem med illamående. har köpt postafen nu men inte använt det ännu. Använder sea band sedan igår, har nog hjälpt lite, för jag mådde inte lika illa iallafall. Tog lite blodprover och dylikt igår. UL blir om 1½ vecka. lite nervöst eftersom man inte riktigt vet vad man ska se ju, om hjärtat slår eller inte? ja lite såna saker...eller så är det bara jag som oroar mig för sånt på första UL? ;) Gick upp i vikt, men har nu gått ner i vikt istället. Äter ju så betydligt nyttigare nu som gravid iof. Tål fortfarande INTE grillad mat eller lukten av det. Sambon fick grilla ute och äta ute idag, medans jag satt inne och åt sallad.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Klart man oroar sig, jag får snällt vänta ytterligare 4 veckor innan ultraljudet (v18) och är skit rädd att något ska vara fel :/ minsta lilla smärta i magen gör en skakis ( lite överdrivet kanske men du förstår).

Nä, hade gärna gjort ett Ul i typ v 12. Så man iaf vet att det finns något där :p Just nu känner jag mig mest... svullen och småtjock haha.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 353
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 573
Senast: Lingon
·
Relationer Anonymt nick för jag känner jag behöver få ventilera mig lite. Vad anses som ett normalt förhållande med sina föräldrar? Jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 174
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp