Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var på ultraljud hos fertilitetsläkaren idag för att se om det bor någon i min mage. Han mätte till en liten vecka 10 bebis med ett litet hjärta som pickade på! Så skönt att se! Nu håller vi tummarna för att den lille krabaten stannar kvar till typ vecka 37-40 när den gärna får komma ut :)

Mvh Miks
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet

Februari


Fyller på med mig själv i december. Är totalt livrädd och skitnervös inför detta... Har mått illa nån dag men är annars bara trött. Börjar nästan tro att jag inte är gravid längre...:/
 
Vad kul! Välkommen @miiiiiiia !

Jag tror du kan vara lugn! Alla mår ju inte illa och det är ju inget konstigt med det! Jag har inte heller mått illa något. Har egentligen bara bröst som är större och gör ont som enda symtom :)

Mvh Miks
 
@Imogen, grattis och välkommen :)

Vad underbart @Miks!

Efter att ha läst om foglossningar v 10, handikappande illamående och svårigheter att både bli gravid samt att få behålla det....ja, vad ska jag säga mer än att jag är så imponerad! Att kämpa för nummer ett samt ge sig på nummer två med det bagaget ^^ wow till er!

Hittills har jag lätt illamående, är lite lättstött och hungrig hela tiden. Easy peasy än så länge och jag ska försöka njuta av det :P

Tycker tiden till ul är oändlig, vill veta att det är friskt innan v18. Men här finns inga privata mottagningar så det är bara att vänta..
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet.


Så var jag också med här, spännande! Vi har precis fått ett plus, så vi är tidigt ute.
 
@Imogen
Om jag räknar enkelt på familjelivs hemsida får du 28/1 på en helt vanlig cykel à la 28 dagar, räknar jag på 34 dagar får du 3/2 :) Räknat på 24/4 som din senaste mens.

Tack! Ja det är ju onekligen svårt att veta när man inte vet hur många dagar det är. Men jag räknar nog med 3/2 då, det stämmer ju bäst med när jag testade positivt. Och oavsett lär det ju ändras så småningom ändå :)
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

3/2 - Imogen, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet.

Så där! Kändes väldigt officiellt på något vis :D
 
Grattis igen @Amk :) jag började också skriva här i tråden dagen efter mitt plus. Någonstans måste vi ju vädra våra tankar :D

@Imogen jag är ganska övertygad om att jag blir flyttad till februari sen. Mitt egna datum är beräknat på min äl som kom tidigare än planerat :)
 
Jag är nog inbillningssjuk och jäkligt gnällig :o
Sedan igår har jag till och från haft spänningar och drag i brösten precis på samma sätt som när mjölken rinner till när man ammar :cautious: Dessutom har jag suttit på golvet idag på jobbet och har nu ruskigt ont i ländryggen ner i rumpan samt att det hugger ner i rumpan från ryggen. Lite ilningar i blygdbenet. V.5+6 idag :meh: Hur är allt detta möjligt så här tidigt?! Men annars mår jag bra :up:
 
Jag är ju nybörjare på detta med graviditet, så jag vet inte alls vad som är normalt. Den här veckan har jag varit sanslöst trött, så pass att jag inte ens är ridsugen vilket det i vanliga fall brukar krävas en magsjuka för. Ont i brösten, och svullen om magen på kvällarna är jag också... Men glad:) Idag fick vi svar från första testerna i fertilitetsutredningen också, som visade att allt såg bra ut. Det känns skönt att veta, även om vi fått det bästa beviset redan.
 
@Amk Jag tycker att det låter som alldeles typiskt graviditetsmående :) Helt underbart men skitjobbigt på samma gång ;)

Mvh Miks
 
Idag har jag ringt mvc och bokat tid för första hälsosamtal. Funderade både en och tre gånger på vilken jag skulle välja, svärmor jobbar nämligen som barnmorska på det sjukhus som denna mvc tillhör. Vi vill ju inte att hon ska råka få reda på något innan vi har hunnit berätta för henne :D

Jag har haft en del molvärk och små slängar av illamående. Får hoppas att det fortsätter så så länge som möjligt och inte illamåendet blir värre. Man kan ju alltid hoppas ;)
 
Kul med fler på listan! :)
Kanske dags för alla att skriva en prestation?

Min bästa vän kunde inte hålla fingrarna i styr, fick en försenad födelsedags present, mamma kläder!
En jätte fin långklänning och ett par tights med plats för en stor mage.. ;)
För övrigt är denna bästa vän blivande gudmor, så hon väntar på ultraljudet lika mycket som jag och sambo gör.. ;)
 
@Amk Jag tycker att det låter som alldeles typiskt graviditetsmående :) Helt underbart men skitjobbigt på samma gång ;)

Mvh Miks
Skönt att höra! Jag känner inte riktigt igen mig själv, men samtidigt är det betryggande att graviditeten känns rent fysiskt. Mentalt är vi rätt förvirrade än, framförallt min man verkar ha svårt att ta in vad som händer. När vi pratade om att bebisen kommer i februari sade han att det var jättesnart- vi har ju massor att förbereda! När jag frågade vad han syftade på började han nämna saker som:
- tippsäkra spisen
- bygga skydd mot eldstäderna i huset
-sätta upp barngrindar

Behöver jag säga att han arbetar med säkerhet??
 
Vad kul! Välkommen @miiiiiiia !

Jag tror du kan vara lugn! Alla mår ju inte illa och det är ju inget konstigt med det! Jag har inte heller mått illa något. Har egentligen bara bröst som är större och gör ont som enda symtom :)

Mvh Miks

Tack så mycket @Miks nej jag får väl passa på att njuta istället!

Mitt andra orosmoment är ätt vi har tvillingar i släkten, min pappa är tvilling och min pappas morfar också, är jag i "riskzonen" för det eller hur funkar det?

Sen kommer jag även att flytta till Stockholm i sommar, mitt i allt. Är ni fler som bor där så kanske vi kan starta en egen mammagrupp eller liknande? Hade vart himla kul att träffa fler i samma sits och samtidigt kanske få nya vänner här uppe, kommer nog att känna mig lite ensam är jag rädd..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 191
Senast: Amha
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 093
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: IngelaH
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 483
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp