Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fortsätter med en presentation då!

Är 33 år och gifte mig för en månad sedan med min sambo. Han friade på vår 15 års dag och vi gifte oss i central park i New York.

Vi har tillsammans en son född i augusti -09. Han fyller 5 år i sommar. Han är superkul just nu!

Vi bor i en villa på mälaröarna en bit utanför Stockholm. Det tar 40 minuter med bil in till stan men bara en kvart med båten :)

Jag jobbar som projektledare på ett konsultbolag. Ett kul men oerhört krävande jobb. Många veckor jobbar jag upp emot 65h. Jag reser runt hela Norden mellan 1-2 dagar i veckan. Mannen arbetar också på ett resande jobb. Dock bara i Sverige men det räcker för att vi ska behöva pussla en hel del :)

Thats me!

Mvh Miks
 
@miiiiiiia Mycket på gång! Vi bor i Stockholm. Eller ja en mil utanför men det är cloose enough! Vet du vart ni kommer bo?

Jag har också tvillingar i släkten, på mammas sida. Det verkar som att mannens arvsanlag inte påverkar tvillinggraviditet http://www.tvillingklubben.se/twins/qa.asp

Mvh Miks


Min kille bor redan här, så vi flyttar ihop först nu :) men vi kommer bo i södra Sthlm, nära kungens kurva :)

Då finns alltså risk att jag har tvillingar, men har ingen mage än, gick in i v 14 idag, så kanske inte ändå!
 
Min kille bor redan här, så vi flyttar ihop först nu :) men vi kommer bo i södra Sthlm, nära kungens kurva :)

Då finns alltså risk att jag har tvillingar, men har ingen mage än, gick in i v 14 idag, så kanske inte ändå!
Vi bor på andra sidan sjön! Man kan ta färja till Ekerö från slagsta nära kungens kurva :)

Mvh Miks
 
@miiiiiiia Mycket på gång! Vi bor i Stockholm. Eller ja en mil utanför men det är cloose enough! Vet du vart ni kommer bo?

Jag har också tvillingar i släkten, på mammas sida. Det verkar som att mannens arvsanlag inte påverkar tvillinggraviditet http://www.tvillingklubben.se/twins/qa.asp

Mvh Miks
Kort sagt, det spelar ingen roll om mannen har tvillingar i släkten - för han kan inte på något vis påverka om kvinnan släpper två ägg ;) Däremot så kan kan ju kvinnan nedärva från släkten om att hon kanske ibland/alltid släpper två ägg istället för ett :)
(enäggs tror jag inte ärvs - utan det är väl mest en mutation/"fel som går rätt". Men på denna punkten är jag osäker)
 
Kort sagt, det spelar ingen roll om mannen har tvillingar i släkten - för han kan inte på något vis påverka om kvinnan släpper två ägg ;) Däremot så kan kan ju kvinnan nedärva från släkten om att hon kanske ibland/alltid släpper två ägg istället för ett :)
(enäggs tror jag inte ärvs - utan det är väl mest en mutation/"fel som går rätt". Men på denna punkten är jag osäker)

Det är inte pappan till barnet som är tvilling utan min pappa..därför har jag ju visst större risk/chans att få tvillingar :/
 
Det är inte pappan till barnet som är tvilling utan min pappa..därför har jag ju visst större risk/chans att få tvillingar :/
Jepp, iom att det är din pappa som är tvilling så har du ju det på din sida = du kan ha ärvt släppa två ägg vid äl :)
Är din pappa en eller tvåäggs tvilling?
 
Då fortsätter jag med presentationen! :)

Jag, 21 år och min sambo, 34 år bor sedan ett år tillbaka i ett torp Södermanland. Vi har vart tillsammans i tre år nu. Med oss bor en Fransk bulldog, två katter, kaniner och en hel del höns och ankor :) Några km bort har jag min häst, en tvååring. Min blivande tävlingshäst. Rider lite på de andra hästarna i stallet för att hålla igång.

Jobbar som undersköterska i äldreomsorgen, i hemtjänsten. Som är ett väldigt varierande och roligt arbete!

Vi är beräknade 31 december så ja, väntan känns lång - men vi är nog snart där :)
 
Jepp, iom att det är din pappa som är tvilling så har du ju det på din sida = du kan ha ärvt släppa två ägg vid äl :)
Är din pappa en eller tvåäggs tvilling?

Han är tvåäggs vad jag vet iaf.. Men jag läste lite igår och det stod att tvillinggraviditeter ofta får en väldig stor mage tidigt och jag har ingen än, kan man vara så säker eller ska jag ringa bm och berätta min oro?
 
Då kör jag ännu en presentation :)

Jag fyller 26 (på tisdag :) ) och min sambo to be blir snart 34, vi bor alltså inte ihop än utan jag flyttar upp till Stockholm nu till sommaren, tar med mig min häst uppochner tror jag har hittat ett vettigt stall! Med mig har jag också två katter men som tills vidare bor hos mina svärföräldrar på deras land pga stambyte i höst.

Just nu jobbar jag på ridskola men har inget jobb än hör i Stockholm..:/

Vi är än så länge beräknade den 12 december, väntan känns väldigt lång här också men enligt gravidappen har vi redan passerat 33%, längtar väldigt till RUL så jag kan få fatta vad som är på gång!
 
Nej, nu måste jag gnälla lite.. Har mått prima när jag ätit Lergigan, så nu efter ett par veckor kändes det nästan som att jag åt dem i förebyggande syfte för jag mådde inte illa på mornarna längre. Skippade igår och mådde bra men idag har jag bott på toaletten, suck! Antagligen så har medicinen hållt illamåendet i schack.. :p
 
Han är tvåäggs vad jag vet iaf.. Men jag läste lite igår och det stod att tvillinggraviditeter ofta får en väldig stor mage tidigt och jag har ingen än, kan man vara så säker eller ska jag ringa bm och berätta min oro?

Hoppar in lite.

I min släkt har tvillinggenen gått i varannan generation. Min farmor är tvilling t.ex och då är det min generations tur så att säga. Tror att det är vanligt att det blir så. Därför behöver du förhoppningsvis inte oroa dig :) finns ju vissa fördelar med tvillingar när de blir lite större. De får en naturlig lekkamrat även om det på många sätt är krävande med två små.

Bor för övrigt i sthlm/Haninge och har en ettåring (hänger annars i vårtråden för barn födda -13) så jag är inte i riktigt samma sits men jag är i alla fall öppen för att ses om du skulle önska ;) bara att slänga iväg ett PM isf.
 
Hoppar in lite.

I min släkt har tvillinggenen gått i varannan generation. Min farmor är tvilling t.ex och då är det min generations tur så att säga. Tror att det är vanligt att det blir så. Därför behöver du förhoppningsvis inte oroa dig :) finns ju vissa fördelar med tvillingar när de blir lite större. De får en naturlig lekkamrat även om det på många sätt är krävande med två små.

Bor för övrigt i sthlm/Haninge och har en ettåring (hänger annars i vårtråden för barn födda -13) så jag är inte i riktigt samma sits men jag är i alla fall öppen för att ses om du skulle önska ;) bara att slänga iväg ett PM isf.

Alltid bra med inputs :) och visst har jag tänkt fördelar med tvillingar också, känns bara mycket på en gång när man får första, men jag vet ju inget annat så det kanske är bra att börja så ;)

Alla är ju självklart välkomna om vi träffas, bara kul att träffa fler när man är nyinflyttad :)
 
Jag hoppar in här nu också. Vi väntar vårt andra barn BF 18/12, tanken var att det skulle blivit ett januari/februari barn men så blir det nog icke. Jag har en son född aug 11 sen tidigare.
Jag återkommer med en bättre presentation imorgon.
 
En presentation av mig/oss: Jag är 27, min man 30 och vi har varit ett par i fem år, gifta i ett. Vi träffades när vi pluggade på universitetet, och jobbar just nu heltid inom våra respektive områden- jag som lärare och han som forskningsingenjör. Barnet blir ytterligare en medlem i vår redan stora familj- vi har en hund, en häst, ett gäng höns och en skock får som snart ska passera till andra sidan då vi inte riktigt hinner med. Bor på min familjegård på landet, och är rätt nördiga vad gäller det mesta kring friluftsliv, odling och djur. Det här är vårt första barn, och det ska bli SÅ spännande!
 
Nu kommer en liten presentation av mig. Jag är 29 år min sambo 36 och vi bor i hus relativt centralt i mellanstor ort. Vi har vart tillsammans i 4 år och har en son sen tidigare som blir 3 år nu i sommar. Vi jobbar med IT inom Ica båda två men på helt olika avdelningar.
Lite djur har vi också såklart, två hundar och en häst som jag tävlar dressyr upp till MSV A i dagsläget. Det är underbart med barn men jag har inga planer på att ge upp hästen ännu, det är alldeles för roligt.
 
December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
28/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

3/2 - Imogen, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet.


Jag måste ju ändra, jag väntar inte mitt första barn utan våra första barn, tvillingar.
Någon annan skrev om sin "rädsla" för tvillingar, och visst lär det bli en massa mer jobb med två bebisar samtidigt men jag tror barnen har så mycket ut av det sen när de växer upp.

Kan ju passa på att presentera mig nu också.
Jag är 29 och min man är 36. Vi har varit gifta i 2 år och lever med vår hund. Har inte kunnat bli gravid innan så dessa två små knyten i magen är så efterlängtade, även om jag är lite nervös samtidigt. Jag jobbar inom vården, med strålbehandling av cancerpatienter och min man är maskiningenjör. Jag älskar allt som har med trädgård och odling att göra, och har rätt nyligen upptäckt kärleken till hästar. Tyvärr lär det inte bli något ridande mer innan barnen föds.
 
Kul! Välkommen @Donnatello!
Skriv gärna in dej i listan! Kul att vi blir flera!

Kl (fastän man inte behöver :))
Jag var på inskrivning i måndags. Inget speciellt egentligen. Tog blodproverna till CUB testet. Fick kallelse till både rutinultraljud och CUB ultraljud idag. De har tyvärr gett mej fel datum för CUB ultraljudet så det behöver jag ringa och boka om. Suck!

Mvh Miks
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 191
Senast: Amha
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 093
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: IngelaH
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 483
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp