Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
nyfiken på vilka vagnar ni har? misstänker vi behöver byta ut vår brio happy då sonen helt enkelt är för kort i rocken för den (mätte 74,5 på ettårs kollen) Han bara hasar ner i nått halvliggande och hjälper bara lite med kuddar. Iom att vi måste köpa syskonvagn till våren vill jag inte lägga ut så stora summor på en vagn nu. Dock är de säkert smart att även ha en enkelvagn ifall man åker iväg med bara ett barn
Emmaljunga Superviking med ergonomisk sittdel. I är liten, 64 cm, och sitter bra med åkpåse som fyller ut. Hade inovidyna förut men det blev för trång med åkpåsen.
 
Min mens är 2 dagar sen. Om man nu kan räkna på vad som är sent och inte när den precis kommit igång. Jag dör. Vill inte vara gravid.
 
Emmaljunga Superviking med ergonomisk sittdel. I är liten, 64 cm, och sitter bra med åkpåse som fyller ut. Hade inovidyna förut men det blev för trång med åkpåsen.

Vi funderar ju på en Emmaljunga dubbelvagn sedan till våren, när vi testade den i butiken satt han helt ok i den.
 
Vi funderar ju på en Emmaljunga dubbelvagn sedan till våren, när vi testade den i butiken satt han helt ok i den.

Mina chefer köpte en buggaboo till sina tvillingar. De valde mellan den och Emmaljungas dubbelvagn. De valde buggaboo men ångrade sig efteråt men de beslöt sig ändå för att behålla den.
 
F ö så är det snart mer gång än krypande som lilleman väljer. Han reser sig stadigt själv och tultar på framåt och i sidled :D Jag är faktiskt lite lättad och tycker inte alls att det är jobbigt att han är tidigare än storasyster. Skönt när det är en månad kvar till inskolning.
 
Min mens är 2 dagar sen. Om man nu kan räkna på vad som är sent och inte när den precis kommit igång. Jag dör. Vill inte vara gravid.
Min mens borde ha kommit igår...om min cykel är 30 dagar lång. Men den kanske är tillbaka på 52. Eller så kommer den inatt. Hade ju slemmmmm som stämde överens med appens beräkning av äl.

Jag är 100% säker på att jag inte är gravid.
 
E somna runt kvart över åtta, halvt på mig. Vaknade nio, ledsen, somnade om snabbt, vaknade igen halv tio, skrek så hon kräktes, var uppe ett tag, somnade till slut om, vaknade för några minuter sen igen och skrek. Slängde fram första bäst barnsång på youtube, hon somnade om.

Har inte en blekaste vad det kan bero på och har redan grov sömnbrist sen nyår :cry:
Stackars lilla E :cry:
 
E somna runt kvart över åtta, halvt på mig. Vaknade nio, ledsen, somnade om snabbt, vaknade igen halv tio, skrek så hon kräktes, var uppe ett tag, somnade till slut om, vaknade för några minuter sen igen och skrek. Slängde fram första bäst barnsång på youtube, hon somnade om.

Har inte en blekaste vad det kan bero på och har redan grov sömnbrist sen nyår :cry:
Stackars lilla E :cry:

Vi har också underbara skrikfestet på nätterna nu. Tror ej på nattskräck för vill vara nära. Men vaknar runt 22 och bara gallskriker. Inget hjälper. Kan skrika en timme. Ligger sedan tätt tätt intill och tittar på mig
 
Min mens borde ha kommit igår...om min cykel är 30 dagar lång. Men den kanske är tillbaka på 52. Eller så kommer den inatt. Hade ju slemmmmm som stämde överens med appens beräkning av äl.

Jag är 100% säker på att jag inte är gravid.
Jag gick också runt och slemmat runt appens ägglossning. Vi har bara legat en gång sen mens kom och då med kondom så borde inte vara gravid.
 
Vi har också underbara skrikfestet på nätterna nu. Tror ej på nattskräck för vill vara nära. Men vaknar runt 22 och bara gallskriker. Inget hjälper. Kan skrika en timme. Ligger sedan tätt tätt intill och tittar på mig

Kan tänka mig att det är nåt utvecklingsprång kanske. Har gett fan i både appar och google ett tag nu då jag bara blir stressad men igår kollade jag för skoj skull google och tydligen kan hon vara i ett sånt nu.

Skulle helst ligga på mig och sova. Eller med huvudet i min armhåla.
 
Kan tänka mig att det är nåt utvecklingsprång kanske. Har gett fan i både appar och google ett tag nu då jag bara blir stressad men igår kollade jag för skoj skull google och tydligen kan hon vara i ett sånt nu.

Skulle helst ligga på mig och sova. Eller med huvudet i min armhåla.

Ja vad ska de i armhålan att göra? :rofl::rofl::rofl:
 
Eller hur.

Har en jätte stökig läggning. Hon somnade nyss, aldrig skett sen hon var ett liiitet yngel att hon varit varit så här länge. Får nog ändra dagsömnen lite.
Så jobbigt med såna läggningar :(

Kl
Idag tog lilleman ett par springsteg O_o han får ju helst ta det lite lugnt alltså :cool: dessutom klättrade han själv upp i soffan så nu jäklar måste vi hålla stenhård koll på honom runt soffan om vi inte är i den. Han har lärt sig hyfsat att väga på sig och köpa fötterna ta i golvet först men är lite för ivrig ibland så man får fånga honom innan han kryper över kanten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 404
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp