Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om även denna bebis är en pojke ligger vi väldigt risigt till med namn. Hade svårt redan första gången, men det gick ändå hyfsat. Har INGA pojknamn nu. Sen ska vi båda gilla namnet, det ska funka på engelska (sambon är från England), och det ska passa ihop med storebrorsans namn. Och jag ska helst inte ha haft några elever som heter så (många namn har blivit förstörda på det sättet)...
Flicknamn däremot har vi så vi kan välja och vraka...
 
Tack @fortfarandehemligt! Och vad skönt att ul gick bra! När det gäller hus så kommer ni söker klara det jättebra, om än kanske lite långsammare än utan bebis. Känner just nu att jag jättegärna hade velat ha samma vånda som dig, vi bor i en tvåa och det är väl kanske inte optimalt (har letat hus 1,5 år utan framgång). Men känner jag mig själv rätt så kommer jag väl ångra mig när vi väl lyckas köpa ett hus. Nä, jag gillar inte förändringar :cautious:

Och tack @YaHilweh, det låter som det jag var rädd för fast kanske en aning bättre. Sjukskrivning är jag rädd för, hoppas verkligen jag slipper det - och du också för den delen! Tror vi ska planera för en kort föräldraledighet för mig för min mentala hälsas skull. Min man får nog ta största delen, han ser mycket fram emot att vara föräldraledig.

Jag jobbar denna veckan, extremt skönt att komma hemifrån och få göra nåt vettigt, men jag är så trött. Vid lunch känns det som jag har gjort en hel arbetsdag och lite till. Idag gick jag kl 15 för att hinna vila innan träningen kl 18... Ser nu fram emot tre veckors ledigt till (men kommer säkert vara rastlös igen om en vecka) :D
 
Idag har jag och mannen vart på ultraljudet. Så glad att jag bokade in detta och inte bokade av :love:

Det var en levande liten sak med ett pickande hjärta. Så skönt att ha sett att allt såg bra ut. Blev inte flyttad utan behåller samma BF.
Så skönt att det såg bra ut! Känns det bättre efter att ni fått se den lilla?
 
Så skönt att det såg bra ut! Känns det bättre efter att ni fått se den lilla?

Ja :) Men jag var inte så orolig denna vecka som var innan. Märker att kroppen nog vant sig vid hormonerna för jag mår inte illa längre (nåja om jag väntar med maten för länge men jag får ingen kräkskänsla) och brösten ömmar inte mer än bröstvårtorna och ptja jag mår rätt så bra helt enkelt :nailbiting: V.7 och 8 var psykiskt helt vidriga så jag är glad att det släppte så fort ändå.
 
Vad skönt att allt såg bra ut @Februari2018 !
Jag mår också bättre överlag, både i knopp och kropp, mer "stabil" liksom. Dock har magen ballat ur fullständigt och är helt uppblåst. Och känner mig överlag skröpligare i leder etc, saker som normalt inte påverkar mig sätter sig i både knän, höfter och axlar! :crazy:

Och kul med fler i tråden, @Venus_in_Furs !

Låter som om vi blir flera med fullt upp framöver... :) Min jobbhöst ser ut att kunna bli hektisk, och jag har en tendens att ta på mig massor och stressa. Tänker att jag kommer ta en diskussion med chefen i samband med att jag berättar om grav. efter semestern och se hur hen tycker jag bör prioritera.

Vi har ont om folk överlag och det känns alltför lätt att bara lägga över en persons uppgifter på övriga utan att justera tidplanen, tyvärr...
 

December

2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet

Januari
4 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet

Februari
8 - Februari2018
- YaHilweh
- soom, första barnet

Tror det var senaste listan.
 
Jag redigerar den lite
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet

Januari
4 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet

Februari
8 - Februari2018
10 - YaHilweh, andra barnet
- soom, första barnet

Tror det var senaste listan.
 
Jag är av med illamående och sådant, byxorna har jag växt ur och jag är mer social här efter i morgon.
Nu skriver jag ut festprogram och ska snart bort och duka bordet till bröllopsfesten i morgon :love:
Är en helt sjuk känsla att gifta sig. jag har nog inte riktigt fattat det själv än :p
 
Var på inskrivning idag, gick precis in i vecka 12. Barnmorskan skulle be läkaren skriva ut Lergigan Comp till mig, jag hoppas att det kan råda bot på mitt mående. Jag hade gått upp 4 kg och försöker smälta det nu. Jag visste ju att jag lagt på mig men det var ganska jobbigt att se siffran svart på vitt ändå.
 
Vi ska på bröllop nästa helg. Släktbröllop på min sambos sida och här ska det mörkas. Svärmor har redan börjat att ugglor i mossen efter som att jag varken snusar eller dricker kaffe.

Grundande på nattens bröllop med en "fyllebild" men hur gör vi nästa helg? Alla tips mottages tacksamt för hur man mörkar att det som är i glaset är alkoholfritt :laugh:
 
Vi ska på bröllop nästa helg. Släktbröllop på min sambos sida och här ska det mörkas. Svärmor har redan börjat att ugglor i mossen efter som att jag varken snusar eller dricker kaffe.

Grundande på nattens bröllop med en "fyllebild" men hur gör vi nästa helg? Alla tips mottages tacksamt för hur man mörkar att det som är i glaset är alkoholfritt :laugh:

Beror väl lite på om det är sittande trerätters med servitörer som fyller på, buffé, mingel eller något där emellan.

Mitt stående tips är annars att ha ett glas vin/öl, låtsassmutta då och då och var med på skålarna. Ta en sväng till toaletten eller närstudera någon blomma och häll ut då och då. Eller byt glas med mannen ibland men då får han dricka på ;)

Kaffe är ju ingen fara att dricka någon kopp (om du vill såklart) så det kan du ju smutta på också om det gör det lättare att dölja :)
 
Beror väl lite på om det är sittande trerätters med servitörer som fyller på, buffé, mingel eller något där emellan.

Mitt stående tips är annars att ha ett glas vin/öl, låtsassmutta då och då och var med på skålarna. Ta en sväng till toaletten eller närstudera någon blomma och häll ut då och då. Eller byt glas med mannen ibland men då får han dricka på ;)

Kaffe är ju ingen fara att dricka någon kopp (om du vill såklart) så det kan du ju smutta på också om det gör det lättare att dölja :)

Skulle vara smidigt om det var servitör för då skulle jag kunna viska mitt önskemål i örat :p men vet inte riktigt vad det är för typ av servering. Men gubben lär ju få bistå med att byta ut mitt glas dock gissar jag att vi inte sitter vid varandra :)

Kaffe smakar som rävgift sedan jag plussade så det tänker jag inte dricka :rofl:
 
Trodde jag hade slutat kräkas ...

Tji fick jag på Ica maxi igår. Sambon upplyste mig om att toadörren inte var ljudisolerad :angel: Mysigt för de som satt i fiket :D
 
Jag har haft den absolut bästa helgen i mitt liv! Nu kan jag titulera mig fru!
Det var ren tur att bröllopet var denna helg och inte nästa. När vi kom ned till Öland för 1.5v sen, kunde jag ha alla kläder jag hade med mig. Nu kan jag ha 1 plagg. Får seriöst inte på mig verken byxor eller tröja. Redan fått mycket mage.
 
Har glömt skriva in mig på listan. Senaste budet är 26:e januari.

December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet

Januari
4 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet
26 - leoparden

Februari
8 - Februari2018
10 - YaHilweh, andra barnet
- soom, första barnet
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
4 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt
23 - astilbe, första barnet
26 - leoparden

Februari
8 - Februari2018
10 - YaHilweh, andra barnet
- soom, första barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 845
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp