Bukefalos 28 år!

Vinteroverall

Sv: Vinteroverall

Jag har köpt vinterjacka och vinterbyxa från villervalla till 5-åringen. Är det någon som har provat dom? Till 1-åringen har jag köpt en overall från Åhlens. Båda var på extrapris i våras.
 
Sv: Vinteroverall

Smaken är som baken ;)

Det som slår mig är att det kanske inte är äkta vara så då kan det ju vara svårt att jämföra, men för 50 kr så kan du la chansa och fungerar dom inte så fungerar dom inte.
Det jag hört om andra "foppa vinterskor" är att dom är bra under mildare vintrar och dom står emot väta/fukt bra.
 
Sv: Vinteroverall

Ord pris är 499kr tror det är föregående modell om man kollar crocks (eller vad dom heter) sida. Men som sagt 50 kr är ju värt att testa i alla fall.
 
Sv: Vinteroverall

Har haft alla möjliga märken på overaller till barnen i alla prisklasser men tycker inte att något märke utmärkt sig särskilt mycket varken som bättre eller sämre än de andra. Tror det får bli ullareds overaller i år, eventuellt kompletterade med nån annan variant. Det är ju rätt sjukt egentligen att man får 3 overaller från Ullared för samma pris som en från nån av de vanliga kedjorna...
 
Sv: Vinteroverall

*kl*

Här blir det garanterat billiga overaller från den lokala butiken. Vi körde så förra året och de kunde med lätthet hålla ungen torr och varm. :)
Köpte en på halva reapriset i våras som jag hoppas blir lagom till vintern. :)
Är mormor med och sponsrar kan jag dock tänka mig att det blir didriksson eller name it, då det är det som säljs i närheten...
Annars, som sagt, hellre två (eller tre...) billiga overaller istället för en dyr. :)

Skor däremot har jag inte riktigt koll på vad vi vill ha, i år blir det ju dagis hela vintern och mycket mer uteaktiviteter än förra vintern...
 
Sv: Vinteroverall

KL

Jag är också i färd med att skaffa höst och vinterkläder. My ska börja 15 timmar på dagis nu i september och det känns viktigt med ordentliga kläder att ha där, men jag är så osäker på vad som är bäst. Overall eller tvådelat? Hon är blöjfri, ni som också har blöjfria barn, vad är lättast för att snabbt kunna kissa? Tänker mig att ett tvådelat set har längre användningstid än en overall eftersom man kan använda enbart en del när vädret tillåter att inte båda delarna behövs...? Å andra sidan känns en overall tätare och varmare på något sätt. Vad säger ni erfarna?
 
Sv: Vinteroverall

Overall, men jag har ju pojke så det behövs ju inte dras av på samma sätt. Känner precis som du, en overall borde vara tätare och varmare, sen inget snö som kan fara in någonstans vid vilda pulkaturer.
Faktiskt bara sett barn i overall här. Får förhöra svärmor vad hon tycker som har några år i nacken som dagbarnvårdare.
 
Sv: Vinteroverall

Suck, jag svarade långt så hakade datorn upp sig ;)

Kort nu då: Kör på overall i år till My tycker jag.

Jag tror inte alls att det är enklare att få av sig brallorna för att kissa än overallen. Tänk på att brallor för småttingar bör vara hängsle-brallor och har du då full påklädnad tror jag faktiskt att det går snabbare att dra ner overallen än att knäppa upp jacka och få av hängslena för att dra ner brallorna? :)
 
Sv: Vinteroverall

KL

Jag fick lite panik och beställde en Mikkline. Det var kanske förra årets modell eller? Det var i alla fall olika priser på hemsidan. 749 eller så drygt 1000:- Eller så var det olika modeller :) Nåja jag beställde den för 749, jag tänkte innan de tar slut. Dottern har liten storlek och jag tycker att det är svårt att hitta. Sonen hade en sådan när han var två och jag var väl varken nöjd eller missnöjd. Däremot älskar jag den dubbla dragkedjan och att hans overall var glansig på insidan = mycket lätt att klä på. Våra vintrar har ju varit så kalla och torra så alla overaller klarar ju det. Sen till våren har jag fodrade regnkläder så overallen sätts ju inte direkt på prov då heller.

Nåja. Till sonen blir det nog en Didrikson som förra året. Den satt bra på honom. Han har lång rygg och det mesta blir så långt i ben och armar om den ska räcka över ryggen. Men Didrikson satt super. Nu ska jag försöka köpa i god tid så jag slipper en svart/grå som det blev förra året.

Everest? Vad säger ni om det? Jag såg en som var fin tyckte jag. Jag har kanske någon rabatt på Stadium också.
 
Sv: Vinteroverall

Vi kör på MOLO i år, har förra årets röda FIX från Lindex som reserv. Den var toppen, men ville så gärna ha en med tjusig färg:o Vi bor i Stockholm, och har bra underställ om det blir smällkallt. Jag upplevde förra vintern att hon snarare blev överhettad i lånade superoverallen, det är ju sällan polarkyla här...
 
Sv: Vinteroverall

Förr förra vintern var ju superkall. Iaf i norrort. Barnen stod ju ute och skrek på gården och vi var bara ute 10-20 minuter rätt många dagar (de som ville vara ute mer fick så klart det, dvs de som rörde så sig rejält). Vintern som var nu var ju inte riktigt lika kall. Men jag hade filt över sonen när jag körde honom i vagnen och jag vet att de inte var ut alla dagar på fsk så det måste varit rätt kallt då med. Vi får väl se hur det blir i år. Är det riktigt kallt är man ändå inte ute så långa stunder.
 
Sv: Vinteroverall

*kl*

Har redan skaffat en del vinterkläder. Lillasyster får vinteroverall ifrån reima och 2-delat set ifrån pop (köpt på outletet i Kosta).

Stora tjejen får vinteroverall ifrån reima även hon och ett tvådelat som jag tänkt köpa ifrån Gneis. Någon som testat det? har hört mycket gott om märket och gillade färgkombon.

På fötterna blir det även detta år Viking. Är så galet nöjd med lilla tjejens vikingkängor som jag fyndade för 200kr i början av sommaren. Nu säljs samma känga i samma butik för 750kr.


Mina barn går på en naturförskola så jag tummar inte på ytterkläder. Dem ska inte behöva frysa.

Ett annat hett tips är pop ullfrotteställ + sockar. Enligt mig mycket bättre än fleece under vinterkläderna då det är riktigt kallt ute.
 
Sv: Vinteroverall

Just d ja, jag kanske ska åka förbi Kosta outlet och kolla in deras utbud. Jag har ju bara en halvtimme dit... De brukar ju ha en hel del ytterkläder. Fast sist jag var där kollade in vinterkläder stod det lappar på Pop:s ytterkläder att man inte kunde lita på att inte "draggrejen" på dragkedjan lossnade och då vågade jag inte chansa för då var nog sonen i 2 års-åldern.

Jerseyko: Det första jag tänkte med de foppastövlarna var att de måste vara hiskeligt täta. Fast det kanske fodret tar hand om, alltså att eventuell fukt från fötterna hamnar mellan lagren av foder på något sätt. Jag tänker bara på ett par vanliga foppatofflor jag köpte som det inte var lika mycket hål i som på de vanliga och de är hemska att gå i. Det går knappt att använda dem för det blir så tätt så man halkar runt i dem efter en stund.
 
Sv: Vinteroverall

Helt OT, men varfor heter det foppatofflor i Sverige?

Foljer traden med intresse eftersom jag ocksa borjat fundera pa vinterklader. Ar pop helt ute nufortiden? Den butiken ar namligen den narmsta jag har sa det vore ju smidigt om det ansags vara bra klader...
 
Sv: Vinteroverall

För att en av modellerna ur Crocs-sortimentet togs hit till Sverige av Peter Forsbergs företag, många misstar det som att Peter själv har designat "foppatoffeln" och därav namnet :)
 
Sv: Vinteroverall

Om man ser pa tradera finns det en massa Popoveraller till salu sa det finns ju en massa manniskor som koper dem. Jag tror att alla de ar ungefar lika bra, Pop, Reima, Didrikson spelar ingen storre roll. Har man hogre krav och ska vara ute hela dagar eller i en massa sno kanske man far kolla lite extra, men for mej till exempel som kan ga in om barnet ramlar raklang i en halvmeters vattenpol behovs inga superklader, jag kan byta till nagot torrt igen.

I ar har nog Sam vaxt ur sin Didrikson (kopt beg) sa jag har en fran Coop som mamma kopt pa rea. Isaac har en Mikkline som jag fyndade pa Blocket for 200 spann. Sen har jag vars ett tvadelat stall till dem, ett Didrikson och ett med ett par overdragsbyxor fran Coop och en jacka fran H&M med plats for en tjock troja under. Det blir ju inte sa vansinnigt kallt har heller, nagon minusgrad pa sin hojd.
 
Sv: Vinteroverall

kl

Någon som har tips på någon tunn overall?
Vi har mellan -5 och +5 vintertid och det overallen vi köpte förra året till Emilia var för varm.


Overaller som passar en som blir 1 år i oktober och en som blir 3 år i mars.
 
Sv: Vinteroverall

Borde de väl bara räcka med en skaloverall då?
Sen använda underställ och fleece kläder under. Det klarar min son utan att frysa till iaf ett par minusgrader. Köra lager på lager principen, lättare att justera antal plagg än om man köpt en varm vinteroverall.
 
Sv: Vinteroverall

Den jag hade fran Name It var inte sarskilt tjock, en ballongmodell som bada mina barn haft nar de var ett. Under den har de haft strumpbyxor, en langarmad t-shirt och halskrage, vantar och mossa. det har funkat kanon har.

Skalklader ar bra for den storre tycker jag men for de mindre som spenderar mer tid pa marken och trillar oftare behovs en overall tycker jag. Fast det ar jag nog den enda pa hela Irland som tycker :D
 
Sv: Vinteroverall

Då hade vi åkpåsedeluxe, funkade fint eftersom hon var så liten då. Är det -25 och tokblåser vill inte jag vara ute heller. Annars har vi stickade ullbyxor och överdel samt raggsockar under, på oss båda;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Hej! Sonen kommer vara ett år när han i mitten av november börjar förskolan. Jag håller på bli knäpp på kläderna. Bor i blekinge Han...
Svar
5
· Visningar
2 310
Senast: ako
·
Övr. Barn Ja, jag vet, jag är ett galet kontrollfreak - jag har börjat kolla efter vinterjacka till äldsta dotter som ska börja ettan. Hon har...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: Lupino
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 150
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Bakgrunds historien är att en släkting till mig för ca två år sedan köpte en oreggad bc (helt enligt manualen "För guds skull köp inte...
2
Svar
23
· Visningar
3 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp