Vinteroverall

BernT

Trådstartare
Vad har ni för vinteroveraller till era 1-2 åringar? Jag hittar inget jag gillar :/
Eller jo mini rodini Alaska skulle duga men är det värt att lägga 15-1600 på en overall? Hon har ett par mini rodini overaller (skal) sen tidigare och jag är inte superimponerad av kvalité med tanke på pris :down:

Någon som har denna?
m_medium_normal.jpg


Har inte jättemycket krav, vatten/vindtät (tror inte den på bilden är det?), tjockt fodrad, luva och helst rosa eller typ ljusgrå. Nordbjörn, är det bra märke?
 
Vad har hon för storlek?

Typ 80 kanske? Jättesvårt för hon har långa ben så ska precis gå över till 80 i benen men hon kan ha koftor/hoodies i 68 men t-shirts osv i 74 och jackor i 80 :p hon är strax över 1 år (typ en vecka över ett) så då "ska man" väl ha typ 86?
 
Typ 80 kanske? Jättesvårt för hon har långa ben så ska precis gå över till 80 i benen men hon kan ha koftor/hoodies i 68 men t-shirts osv i 74 och jackor i 80 :p hon är strax över 1 år (typ en vecka över ett) så då "ska man" väl ha typ 86?
Jag har haft den här till min ettåring.

http://lekmer.se/barnklader/ytterklader/overaller/reima-vinteroverall-fangan-pink

Jättenöjd med den. Inte superduper tjockt foder men jag föredrar att ta på dom något fleeceplagg inunder om det blir riktigt kallt. Är så osmidigt i bilen annars tex.
 
Just det, vi ska norrut vid jul. Hur klär man barn då? Lär bli en del åka pulka osv. Vi bor i Göteborg så här behöves ändå inte supermkt kläder. Ska man köra flera lager?

Hon är väldigt varm av sig och blir vansinnig om vi klär för varmt. Mössa + vantar i merinoull har vi och så har hon såna här skor (kanske borde skaffa andra för snö smälter ju och blöter ner dessa?)
1470929136-60945100.jpg


Tycker det är svårt att veta, vill hinna förbereda i tid :)
 
Vad har ni för vinteroveraller till era 1-2 åringar? Jag hittar inget jag gillar :/
Eller jo mini rodini Alaska skulle duga men är det värt att lägga 15-1600 på en overall? Hon har ett par mini rodini overaller (skal) sen tidigare och jag är inte superimponerad av kvalité med tanke på pris :down:

Någon som har denna?
m_medium_normal.jpg


Har inte jättemycket krav, vatten/vindtät (tror inte den på bilden är det?), tjockt fodrad, luva och helst rosa eller typ ljusgrå. Nordbjörn, är det bra märke?


Jag har kört på molo och minirodini, fördelen är bra overall och sanslöst bra andrahandsvärde.
Hade molo regnbågsfärgad, fick 200kr mer när jag sålde än vad jag betalade för den ny...
Har Max betalat 2-300 kr per overall eftersom jag sålt dem kommande säsong.
 
Dottern som är 20 månader har en overall från Isbjörn. Köpte begagnad (mycket lite använd) för halva nypriset. Den är lite stor nu och man kan ta upp en söm i armar och ben för att öka på ytterligare några centimeter så jag räknar med att hon ska kunna ha den även nästa vinter.

Det finns fodrade och vattentäta vintertossor som är toppen till barn som ännu inte går.

Är hon varm av sig kommer ni antagligen långt med underställ, gärna ull, och en fodrad overall.
 
Jag föredrar en overall framför mängder med plagg ska tilläggas. Molo är bäst tycker jag, varm, tålig och släpper inte genom vatten. Barnet frös aldrig.
 
Jag har kört på molo och minirodini, fördelen är bra overall och sanslöst bra andrahandsvärde.
Hade molo regnbågsfärgad, fick 200kr mer när jag sålde än vad jag betalade för den ny...
Har Max betalat 2-300 kr per overall eftersom jag sålt dem kommande säsong.

Jo det är ju helt klart en fördel kunna sälja den sen för jag lär inte spara den till nästa barn (vill ha några år emellan så då är ju overallen 3-4 år när den ska användas nästa gång, och så ska man ha plats att spara den på också).
 
Jag föredrar en overall framför mängder med plagg ska tilläggas. Molo är bäst tycker jag, varm, tålig och släpper inte genom vatten. Barnet frös aldrig.

Så känner jag lite med när det gäller mig själv iaf. Hade en sån klassisk canada goosen parkas i typ 5 säsonger och man frös ju aldrig. Kunde ha tischa under i -20. Men goose barnoveraller är apdyra och känns inte etiskt bra.
 
Så känner jag lite med när det gäller mig själv iaf. Hade en sån klassisk canada goosen parkas i typ 5 säsonger och man frös ju aldrig. Kunde ha tischa under i -20. Men goose barnoveraller är apdyra och känns inte etiskt bra.

Molo är jag grymt imponerad av. Kläm på en om du har möjlighet.
 
Jag har gneis eller isbjörn till mina barn. Har en mini rodini också då det blev så. Mini rodini är dock mer fina än bra när det kommer till overaller. De andra två håller kanon, och vi bor i norrland och är ute massor.

Vi har haft molo också, dock väldigt kort i ärmarna vilket gjorde att den inte passade mina barn alls och jag sålde den innan vintern var slut. Dessutom tyngre än de ovan nämnda.
 
Den såg väldigt fin ut. Hur var den i storlek? Brukar man ta vanliga storleken eller ska man gå upp en? Vill ju inte ha en som är kort i benen.
Tror att min lilla ettåring hade storlek 80. Nu bytte jag till samma overall fast storlek 86 (hon fyllde två i september, en liten tjej).

Bodde inte du i Göteborg? Om du vill så kan du få min gamla i storlek 80.
 
Sonen har en Didriksson och vi är supernöjda än så länge! De är stora i storlekarna och har förlängningsbara armar och ben. Vi köpte storlek 80 och den är verkligen på gränsen till för stor trots att han är typ 83 cm. Han är 20 månader.
 
Vad har ni för vinteroveraller till era 1-2 åringar? Jag hittar inget jag gillar :/
Eller jo mini rodini Alaska skulle duga men är det värt att lägga 15-1600 på en overall? Hon har ett par mini rodini overaller (skal) sen tidigare och jag är inte superimponerad av kvalité med tanke på pris :down:

Någon som har denna?
m_medium_normal.jpg


Har inte jättemycket krav, vatten/vindtät (tror inte den på bilden är det?), tjockt fodrad, luva och helst rosa eller typ ljusgrå. Nordbjörn, är det bra märke?

Nu är min 3 dock men har en didriksson, köpt på rea för 600.

När han va 1-2 hade han en 8848 overall, grymt bra och köpt begagnad på Fb för 200kr.
 
Det är svårt med overaller :/. Jag har köpt två stycken i stl 80 till den här säsongen som är för stora för min 20-månaders. Didrikssons var enorm- kanske funkar om två vintrar, Kaxs kommer nog passa nästa...

Hon har ibland förra säsongens PoP i stl 68 men den är på gränsen, oftast har hon överdragsbyxor i PoP stl 80 och jacka till. Vi är ute mycket och länge så en bra overall hade underlättat!
 
Sonen har en Didriksson och vi är supernöjda än så länge! De är stora i storlekarna och har förlängningsbara armar och ben. Vi köpte storlek 80 och den är verkligen på gränsen till för stor trots att han är typ 83 cm. Han är 20 månader.
Vi har ju samma men det skulle aldrig funka, gick knappt att hitta fötterna därinne ;).
 
Vi har ju samma men det skulle aldrig funka, gick knappt att hitta fötterna därinne ;).
Är det väldigt extremt? Min minsta har nog 2 stl stor overall och det är likadant där men vi drar upp den i midjan, stoppar ner fötterna i skorna och så ser hon hemskt rolig ut. Det är storasysters overall och vi tänkte köpa ny men det blev aldrig av :D

Ts: den heter 8848 altitude. Vi fick den beggad så minst ett barn innan vårt har använt den. Vår äldsta hade den en vinter, åtminstone ett par månader av dessa var på fsk med. Jag hittar inget nött vid knän och liknande utsatta områden. Ruggigt kraftig förstärkning på knän och rumpa.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag trodde jag hade ganska bra koll på hur mycket man behöver klä på, men nu har jag blivit osäker...:confused: Var hemma hos en...
2
Svar
24
· Visningar
5 588
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp