Vinteroverall

Kör också Kaxs, har snöat in på deras färgglada modell som kom för nåt år sen.
Sålde stl 74 vi fick i julklapp förra året som tyvärr är för liten i år för 400kr, nypris tror jag är 700 :O
Han har stl 80 men drar oftast 86 annars.
 
Min smarta svägerska låter meddela att de använder så smidig overall som möjligt och sedan använder galonbrallor utanpå.
 
Min smarta svägerska låter meddela att de använder så smidig overall som möjligt och sedan använder galonbrallor utanpå.
Låter inte smart tycker jag utan snarare som en otymplig lösning. Varför skaffa en så dålig overall att man måste kränga på galonisar över, när det finns gott om bra overaller där det inte behövs?
Under den geggigaste perioden kan man ju i stället för overall använda fleecefodrat galonställ, men att kränga på galonisar över en overall kan jag inte fatta vitsen med?
 
J

Jorå fuskpäls går fint att maskintvätta, vi har tvättat didriksonoveraller m fuskpälskrage flera gånger. Håller däremot med om att det är en onödig detalj, men den innebär inget negativt heller.

Ja, fuskpäls ja, men knappast äkta.
 
Låter inte smart tycker jag utan snarare som en otymplig lösning. Varför skaffa en så dålig overall att man måste kränga på galonisar över, när det finns gott om bra overaller där det inte behövs?
Under den geggigaste perioden kan man ju i stället för overall använda fleecefodrat galonställ, men att kränga på galonisar över en overall kan jag inte fatta vitsen med?

Jag tänker också att det måste bli väldigt otympligt? En vattentät overall är ju inte tjockare än en som inte är det, så jag är inte riktigt med på varför en icke-vattentät overall skulle vara smidigare än en som tål vatten? Om syftet är att slippa tvätta overallen, så skulle jag säga att en som är ordentligt vattenavvisande inte behöver tvättas så mycket i första läget, fastnar inte vattnet så fastnar inte smutsen så bra heller, så oftast kan man borsta bort leran, den har inte gått in i tyget så mycket.
 
Vi gillar Kaxs fran Lindex, bade som overall och som jacka/byxor till dom äldre barnen.

Iar har 2,5 aringen en fran Finkid, ullfleeceoverall som gar att knäppa fast i ett skal. Dock hatar min dotter allt vad overaller och överdragsbyxor heter sa det blir en spännande vinter. Jag gillar dock Finkiden, känns varm utan att vara klumpig. Enda nackdelen är att resarerna nere vid bensluten är tajta sa det far knappt att fa över skidpjäxorna.
Är det inte Kappahl som har Kaxs? :)

Eller snurrar jag till det helt nu?
 
Men vaa, är det äkta päls på den overallen på bilden!? Jag tog fuskpäls (som på t ex didrikson) för givet!!

Jag tog också för givet att det var fuskpäls, det var därför jag jämförde med vår Didrikssonoverall. Men nej tydligen inte. Hætten har en lækker blød og fyldig pelskant af finsk vaskebjørn som udelukkende er skudt for at holde bestanden nede. Enligt Mini a tures hemsida.
 
KappAhl är Kax :) VI kör overall när det är minusgrader och fryst ute. är det slaskigt kör vi fleecefodrat galonställ istället. då blir inte overallen hopplöst skitigt.
Så Lindex märke heter Kaxs (alltså med ett s på slutet)?

Förskolan säger åt mig vad de vill ha och jag skaffar det, typ :D
 
Min smarta svägerska låter meddela att de använder så smidig overall som möjligt och sedan använder galonbrallor utanpå.

Som nån annan skrev lät det mest otympligt, men en grej till är ju att galon inte andas och jag skulle inte vilja ha det på barnet hela vintern. Samt att det är kallt :nailbiting:
 
Vi har mest haft overaller från Didrikson. Har inget negativt att säga om dem, toppenbra.
 
Som nån annan skrev lät det mest otympligt, men en grej till är ju att galon inte andas och jag skulle inte vilja ha det på barnet hela vintern. Samt att det är kallt :nailbiting:

Jag är nog den enda på hela jorden som avskyr lager-på-lager på barn. Nej, det ska vara smidigt för barnen! Inte behöva klä på sig hur länge som helst när de ska ut, för då lessnar de. Och för förskolepersonalens skull också.
Hellre att jag har två-tre olika jackor då med olika tjockhetsgrad att variera med.
 
Oj vad mycket svar, kul! Ska läsa igenom allt mer noga men verkar luta åt Reima. Miniature går bort pga äkta päls.
Du kommer definitivt inte att bli missnöjd med Reima!! De är jättebra! Finns om man vill dessutom jättefina i de där små storlekarna på Blocket o Tradera om man vill.
 
Vi har mest haft overaller från Didrikson. Har inget negativt att säga om dem, toppenbra.

Samma här, är supernöjd med Didrikson och det är kanon att man kan förlänga dem en storlek. Håller med om att lager-på-lager inte är någon höjdare. Skulle jag köra den varianten med sonen, då skulle han bara slänga på sig yttersta lagret och sedan skynda ut för att leka.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag trodde jag hade ganska bra koll på hur mycket man behöver klä på, men nu har jag blivit osäker...:confused: Var hemma hos en...
2
Svar
24
· Visningar
5 588
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp