Vinteroveraller

Hyacinth

Trådstartare
Vad tycker och tänker ni?
Tyckte en ny tråd var på sin plats eftersom det kommer nya modeller.
Hel overall eller byxor och jacka?
 
Sv: Vinteroveraller

Första vintern hade jag bara en väldigt vattentät overall och ett set med regnbyxor och jacka. Det blir inte så himla kallt här så oftast funkade det med tights, mjukisbrallor och regnbyxor och nån varm tröja.

Vintern när han var två hade jag två set, ett tvådelat och en overall, båda från Didriksson. Jag använde nog båda lika mycket. Det är ju viktigt att de kan sitta ner ett tag utan att frysa om baken.

Går hon än? Annars hade jag väntat och sett, det är ju inte säkert att hon kommer gå utomhus i vinter?
 
Sv: Vinteroveraller

Jag är också lite osäker, vet ju inte hur mkt hon kommer gå och sitta ute i snön i vinter... I vagnen har hon ju åkpåse så då är ju överkroppen viktigast.
Men kommer hon vara utanför vagnen kommer jag garanterat köpa en overall, känns behändigare, och slipper jacka som åker upp etc.
Kommer dock försöka hitta en som ej är allt för tjock och bylsig, just för att hon knappast kommer kunna gå sååå bra :p har hellre ngt varmt under då.

Tror jag!
Kommer följa tråden :D
 
Sv: Vinteroveraller

Kommer köra på båda. Overall på dagis!

Men vilken ska man köpa? Tycker de är fruktansvärt dyra vissa av dem!
 
Sv: Vinteroveraller

I senaste vi föräldrar har de testat massa vinteroveraller, alltså riktiga fodrade. Minns bara att Didriksons fick bäst i test, och det var ändå inte den dyraste.
 
Sv: Vinteroveraller

Hon är 12 månader så jag räknar med att hon kommer gå i vinter, dessutom ska hon börja dagis och där är de ute mycket.
 
Sv: Vinteroveraller

Mikki Lines vinteroverall har båda mina haft sin första vinter som gående;). Har bara gott att säga om den. Den höll vattentätt när ettan satt i vattenpölar och den är inte alls så stel och klumpig som andra overaller ibland kan bli.
Förra vintern var det föräldrar som kom fram på dagis och frågade vart vi hade fått tag på Sagas overall eftersom den verkade så smidig och hon kunde röra sig så gott som obehindrat i den.

Har även testat reima och pop som även dem är bra vinteroveraller men snäppet dyrare än mikki linen.
 
Sv: Vinteroveraller

Kör overall och till båda barnen. Tilde får ta över storebrors gamla. Har coops overall, tror märket heter Friends. Är kanonnöjd. Rasmus har alltid vart varm och torr. Ett stort plus är att de tål torktumlare/torkskåp.
 
Sv: Vinteroveraller

Vi kommer köra på overall. Den ska hålla värmen och vara torr i många minusgrader då vi ofta är i fjällen och ute med skidor/pulka, skoter m,m

För oss blir det en Reima i år, har bara hört positivt om deras overall..
 
Sv: Vinteroveraller

Jag köpte en pop overall och så ett regnställ från Didrikson. dessutom har jag införskaffat ett sett om byxa och jacka som är lite tjockare. tror att jag klarar mig bra med detta när han skall börja på dagis nu
 
Sv: Vinteroveraller

Dottern 2 år har fått ett 2-delat set från ullared av sin farmor. Funderar på att köpa en overall också. Isåfall blir det nog en didriksson. Hyffsad i prisklass och har bara hört bra om den.
 
Sv: Vinteroveraller

kl

My började gå förra vintern (fyllde ett år i jan och gick bra vid 10 månader). Vi använde en vattentät overall från My Wear (Ica MAxi) som hade ett tunt fleecefoder och kostade en billig penning. Vi har varit jättenöjda med den, den höll torrt jämt och My blev aldrig kall. Oftast räckte det med bara mjukiskläder under, och då var ju ändå vintern otroligt kall och med massa snö!

Vi hade även en begagnad tjockare overall från H&M som nästan aldrig användes då den var stel och klumpig, samt ett fleecefodrat regnställ som ofta användes i stallet.

I år kommer vi nog köra på ett fleecefodrat regnställ och någon typ av overall med tunt foder. Eventuellt blir det Icas i år igen.

//Julia
 
Sv: Vinteroveraller

*knapplån*

Köp gärna overaller, men kolla resåren!!!
Spec. midjeresåren kan vara hård och det blir svårt att få in en tröja under.
resåren längst ner i benen ska gå att dra utanpå stövlar, utan att man bryter naglar, och svär ramsor.
Hellre mudd än resår i ärmsluten, det är lättare med vantar då...

Min favorit är overall helt utan resår i midjan, overallen såg klumpig ut, men var lätt att ta på för barnen (även små barn) oslagbart varm, och inte ett dugg klumpig.
Förädrar som vistas mycket ute köper sådana.

* Jenny *
 
Sv: Vinteroveraller

Låter som ballongmodell på overall är det du pratar om.

10130_Dimmu_web.png
 
Sv: Vinteroveraller

Vi kör (som alla vintrar förut) på Reimas overall (ballongmodell) med isolerande värmedyna i baken. Oslagbar.
 
Sv: Vinteroveraller

Mina kids hade hel overall förra vintern, men i år ska de få ha byxor och jacka, då de båda har blivit blöjfria och behöver kunna dra ner om det blir nödigt.

Det blir didriksson, jag har regnkläder till de små därifrån och är supernöjd, och eftersom får bra betyg litar jag på att vinterkläderna med är bra. Ska beställa från deras outlet.
 
Sv: Vinteroveraller

Japp!
den typen menar jag.
Dom är toppen,och jag vet barn som varit 6-7 år och fortfarande haft sådana.

* Jenny *
 
Sv: Vinteroveraller

Jag skulle absolut köpt overall (särskilt om hon bara är ett år). Men jag brukar köpa en jacka också som man kan ha tex om man åker och handlar eller om barnet åker vagn med en massa filtar m.m. Jag har haft ärvda termobyxor med jacka tidigare år men det är endast jackan som blivit använd.
 
Sv: Vinteroveraller

*lite knapplån*
Jag har enorma bekymmer med det här runt vinterkläder, och tänkte att ni lite mer rutinerade föräldrar kanske kan hjälpa till lite? ;)
Stella blir 8 månader i slutet av december, och vi har ingen aning om vad vi ska köpa för vinteroutfit till henne. Räcker det med en vindfleeceoverall och åkpåse i vagnen, eller behöver vi kanske en tjockare overall, typ denna? Eller ska vi rent av satsa på en overall som hon kan krypa omkring i i snön?
Åkpåse, vad ska man ha då? nån typ av allround eller något tjock modell?
Tycker verkligen det är skitsvårt med ytterkläder. :o
 
Sv: Vinteroveraller

Beror helt på vilken kyla ni har ?

Vi satsade på en ordentlig åkpåse alá sovsäckmodell som går att dra åt runt huvudet, fleece på insidan och dunfodrad. E var 9 månader i december och hon hade vindfleeceoverall i vagnen och en POP overall i pulkan och när hon vill krypa/gå runt i snön. Hon hade aldrig varit nöjd med att inte få röra sig också och har man enbart vindfleece så blir det ju mest vagnen.

Vi bodde i Göteborg då =)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
674
Senast: grodan21
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
696
Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
13 849
Senast: BernT
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp