Vinteroveraller

Sv: Vinteroveraller

Dom sliter Ella av :D, det enda som gör att vantarna inte tappas bort är sådan där hederliga snören som går från ena vanten genom jackan till den andra ..
 
Sv: Vinteroveraller

Off topic, men har inte ni flyttat till Sverige nu?

Vi bestämde oss för att stanna ett tag till, iaf till sommaren. Det blev sa mkt ekonomiskt bättre att stanna här. Sambon fick jobb och min föräldrapenning är mer än dubbelt sa hög här mot vad den skulle blivit i Sverige. Sambon hade inget jobb i Sverige (men nu har han fatt ett jobberbjudande i Sverige). Jag längtar ofta till Sverige och vill flytta sen, men just nu blir det bättre här.
 
Sv: Vinteroveraller

Barn fryser ju inte mer än vuxna - snarare mindre eftersom de rör sig så mycket (nu tänker jag sådana som kan gå...), så en tumregel som jag brukar ha är att L ska ha ungefär lika mycket på sig som jag. Dock drar jag inte runt i knallröda skalbrallor ;), men de är ju mer för väta än för värme. Är inte så bra på att använda mössa på mig själv än heller men däremot har L det nu.
 
Sv: Vinteroveraller

Det är en bra tumregel faktiskt.

Jag brukar också utgå från vad jag själv har på mig. Här är det ännu lite för varmt för vantar, men det snålblåser lite så mössa känns bäst. Skalkläder är ju toppen på alla sätt och vis vid denna årstid. Är man osäker tar man bara på lager, så klär man lätt av/på beroende på hur vädret ändrar sig.
 
Sv: Vinteroveraller

Men då får min fortfarande av vantarna, även om de inte försvinner. JAg gillar vanthållarna, och sen nyper man till dem med tång så de kniper åt mer:devil:
 
Sv: Vinteroveraller

Ah det var riktigt smart faktiskt, det ska jag prova.

Jag tänker nog att när det är kallt så kommer hon inse att det är rätt skönt med vantar. Så blev det med mössan =)
 
Sv: Vinteroveraller

Jag antar att du som vi sätter vanthållarna UNDER overallen/jackan? Jag tar och knäpper fast dem i tröjan/bodyn, sen tjocktröja och jacka ovanpå. Då blir det dubbla muddar som håller extra tag i vantarna dessutom.
 
Sv: Vinteroveraller

*KL*

Idag köpte jag name it:s vinteroverall till Alicia (snart 8 mån). Den var näst bäst i test i Vi föräldrars test. Bara didrikssons som är dubbelt så dyr var bättre. Jag känner mig väldigt nöjd med den fast egentligen tror jag att det är lite överdrivet med en sån kanon-overall till en sån liten. Hon blir 1 år 1 februari. Men det är så svårt att veta vad hon kommer behöva... nu blev det den här i alla fall. Så frysa lär hon inte göra i vinter ;).


Just det! Jag hade ju en fråga till er:
Tvättar ni även vinteroverallerna innan användning till era småbarn?
 
Sv: Vinteroveraller

Jag hade Name Its till Sam nar han var ett. Den var 100% vattentat sa det passade ju bra har :D Den har funkat jattebra och ser fortfarande lika ny ut trots att jag tvattat den sakert 15 ganger. Det enda som hant ar att ena gummit under foten gatt sonder.

Nej jag tvattar inte innan anvandning.
 
Sv: Vinteroveraller

Gummi under foten på overallen hade jag aldrig sett innan. Man funderar ju på hur bra det egentligen är, fast resårbanden som det annars brukar vara på overaller går ju söner de också många gånger. Eller töjs de och blir värdelösa för det. De här gummit är ju lätt att knäppa bort, så det måste gå att få tag på nya om det skulle behövas.

Denna overallen skulle förresten ha värmeplatta insytt i baken, typ som ett sittunderlägg (fast det syns inte).
 
Sv: Vinteroveraller

Jag tycker den är ungefär lika tjock som min Didrikson. Precis en sån har jag, fast grå och svart, och jag köpte min på rea för 300 spänn :bump:

Sam ett år gammal
 
Sv: Vinteroveraller

Sötis Sam! Wow, lite skillnad på pris! Fynda lyckas jag aldrig göra. Kanske beror på att jag inte pallar att trängas på rea...
 
Sv: Vinteroveraller

*asg*

Nu hoppas jag att E ska växa lite till. Provade precis Reiman i strl 86 och ja hon kan ju iallafall röra sig :D, men den är jättefin och jag tror det blir kalas när vintern väl kommer..
 
Sv: Vinteroveraller

Ofta ser de storre ut, men det behovs lite extra tyg mellan benen sa de far plats nar de sitter ner. Hon vaxer nog till sig lilla skruttan. Om inte annat kanske den passar till sommaren :idea:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
674
Senast: grodan21
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
696
Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
13 842
Senast: BernT
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp