Vuxenlekar

I mataffären brukar jag leka "kom ihåg leken". "Undrar va det var som inte längre finns kvar i kylskåpet." Ibland brukar jag banka in saker i huvet som tex en tub tomatpuré, och då är det så inbankat så följande tre köptillfällen har jag då med mig en ny tub hem varje gång. Sen kan jag glatt glömma ris/krossade tomater/kattgodis lika många gånger. Duh.
Det finns alltså kylskåp som fotar insidan och skickar till mobilen så du kan kolla när du är i affären så du slipper gissa.
 
Senast ändrad:
Som barn lekte jag gömma nyckeln, som vuxen leker jag hitta nyckeln. Kruxet nu är bara att det är jag som lägger bort den men min vänstra hjärnhalva talar inte om för den högra var den finns. :banghead: :arghh: :meh:

HvsV.gif
Jag kan få den där snurrande damen att byta håll med viljan.
Om du provar det så kommer du att få rätt hjärnhalva att berätta för dig var nyckeln finns.
Nu så kan jag inte sluta upp med att leka leken "Få damen att dansa åt andra hållet".
 
Jag kan få den där snurrande damen att byta håll med viljan.
Om du provar det så kommer du att få rätt hjärnhalva att berätta för dig var nyckeln finns.
Nu så kan jag inte sluta upp med att leka leken "Få damen att dansa åt andra hållet".
Det kunde jag redan första gången jag kollade, eller rättare sagt, första gången bytte hon varv hela tiden men efter jag tittat en stund kunde jag välja vilket varv hon skulle snurra i. Nu roar även jag mig med att snurra upp henne som jag vill. :up:
Min hjärnhalva tycker däremot fortfarande att det är roligt att leka gömma nyckeln om jag är stressad och har mycket annat i huvudet. :meh: :cautious:
 
Vuxenlek - Träna på hjärt-och-lungräddning.
När jag svettig kämpar, frustande, för att få ner sista påsen i överfulla soptunnan innan sopgubbarna svänger in på min gata.
Pumpa, pumpa, pumpa, pumpa, flåsa ner i tunnan, pumpa, pumpa...
Och detta med vild blick då den fortfarande vägrar sluka påsen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 290
Senast: AI62
·
Skola & Jobb Jag lovade mig själv att inte flyga över Atlanten eller Stilla havet fler gånger, men det höll förstås inte när den trevliga gruppen som...
Svar
5
· Visningar
440
Senast: LadySara
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 862
Senast: Unafraid
·
Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp