Bukefalos 28 år!

Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Snällt sagt. Jag skriver inte å mkt på buke, däremot så snokar jag runt massor och har lagt märke till dina fina också. I synnerhet så gillar jag din lilla ponny :)
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Näe fy vad sorgligt! :cry: Du hade väl inte haft honom så länge? Beklagar verkligen. :(
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Man blir lite rörd när både känt folk hör av sig och beklagar likaväl som man blir rörd av när okänt folk på buke gör detsamma, det värmer lite i hjärtat..
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Nej, bara sedan i april så vi fick allt för kort tid tillsammans. Han var ganska skygg och mistänksam av sig gällande folk och hade precis börjat ty sig lite mer till mig. För inte all länge sedan så ställde han sig tätt intill mig i hagen och ville gosa. Pratade i telefon samtidigt så jag glömde bort honom en liten kort sväng och flyttade mig ifrån något steg, då flyttade han närmare igen. Blev helt tårögd där, eftersom att det tog sin lilla tid :( och han var å duktig när han fick spruta och ta blodprover, trodde det skulle bli cirkus vilket det blivit när han vaccinerats. Men nu stod han så snällt även om han var svårstucken och vet fick sticka flera gånger för att lyckas få ut något blod. :(
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Några bilder från senaste ihopsläppet på min lilla dvärg :)


285667_10151206397433572_866482912_n.jpg


196094_10151206400483572_1848032311_n.jpg


598554_10151206403053572_1469377498_n.jpg


285695_10151206402058572_36662250_n.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Jag släppte min på bete häromdagen, det var väldigt odramatiskt. Ska ultraljudas nästa fredag, hoppas det är en liten bebis därinne! :heart

288oxaw.jpg


ir7spv.jpg


28bz9g5.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Star Kingdom RWD 9! Tyckte han var en riktig gobit, med liknande linjer som hon har, eftersom Stars pappa var i användning i samma stuteri som min Roxanne kommer ifrån. Jag tror och hoppas att det blir en bra ridhäst till mig. :) Star verkar ju lämna bra avkommor med hög ridbarhet, så håller tummarna :D
 
Senast ändrad:
Sv: Welsh cob i stora lass!

kl

Lite hastigt och lustigt blev det så att jag får vara med i denna tråden för nu har jag blivit med welsh cob :D

High Noon, valack född 02

539620_10151867491550621_1429815448_n.jpg


Min fina lilla Nooni blev min igår =)
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Halvbror med vår "gamle" Svarten f-01 då (samma mamma) :)

Användningsområde? Lycka till med honom!
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Ahaa! Va kul! Får man se bild?

Jag ska ha han till dressyr(akademiskt) och horsemanship o tricks =D
Verkligen en utmaning med markträningen iom att han e blind på ena ögat ju =)
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Kan tyvärr inte länka ;) men han finns på vår hemsida under "till salu" och "utflyttade hästar" - Coednewydd Galileo. Har kvar en avkomma från honom.

Ahaa, hur blev han blind på ena ögat?
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Åh men han va ju himlans stilig ju! Va kul med en halvbrorsa på mammans sida :)

Jag vet inte riktigt faktiskt, Jag vet att en tidigare ägare berättade det för mig men jag kommer inte ihåg, har funderat nu en hel dag :D
Han lär ju ha skadat sig på nånting iaf för ögat är skadat, lite blåaktigt..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 391
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 855
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 787
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp