Bukefalos 28 år!

Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

*KL

Imorgon åker Cardi på inridning. Kommer sakna henne så mycket men som tur är så är det inte så långt att åka så jag kan hälsa på henne ofta :) Det är riktigt spännande och jag tror att det kommer bli kanonbra!

Dessutom kommer hon ha jämnåriga där som hon får umgås med vilket hon säkert kommer tycka är superkul :)

Bytte hage till sommarhage i veckan. Blir ju inte någon jättestor förändring eftersom hon går på lösdrift med en jättehage annars men vackert är det ändå :)

2012-05-17105110.jpg


Va grönt ni har!
Vi har 40 cm snö på gräsmattan än:cry:
Här får hästarna vänta länge på sommarbete.
Hoppas att inridningen går bra.

* Jenny *
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Vi har det verkligen lyxigt med allt det gröna. Är rena rama sommaren här:) Red min medryttarhäst i tjocktröja vid nio-tiden ikväll och blev svettig. så härligt!

Jobbigt med så mycket snö kvar...När brukar det smälta bort hos er ungefär?
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Nja... vi brukar ha snöfritt, men inte grönt den här tiden på året.
I går natt hade vi 6 grader MINUS, och då växer det inget:crazy:
Men det kommer, SMHI har lovat värme på oss till helgen.

* Jenny *
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Jag har köpt min cob från uppfödare här i Sverige. Världens mest egensinniga, livliga, jobbiga, busiga, hemska, vackra och mest fantastiska welsh cob tjej!

Och det finns massor av "den rätte" där ute :o
Det är bara att börja leta!
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

kul! han verkar ha fallenhet för det mesta! :) Jättefin är han :) Kul o se en cob ordentligt riden också. Hoppas jag kommer lika långt med min, ja iaf så att det ser lika trevligt ut. Piff o puff är nog lite för avancerat för oss. Men först ska hon bli inriden! :)
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Tack, kul att du tycker det :) Han är en väldigt kul häst att jobba med, försöker verkligen alltid göra sitt bästa!

Gillar din tjej också! Håller du på att börja rida henne än eller väntar du ytterligare?

ALLA:

Är det någon som tänkt åka på några utställningar el ridklasser under året? :idea:
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

hon har vilat i två månader nu. tömkört henne en gång bara, så nu kan hon nästan svänga, även om det ibland tar lite tid. Att stanna funkar till 99% (ja, det blir ofta tvärnit då hon är lite trög när hon inte förstår). Men inom en vecka ska det sättas fart igen. Börja rida henne i trav o hitta framåtbjudningen. Jag har inget bråttom med inridningen. Om jag visar henen på 3 årstest så är det ju ändå ingen ridning för ponnier ju.

Jag åker eventuellt på 3 års test och/eller premiering. Men jag skiter i premieringen för att hon har eksem så jag skulle aldrig avla. Men om jag eller nån annan av mammans avkommor fixar en poäng till så blir morsan elit. Så får ta ett snack med uppfödaren (Welsh här på buke). Hon är visad med 42 o 40 poäng som föl. Tror inte hon kommer upp i de poängen, ja kanske 40 med tur, då hon har fått ett stort huvud, rätt lång rygg o veka bakkotor.
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Kl.

Usch, jag har en så ledsam uppdatering :cry: I förrgår så upptäckte jag att den lilla welsh coben inte ätit alls och var sjukt hängig. Tempade honom och han hade hög feber. Ringde ut vet. som tog prover och gav honom en spruta med metacam. Skulle få provsvaren på torsdag, alltså idag. Igår hade han knappt ätit något heller och hade fortfarande hög feber, även om den var litet lägre, men han verkade piggare och mer "med" när jag tog in honom på kvällen. (Vet sa att han lika gärna kunde stå ute som inne) Imorse hade han dessutom ätit upp nästan allt kraftfoder och var enligt stallägaren pigg när han togs ut. Pratade med vet igen vid tretiden för att få provsvaren. Fick höra att de var så dåliga att vi borde åka in med ponnyn till djursjukhuset redan ikväll. Jagade rätt på en transport och någon som kunde köra i panik för att sedan bege mig till stallet...

Väl där så möts jag av stallägarens pojkvän som berättade att hon letade efter ponnyn i hagen. Hagkompisen stod vid öppningen men ponnyn stod inte att finna. Redan där tänkte jag att han nog låg någonstans. Vi letade i den stora hagen i ett bra tag, även lite utanför om han skulle ha rymt, även om det kändes orimligt iom att han inte var pigg. Efter ett tag så skriker dock stallägaren att hon hittat honom. Men la snabbt till "Jag är ledsen..." och där låg han, verkade inte ha lagt sig ner utan ramlat ihop för han låg rätt över en buske. Min fina lilla ponny :( Bara fem år. Det känns så orättvist. Vi kommer inte heller att få veta exakt vad som hänt, i och med att folk inte direkt jobbar imorgon så kommer han inte obduceras. Någon kraftig infektion var det ju, men exakt vad den kom sig vet vi inte. Vet talade även om möjligheter som blodförgiftning och att något brustit i kroppen.. osv. Anklagar mig själv gällande om jag skulle kunna gjort något annorlunda och är så ledsen. Satt hos honom ett bra tag och tog farväl och det känns så tomt. Försöker trösta mig med att han ändå varit lite piggare under dagen och att han fick dö hemma i hagen.

Hittade en bild jag visat innan men som beskärd. Han låg under den största björken allra längst bort i hagen. Gud vad det gör ont i hjärtat. Saknar mitt lilla svarta troll något enormt redan :(

SDC12415.jpg
 
Sv: Welsh cob i stora lass!

Men ush vad tråkigt, beklagar verkligen.

Jag brukar titta in här lite då och då och beundra era vackra hästar. Din häst var verkligen jättefin, förstår att du saknar honom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 749
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 344
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 749
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 682
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp