Bukefalos 28 år!

Welsh cob i stora lass!

Så fina alla cobbar är!:love:
Jag har beslutat att inte visa Melinda på treårstestet nu i vår. Hon är inte redo för det ännu.
Hoppas någon arrangerar treårstest i höst också, då hinner vi träna mer.
20160414_190701_zpsjazq33nq.jpg

Sist vi hoppade så började hon förstå grejen. :D
20160326_134817_zpsx5y9lbcp.jpg
Tycker det är så himla trevligt med människor som pejlar in hästen och inte slänger in dem i något som är övermäktigt :heart Du gör helt rätt om hon inte känns redo för uppgiften :bow:
 
Så fina alla era fluffiga djur är :love:
D har också börjat fälla och snart kan man börja skymta hennes fina sommarpäls, hon blir så mörk och tråkig på vintern tycker jag.

Här händer annars inte så mycket. D rids ute och på bana. En vän som red ut på henne igår och hon skötte sig fint. Hon är så snäll min ponny :heart

Enda nytagna bilden jag har på henne, standardsynen man möts av varje dag.
b189440.jpg
 
Tycker det är så himla trevligt med människor som pejlar in hästen och inte slänger in dem i något som är övermäktigt :heart Du gör helt rätt om hon inte känns redo för uppgiften :bow:

Tack!:)
Jag tycker precis som du!
Det blir fler tillfällen. :up:
 
Senast ändrad:
Men ni får hålla till godo med två till Musse-bilder för ni har väl inte tröttnat än? :angel:
Nej vi tröttnar aldrig! Mer bilder! :D Du tar så fantastiska bilder och har en så vacker häst så posta på. :)

Jag har inte hunnit ut till stallet i helgen (min fantastiska, världsbästa stallägare @pews1972 sköter honom vanligtvis, så han är inte övergiven :p ), så här händer det inte mycket.

Vem var det som hade fuxtjejen med bläs? 3-4 år någonting, under inridning... Den är jag nyfiken på! Någon som vet vem jag menar?
 
Nej vi tröttnar aldrig! Mer bilder! :D Du tar så fantastiska bilder och har en så vacker häst så posta på. :)

Jag har inte hunnit ut till stallet i helgen (min fantastiska, världsbästa stallägare @pews1972 sköter honom vanligtvis, så han är inte övergiven :p ), så här händer det inte mycket.

Vem var det som hade fuxtjejen med bläs? 3-4 år någonting, under inridning... Den är jag nyfiken på! Någon som vet vem jag menar?

Det undrar jag med!

Och bra, då lär det bli fler bilder framöver ;)
 
Det är @Lowri ni menar, @Stereo och @_Smulan_ :)
Fina Kathe som jag också kikade på, eller det var egentligen henne jag skulle titta på, när jag istället hittade min Donna.

Men alltså hörrni allihopa. Är jag den enda här med en ponny med en extremt kort rygg (ca 40 cm, ev. + 1-2 cm), sjukt stora och rörliga bogar, bred över manken i kombination med kanske en vinkel 110-115gr, platt och rund, behöver rundbossa. Ska det vara omöjligt att hitta en ny sadel ens värd att prova? :cry:
Jag är inte så kräsen, har ett krav och det är att det ska passa hästen. Hopp, dressyr, island eller något annat. Jag ger upp, slutar rida hästen och börjar jobba bara från marken ett tag tror jag :banghead:

Btw, galopperade i skogen för första gången igår. Vilken gunghäst jag har :love:
Hon har världens skönaste gångarter.
 
Så fina alla cobbar är!:love:
Jag har beslutat att inte visa Melinda på treårstestet nu i vår. Hon är inte redo för det ännu.
Hoppas någon arrangerar treårstest i höst också, då hinner vi träna mer.
20160414_190701_zpsjazq33nq.jpg

Sist vi hoppade så började hon förstå grejen. :D
20160326_134817_zpsx5y9lbcp.jpg

Vart bor ni i landet?
Neröver brukar det anordnas treårstest så sent som i september iaf. Donna gick första helgen i september förra året t.ex.
 
Det är @Lowri ni menar, @Stereo och @_Smulan_ :)
Fina Kathe som jag också kikade på, eller det var egentligen henne jag skulle titta på, när jag istället hittade min Donna.

Men alltså hörrni allihopa. Är jag den enda här med en ponny med en extremt kort rygg (ca 40 cm, ev. + 1-2 cm), sjukt stora och rörliga bogar, bred över manken i kombination med kanske en vinkel 110-115gr, platt och rund, behöver rundbossa. Ska det vara omöjligt att hitta en ny sadel ens värd att prova? :cry:
Jag är inte så kräsen, har ett krav och det är att det ska passa hästen. Hopp, dressyr, island eller något annat. Jag ger upp, slutar rida hästen och börjar jobba bara från marken ett tag tror jag :banghead:

Btw, galopperade i skogen för första gången igår. Vilken gunghäst jag har :love:
Hon har världens skönaste gångarter.

Nu vet jag inte hurpass korta de är, men Arabian Saddle Company och Native Pony Saddle Company gör korta sadlar med rundbossor som passar breda ryggar. Kanske kan vara något att kolla upp?
 
Jack har ju flyttat från den lösdrift han stod i till att bli installad. Han verkar ta det bra, han är en sjusovare på morgonen har jag fått rapport om. Får se, helst vill jag ha honom på lösdrift, men det har inte dykt upp något alternativ. Han går tillsammans med ett varmblodstravarsto, de fann varandra direkt trots att hon är, tja, ett sto :)

Sin vana trogen har han varit orolig när vi ska in i stallet och förbereda oss för nån aktivitet. Han har till och med kommit på att han är starkare än mig och dragit två gånger när vi promenerat, trots repgrimma och fokusövningar då han är lite på tå. Sist han drog fick han gå slingan (4 kilometer) en gång till direkt efter, då var han mer beskedlig. I ridningen fungerar han bra, det känns som om han börjar bli lite mer vuxen.

Några bilder:

jd88.jpg


jd89.jpg


jd90.jpg


jd91.jpg
 
Det är @Lowri ni menar, @Stereo och @_Smulan_ :)
Fina Kathe som jag också kikade på, eller det var egentligen henne jag skulle titta på, när jag istället hittade min Donna.

Men alltså hörrni allihopa. Är jag den enda här med en ponny med en extremt kort rygg (ca 40 cm, ev. + 1-2 cm), sjukt stora och rörliga bogar, bred över manken i kombination med kanske en vinkel 110-115gr, platt och rund, behöver rundbossa. Ska det vara omöjligt att hitta en ny sadel ens värd att prova? :cry:
Jag är inte så kräsen, har ett krav och det är att det ska passa hästen. Hopp, dressyr, island eller något annat. Jag ger upp, slutar rida hästen och börjar jobba bara från marken ett tag tror jag :banghead:

Btw, galopperade i skogen för första gången igår. Vilken gunghäst jag har :love:
Hon har världens skönaste gångarter.

Så var det! Hoppas hon hittar hit snart igen :)

Ang sadel så hade jag en dressyrsadel med utbytbart koppjärn till min tant som passade bra på Musse när den var på wide. Den åkte dock med henne när jag sålde henne i somras så sedan dess har jag ridit barbacka. Ska dock ta tag i det och köpa mig en bomlös akademisk sadel snart. Gilar eg inte bomlöst till unghäst men dels har jag ju ändå ridit barbacka hela tiden och dels lär han inte vara färdigväxt i ryggen på ett bra tag än.
 
Så var det! Hoppas hon hittar hit snart igen :)

Ang sadel så hade jag en dressyrsadel med utbytbart koppjärn till min tant som passade bra på Musse när den var på wide. Den åkte dock med henne när jag sålde henne i somras så sedan dess har jag ridit barbacka. Ska dock ta tag i det och köpa mig en bomlös akademisk sadel snart. Gilar eg inte bomlöst till unghäst men dels har jag ju ändå ridit barbacka hela tiden och dels lär han inte vara färdigväxt i ryggen på ett bra tag än.

Gomlösa alternativ vet jag att det finns som kan passa henne. Men kruxet är lite att hon rör sig så fruktansvärt mycket över ryggen, åt alla håll egentligen förutom ner, och det känns snällast mot henne att ha någon form av bom som kan stabilisera lite ett tag till framöver. Kan dock tänka mig en flexibel variant beroende på vad hon säger om det vid en provning. Vårt problem är ju att hon är så KORT. Min förra hade kanske 43-44 cm att lägga sadel på och det var skitsvårt i kombination med hennes breda manke och vida manke. Trodde D skulle vara lite bättre, för hon ser så ut, men njae det ser lika illa ut nästan. Inte riktigt lika vid ännu dock.
 
Släppte ut i sommarhagen idag. Hade laddat med kamera och filmkamera till och med eftersom det brukar kunna bli lite action men nope. Inte förens jag gett upp och var på väg hem så började de härja omkring lite men hann inte upp med kameran i tid. Men eftersom jag är så kass på att lägga upp nya bilder på min fina så kommer en iaf :love:

13173805_10154805156458572_7749565529077414351_n.jpg


Edit: Menar så klart BOMLÖSA i inlägget ovanför, hann inte se innan tiden för redigering gick ut.
 
Musse och hans polare är på bete nu. Helt fantastisk hage med strandängar, skogsparti med vackra bokar på en kulle, sandstrand och till och med en egen badbrygga! Jag vet ju var jag kommer bada i sommar iaf ;)

IMG_20160511_184807_zpsdegitcvi.jpg



Vi badade ett premiärdopp också, först han


Och sedan tillsammans
IMG_20160511_184250_zpswefoxzb1.jpg
 
Bete...hm...jag kommer åter att flytta mina raringar till lilla hagen nu för att enbart utöka den minimalt vartefter. Lilly är alldeles för lättfödd...hon jobbas dessutom oerhört hårt nu för att hon ska hålla sig i rätt hull. Lurar på att betäcka...blir en liten partbreed i så fall...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 321
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 650
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp