Bukefalos 28 år!

Welsh cob i stora lass!

Liten uppdatering från oss!
Jag har mycket med både skola och jobb just nu så vi gör inte så mycket avancerat här. Borstar och pysslar lite, tar en kort promenad då och då, leker lite i ridhuset och har testat att ta på träns med bett en gång. Han är väldigt nyfiken men lite lättskrämd så vi tar allt i hans takt, med mycket belöning och godis! I övrigt är han helt underbart social och mysig, och kommer alltid fram och hälsar. Jag tror han har börjat växa till sig lite också, man blir ju så hemmablind men han ser mer och mer vuxen ut :)

cDSC_9137.jpg
[/U
cDSC_9137.jpg

cDSC_9147.jpg

cDSC_9157.jpg

cDSC_9170.jpg
 
Liten uppdatering från oss!
Jag har mycket med både skola och jobb just nu så vi gör inte så mycket avancerat här. Borstar och pysslar lite, tar en kort promenad då och då, leker lite i ridhuset och har testat att ta på träns med bett en gång. Han är väldigt nyfiken men lite lättskrämd så vi tar allt i hans takt, med mycket belöning och godis! I övrigt är han helt underbart social och mysig, och kommer alltid fram och hälsar. Jag tror han har börjat växa till sig lite också, man blir ju så hemmablind men han ser mer och mer vuxen ut :)

cDSC_9137.jpg
[/U
cDSC_9137.jpg

cDSC_9147.jpg

cDSC_9157.jpg

cDSC_9170.jpg

Är han två nu? Hur stor har han hunnit bli?
Kommer ju växa till sig massor kommande åren :)
Det som är så himla bra är ju att alla i den här rasen är så vackra så hur de än ser ut som små så blir de vackra tillslut :love:
 
Bete...hm...jag kommer åter att flytta mina raringar till lilla hagen nu för att enbart utöka den minimalt vartefter. Lilly är alldeles för lättfödd...hon jobbas dessutom oerhört hårt nu för att hon ska hålla sig i rätt hull. Lurar på att betäcka...blir en liten partbreed i så fall...

Vad har du tänkt betäcka med? (Nyfiken :D)
 
Musse och hans polare är på bete nu. Helt fantastisk hage med strandängar, skogsparti med vackra bokar på en kulle, sandstrand och till och med en egen badbrygga! Jag vet ju var jag kommer bada i sommar iaf ;)

IMG_20160511_184807_zpsdegitcvi.jpg



Vi badade ett premiärdopp också, först han


Och sedan tillsammans
IMG_20160511_184250_zpswefoxzb1.jpg

Han är också så där blank och fin :love:
Finaste Musse!
 
Jack har blivit mycket försvarsinriktad nu när han går med ett sto i hagen. Inte alls vad jag tänkt mig...

Han betedde sig riktigt hingstigt mot en kallblodstravarvalack i hagen bredvid idag. Stampade och fäktade med ena fram, gjorde tjurrusningar mot tråden och vände upp häcken, samt sura miner och demonstrativt bajsande på sin sida av tråden. Stoet ska inte stå vid tråden så han vallar henne och hon köper det så glatt så.

Därtill är han mer bånglig och fokuserad på att komma tillbaka till henne så fort som möjligt när man hanterar honom på backen. Hårfin linje att jag har hans fokus i hanteringen just nu, känns som om han tröttnar på mig så kommer han att dra utan större tvekan. Försökte med hanteringsövningar idag, men det kunde jag glömma! Känner inte alls igen min lilleman.
 
Kan ev bli en WM-hingst. Har en i bekantskapskretsen som har en trevlig liten kille...som jag dock inte vet namnet på just i skrivande stund :confused:...

Blir ju ingen partbreed med en WM-hingst. Bör väl resultera i en Welshponny av cob typ, alltså sektion C?
 
Blir ju ingen partbreed med en WM-hingst. Bör väl resultera i en Welshponny av cob typ, alltså sektion C?
Det upphörde väl för några år sen? Har bestämt för mig att det blir partbreed om man avlar mellan storlekarna...eller har jag drömt det?O_o
 
Jag kanske har fel där men har bestämt för mig att det är borttaget att man kan avla mellan storlekarna och regga som rent...men jag kanske har drömt...:o

Du har drömt, om inte swf nu är otroligt efter med att uppdatera informationen. Blev faktiskt tvungen att gå in på deras hemsida och titta efter nu när du lät så säker :p Enligt beskrivningen av rasstandarden på hemsidan så är det fortfarande så att det blir en sek C.
 
Du har drömt, om inte swf nu är otroligt efter med att uppdatera informationen. Blev faktiskt tvungen att gå in på deras hemsida och titta efter nu när du lät så säker :p Enligt beskrivningen av rasstandarden på hemsidan så är det fortfarande så att det blir en sek C.
Ja men det låter ju trevligt värre :D
 
Är han två nu? Hur stor har han hunnit bli?
Kommer ju växa till sig massor kommande åren :)
Det som är så himla bra är ju att alla i den här rasen är så vackra så hur de än ser ut som små så blir de vackra tillslut :love:
Ja han är 2 nu i sommar :) mätte honom till ca 147 i manken och ca 148-9 över rumpan för någon dag sen. Tycker han har växt massor nu sista veckorna.
Ja visst är det så! Alla är så fantastiskt fina :love:
 
Jag kanske har fel där men har bestämt för mig att det är borttaget att man kan avla mellan storlekarna och regga som rent...men jag kanske har drömt...:o
Du har inte drömt det var tal om det för några år sedan om man blandade sektion B med någon av de andra sektionerna :)
 
Det är @Lowri ni menar, @Stereo och @_Smulan_ :)
Fina Kathe som jag också kikade på, eller det var egentligen henne jag skulle titta på, när jag istället hittade min Donna.

Men alltså hörrni allihopa. Är jag den enda här med en ponny med en extremt kort rygg (ca 40 cm, ev. + 1-2 cm), sjukt stora och rörliga bogar, bred över manken i kombination med kanske en vinkel 110-115gr, platt och rund, behöver rundbossa. Ska det vara omöjligt att hitta en ny sadel ens värd att prova? :cry:
Jag är inte så kräsen, har ett krav och det är att det ska passa hästen. Hopp, dressyr, island eller något annat. Jag ger upp, slutar rida hästen och börjar jobba bara från marken ett tag tror jag :banghead:

Btw, galopperade i skogen för första gången igår. Vilken gunghäst jag har :love:
Hon har världens skönaste gångarter.


Ja är det min lilla Kathe ni tänker på :)
Så tacksam för att @lo valde Donna istället! :D:heart

Det går i alla fall framåt med min känsliga lilla dam. Det har dock blivit lite ofrivilliga ledigheter då jag både separerat och flyttat både mig själv och häst. Lilla K lyckades också slå upp halva näsan efter fem minuter i nya stallet :banghead:

Tänk att för mindre än ett år sedan gick det inte att leda henne, hon drog så fort hon kände att hon satt fast i grimskaftet. Allt var döläskigt. Som vi har kämpat, så mycket blod, svett och tårar. Tänkte ge upp flera gånger :angel:
men allt slit har lönat sig :love: Hon är helt fantastisk min lilla häst. Riden i ridhus, på bana och i skogen. Super duktig att promenera med. Löshoppad. Såååå social :bow:

Det vi jobbar med nu är att få henne att inse att vattenslangen inte kommer döda henne :devil: och att kunna gå på transporten....

https://instagram.com/p/BFgKuhmKhKC/

https://instagram.com/p/BDDB-KaqhAa/

https://instagram.com/p/BEQt0IlqhBg/

https://instagram.com/p/BELORQpKhDR/

Syns länkarna? :confused:
Ska läsa ikapp tråden nu och titta på era snyggingar :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 322
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 651
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp