Welsh cob i stora lass!

Ja är det min lilla Kathe ni tänker på :)
Så tacksam för att @lo valde Donna istället! :D:heart

Det går i alla fall framåt med min känsliga lilla dam. Det har dock blivit lite ofrivilliga ledigheter då jag både separerat och flyttat både mig själv och häst. Lilla K lyckades också slå upp halva näsan efter fem minuter i nya stallet :banghead:

Tänk att för mindre än ett år sedan gick det inte att leda henne, hon drog så fort hon kände att hon satt fast i grimskaftet. Allt var döläskigt. Som vi har kämpat, så mycket blod, svett och tårar. Tänkte ge upp flera gånger :angel:
men allt slit har lönat sig :love: Hon är helt fantastisk min lilla häst. Riden i ridhus, på bana och i skogen. Super duktig att promenera med. Löshoppad. Såååå social :bow:

Det vi jobbar med nu är att få henne att inse att vattenslangen inte kommer döda henne :devil: och att kunna gå på transporten....

https://instagram.com/p/BFgKuhmKhKC/

https://instagram.com/p/BDDB-KaqhAa/

https://instagram.com/p/BEQt0IlqhBg/

https://instagram.com/p/BELORQpKhDR/

Syns länkarna? :confused:
Ska läsa ikapp tråden nu och titta på era snyggingar :D

Och jag är så glad att jag tog Donna med :D
Jag har ju gått den där vändan en gång redan med en överkänslig fuxfia, som verkar varit sju resor värre än vad Kathe ändå verkar vara, så jag kände mig liksom nöjd. Har fått min ranson för resten av livet. Så himla roligt att det har gått så bra för er!! Blir verkligen, jätte, jätteglad av det!!:bump:

Och så fina bilder på fröken också, såg dem i Tessans logg här om dagen. Men det där med att slå sönder halva ansiktet, usch. Tur det verkar ha gått bra ändå.
 
Ynklig tjej i regn!
b192869.jpg


Donna har fått börja komma ut på riktiga skogsturer i alla gångarter och traskar glatt först. Vägrar låta någon annan gå före :p
Det är en självsäker dam det här. Är inne i sadeldjungeln på riktigt nu också :banghead:

Älskar ju den här hästen och skulle inte vara till salu för några pengar i världen. Förutom förra veckan, när hon fan va billig :devil:
Mitt fel dock, hon hatar verkligen regn och jag verkar aldrig lära mig. Blir det lite kyla och vind på det så frikopplar huvudet och så förvandlas hon till en ohanterad unghingst. INTE rolig att ha att göra med. Kommer det bara lite sol och torkar upp igen så är hingsten som bortblåst och mitt snälla sto är tillbaka. Så stor "Note to self" i stallet nu.
 
I lördags fyllde min ljuvliga lille prins 4 år :heart Vi tog en födelsedagspromenad och en av oss smakade på vad naturen hade att erbjuda :)

13320052_511390215726508_412651365_n.jpg


Jack har mer eller mindre fått sommarlov nu. Tycker att han har gjort bra ifrån sig hittills i ridningen, så det är ytterst välförtjänt. Han ska få gå på bete nästa vecka, tror det kan vara bra för honom att umgås med lite pojkar igen ;)
 
Ynklig tjej i regn!
b192869.jpg


Donna har fått börja komma ut på riktiga skogsturer i alla gångarter och traskar glatt först. Vägrar låta någon annan gå före :p
Det är en självsäker dam det här. Är inne i sadeldjungeln på riktigt nu också :banghead:

Älskar ju den här hästen och skulle inte vara till salu för några pengar i världen. Förutom förra veckan, när hon fan va billig :devil:
Mitt fel dock, hon hatar verkligen regn och jag verkar aldrig lära mig. Blir det lite kyla och vind på det så frikopplar huvudet och så förvandlas hon till en ohanterad unghingst. INTE rolig att ha att göra med. Kommer det bara lite sol och torkar upp igen så är hingsten som bortblåst och mitt snälla sto är tillbaka. Så stor "Note to self" i stallet nu.
Hon är verkligen snygg! Riktigt tjusig modell! Kul att hon visar framfötterna när ni är ute i skogen :heart
 
  • Gilla
Reactions: Io
Köpte mig en egen liten Welsh Cob för snart två veckor sen :love: Kildegaards Cracker :heart
Bilder, människa, bilder! :D

@mira2013 Massa grattis! Hon är så himla snygg, klart det gick bra. ;)

@Cita Han är alldeles bedårande! Ska han heta Bubbis eller är det ett tillfälligt smeknamn? Så himla gulligt i alla fall. :love:

Ior ska till klinik i morgon måndag och göra endoskopi pga hosta. Jag är så nervös! Vi har lasttränat och han går in lugnt och fint, men han har inte åkt vanlig transport ännu utan bara hästbuss. Jag är nervös både över själva resan till kliniken, och vad de kommer hitta i halsen på honom. Snälla Buke, håll tummarna! :nailbiting:

Annars bor han hos en kompis till mig över sommaren, och hon ska bl a tömköra honom lite, då hon har större vana av att "tömköra in" unghästar än vad jag har. Känns tryggt och bra! :)

Screen%20Shot%202016-07-09%20at%2020.44.34.png

Vi fastnade på bild tillsammans.

Screen%20Shot%202016-07-09%20at%2020.40.07.png

Kompisens ridbana är bara sååå mycket skönare än hemmaridbanan!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 137
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 304
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 074
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp