Westernhästar födda 2009

lwt03001

Trådstartare
Har precis köpt ett 2-årigt quartersto och tycker det skulle vara roligt att höra vad andra i westernsverige gör med sina 2-åringar.

Jag har gått lite promenader, longerat med sadel och nu får jag lastträna för nu var hon inte sugen på att gå in i transporten efter att ha stått där tre timmar när jag körde hem henne...
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Longerad har Fröken blivit sedan hon var liiiten...fått bett i munnen, Lastträningen har kommit automatiskt eftersom hon bott på flera olika ställen.
Sen så var vi på vår första tävling på Grevagården 3/6 så den delen har hon också börjat få vana av...:D
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Hur hör är hon nu? Jag försökte mäta min igår men hade inget vattenpass så CA 143 fick jag det till. När har du tänkt att rida in henne? Jag ska vänta till nästa år.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Provar att lägga ut bild på henne.

DSC00560.jpg


DSC00557.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Westernhästar födda 2009

Ingen aning hur hög hon är...vi har alltid trott hon var liten men fick ändra oss när vi var på Greva och alla tyckte hon var stor...;)
Inridning blir väl nästa år...sadelvänjning och kanske insittning senare i år.
Bilder på Fröken finns i den nålade tävlings & träningstråden.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Hej. Hoppar in här då vi har en paint-tjej född 09.
Vi tar promenader, ryktar, lyfter hovar, kör nh (mest flytta sig för tryck, backa och att ta ner huvudet). Vi har också haft sadel på tre gånger, varav en gång med gjord. Hon bryr sig inte ens. Lättlastad så det behöver bara underhållas. Vi har tänkt att sitta in henne nu i sommar och ha henne kunna gå med ngn på ryggen i skritt i alla fall. Promenaderna tar vi i skogen, på grusväg och lite asfalterat. Hinder och annat ruskigt får hon nosa på. Vi har också tänkt tömköra henne sen i höst. Men över vintern sen så kommer hon få vila, så tar vi inridningen i vår sen. Hon har ett enormt psyke. Är väl ca 150 i manken nu...Världens gosigaste...

Bild från när hon hade sadel med gjorden på.

254827_10150213873059279_764769278_7329237_256334_n1.jpg
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Ser inte många fläckar på henne så hon är väl en Solid då antar jag...;)
I så fall kommer nog vi att mötas på banan framöver.. :D
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Kan skriva om min quartervallack efter All Dun Working undan Poco Black Magic Two. född -09. Inköpt i april i år, uppfödd på lösdrift och inte mycket hanterad.

Han går på bete och tas in i bland, tränas på/av med grimma, att bli fångad,uppbunden,ledd dvs basic träning. Han ligger långt efter min egen uppfödda -10 men har inte bråttom.

642.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Westernhästar födda 2009

mitt quartersto Masterpiece 2000, canada imp efter Pepinics Master. Pappan är Chic Diesel Olena.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Tack för svaret...;)
Fast om du kikar så var det lwt jag frågade...:D

Det stämmer som Shootingstar svarade:D.

Igår byggde vi ihop en bro och introducerade för pepinic. Hon gick bara rakt upp på den som att det var det mest naturliga i världen! Jag blev líle förvånad efter att ha haft arab i fyra år...
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Din quartervalack ser verkligen jättefin ut! Hur stor är han nu? Han ser riktigt grov och fin ut på bilden:love:.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

När jag köpte honom i April var han 140,5 fram och 146 bak. Sista mätningen hemma var han på 143 fram och 146 bak. Hoppas han håller sig så liten som möjligt.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Här kan jag ju vara med, har en 09 som heter Qalms Flip of a Coin, tyvärr är jag för trög för att fatta hur man lägger in bilder, men jag ska göra en seriöst försök. Vi tränar "ground Work", har hunnit vara med på en clinic med John Moore och ska fortsätta jobba enligt hans filosofi, men nu i sommar ska han mest få ta det lugnt och växa. Han är så go :love:,
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 270
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp