Westernhästar födda 2009

Sv: Westernhästar födda 2009

Här går det jättebra! Tränar regelbundet för olika tränare och nu funkar även galoppen på banan och hon börjar bli fin i formen. Vi har jobbat ihop oss bra i vår och pepinic har verkligen blivit min ögonsten och bästa vän. Dessutom helt underbar att rida ut på och hon hjälper mig fostra 1-åringen:).
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Här går det jätte bra. Letar förfarande tränare. Testade en under våren men det kändes inte bra. Så jag har tagit hjälp av min gamla dressyr tränare ist tills jag hittar någon som känns bra. Han har fått gå ut på bete nu och ska vila i ca två månader. Sista riktiga sommarlovet. Ska era få sommarlov?
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Jag har varit gravid,red Magic sista gången 8 december. Och nu har jag fått barn för 11 veckor sedan. Vi har även sålt våran gård och flyttat in till stan och på lördag kommer Magic hem efter en tids träning till sin nya stallplats. Ska bli spännande!
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Nej, pepinic ska inte få sommarlov! Hon vilade 4 mån förra sommaren när jag var gravid och ofta får mina hästar vila lite på vintern när det är som kallast. Försöker rida 2-4 ggr i veckan vilket kan vara svårt ibland med 2 små barn och en sambo som är lantbrukare:) så jag tar alla chanser till ridning och ställer inte av hästen medvetet.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

bra upplägg! Vet hur det är och brukar bli kortare och längre viloperioder för den delen med när det är sjuka barn eller högtider.

Magic kommer inte heller få sommarlov vad som nu är planerat men kommer ha en period där han bara skrittas ut troligtvis. Han hade även ett vårlov på tre veckor, då han även fick massage.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

KL

Har inte vart så aktiv här senaste tiden, men får väl ta mig tid till att skriva nåt... :p

Sunes träning går framåt; vi jobbar fortfarande i skritt och trav, och kommer att göra det fram tills i höst efter min förlossning. Han är väldigt känslig kille, och en av anledningarna till förra årets bockningar beror dels på att jag satt fel och gav honom fel signaler. Nu har jag lärt mig att rida ;) men vågar ändå inte riskera något för en galopps skull.

Vi har vart på kosseclinic igen, och tränaren tror att "fanskapet kan bli en riktigt duktig cuttinghäst" :D Han har respekt och flyktinstinkt, men följer kalven skitbra.

I övrigt jobbar vi en del från marken och en del uppsuttet. Ska rida AQHA Ride Camp första veckan i juli, sen kanske vi börjar trappa av något, vi får se.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

härligt att du fortfarande kan rida! jag dras fortfarande med foglossning.

kl
Nu har Magic kommit hem och idag provred jag för första gången. Gick helt ok men min kropp har ännu inte styrkan att göra honom rättvis tyvärr. Det tar tid att bygga upp kroppen igen. Dock längtar jag efter en till bebis :love:
 
Sv: Westernhästar födda 2009

härligt att du fortfarande kan rida! jag dras fortfarande med foglossning.

kl
Nu har Magic kommit hem och idag provred jag för första gången. Gick helt ok men min kropp har ännu inte styrkan att göra honom rättvis tyvärr. Det tar tid att bygga upp kroppen igen. Dock längtar jag efter en till bebis :love:

En till!!???!;)
 
Sv: Westernhästar födda 2009

KL

Har lagt upp några bilder på bildforumet från kosseclinicen om ni vill kika.. Orkar inte lägga upp dom här med.. :p
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Jag ser att han har ett skänkelbett. Börjar bli sugen på det. När började du med det?
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Tror det var i februari. Ja han är himla fin,lite valpig stundtals bara. Han kommer bli en riktigt trevlig häst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 903
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 267
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp