Bukefalos 28 år!

Westernhästar födda 2009

Sv: Westernhästar födda 2009

PA150003.jpg
[/IMG]

Gör ett försök med en bild
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Han ser fin ut! Vad är det för stam på honom? Jag gjorde ett besök på Qalm innan jag köpte min prinsessa eftersom det bara ligger en mil från vår gård.

Vad fick ni lära er som ni tränar på efter clinicen med Moore?
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Tack! Han är efter Poco nifty Man och UE Meesa Heesa.

Det är lite svårt att kortfattat förklara hur Moore arbetar, hans filosofi utgår ifrån Vaquerotraditionen, den califoniska skolan eller vad man kallar den, det samma som Parelli jobbar utifrån. Arbetet på marken går mycket ut på att få en följsam häst som ger efter för tryck och respekterar ditt utrymme, man lär in förflyttningar av framdel och bakdel osv som man sedan tar med sig upp i sadeln...som sagt svårt att förklara kortfattat, det finns filmer och en hemsida om man vill läsa mer. Jag gillar den här filosofin men har mycket kvar att lära!!! Flip är både känslig och ganska tuff och han tappar lätt fokus om man inte är tillräckligt intressant. Om det inte händer något spännande så ser han själv till att det gör det...:D ,
Var iväg och löshoppade med honom för några veckor sedan, vilket han verkligen älskade!!! Så det ska vi göra fler gånger.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Jag blev så inspirerad av vad du skrev om John Moore så jag gick in på hans hemsida och beställde en DVD om arbete med unghäst:D.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Svar till er båda i samma:

Lenita: Mamman heter Docs Meesa Lana.

lwt03001: Kul!!! Jag tycker JM är jättebra och pedagogisk, min vän är hos honom i Colorado just nu för en 30 dagars kurs, jag är vääääldigt avundsjuk och väntar på att hon ska komma hem med lite fix och trix som vi kan forsätta jobba med. ( om du vill ha PM om vart du kan köpa filmerna i Sverige så hör av dig )
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Jag vill ha mina hästar så små som möjligt och blir förskräkt för varje ny cm på höjden ;)
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Tackar...fast det är syrran som visar... ;)

Grimman kommer från Hööks...bra pris och lagomt fin. :p
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Haha...samma här. :D
Vilket är en av anledningarna till att vi valde den pappa vi valde till Fröken...förutom att han är en av sveriges absolut bästa reininghingstar då...;)
Med en pappa på ca 147 cm och en mamma på 152 så borde det bäl bli lagomt. :p
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Ser inte många fläckar på henne så hon är väl en Solid då antar jag...;)
I så fall kommer nog vi att mötas på banan framöver.. :D

Ja, hon är solid red roan....så duktig tjej så. :love:
Jag längtar ihjäl mig till vi kan börja rida in henne....
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Finns mer klasser än ridklasser vet du...så ut med er redan i år...;)
För oss blir det troligtvis inridning nästa år...vi vill vara säkra på att Frökens kropp klarar av det.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

kl

Hoppar in här :).

Har en appendix quarter som är född 09.

Takeitjack e: Little Jacki Favor U: Takeitorleaveit (eng fullblod)

Ett riktigt charmigt busfrö som jag inte har hunnit göra så mycket med än.
Hämtade honom i slutet på okt förra året och då var han typ ohanterad. De har kollat över honom och gosat lite men inget annat, så vi har börjat från skratch hur kul som helst.

Nu har han hunnit med att bli kastrerad, lärt sig ledas själv och i grupp, vara inne/ute ensam, lasttränat någon gång och allt annat pyssel som man inte riktigt tänker på utan bara gör ;).

Ska börja ha på han träns nu i sommar och longera lite samt testa sadel.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Här kommer ett par bilder

31758061.jpg


31758063.jpg


Jack 1 år gammal på ett ungefär.

Nu har hela kroppen samma stålgrå färg som han har på halsen på dessa bilderna.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Tack så mycket, är så kul att läsa om allas hästar som är i samma ålder :).

Tänk om några år när vi kan mötas på tävlingsbanorna..;)
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Fiin! Blir skimmel som sin pappa:).

Idag har jag tränat lite trail at hand. Men jag tycker side pass är svårt. Hur lär ni in det?
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Hur gör du när du tränar sidepass? Det kan vara bra att börja vid ett staket, kräv bara ett steg åt sidan till att börja med och när du får det släpper du trycket och berömmer så brukar hästarna förstå snabbt vad man menar. ( I filmen med JM finns det med hur han gör...)

Har aldrig sett en trail at hand live, vad brukar det ingå för moment? Ska försöka komma ut på några sådana klasser nästa sommar, jag är verkligen ingen tävlingsmänniska, tror jag i alla fall, blir skitnevös när folk tittar på mig när jag rider eller tränar, måste jobba med detta...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 561
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 534
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp