Westernhästar födda 2009

Sv: Westernhästar födda 2009

Ja han är lätt att få in en flock vilket är väldigt skönt men har mest haft honom själv är så rädd om honom ;)
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Nya bilder på Magic. Fortfarande en köttbulle även om något mindre mage än i sommras,lättfödd som bara den. Får se nu när han har börjat gå på fritillgång på hösilage om hullet håller sig i schack eller om han blir för fet.

IMG_4075.jpg


IMG_4044.jpg


IMG_4053.jpg
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Min kompis har sina hästar här mot att hon hjälper mig med stallbestyr nu när jag är gravid. Alla hästar är trygga i sig själva och gementemot varandra så det är två lugna och harmoniska flockar.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Min kompis har sina hästar här mot att hon hjälper mig med stallbestyr nu när jag är gravid. Alla hästar är trygga i sig själva och gementemot varandra så det är två lugna och harmoniska flockar.

Skönt när man kan hitta smarta lösningar! Ni såg ut att ha en fin gård, blir ni kvar?
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Blev visst ihopsläpp med atta fyra hästarna och det kunde inte fungera bättre och ännu mindre jobb för oss.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

KL

Var på clinic i lördags för min favorittränare Per Larsson. Han vad lika underbar som sist jag träffade honom, typ 1998. På bara två pass gjorde han underverk med oss genom sin fantastiska guidning. Nu kan vi galoppera i ridhus och till och med i form!:banana: Älskar min lilla häst!
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Halloj alla, hur går det för er?

Min plutt har nu varit igång i tre månader. Ökat ridpassen nu till 3-4 gånger i veckan. Mestaldels skritt 30-40 minuter på lång tygel i skogen. Trots graviditet känner jag mig trygg då han är väldigt stabil och lugn med mig. Ibland byts ridpassen över till lite trav och galopp när granntösen blir sugen. Mitt mål var att kunna rida november ut vilket snart är avklarat! Är gravid i v26 nu. Klarar inte av att sadla eller sitta upp själv men att åka häst i skogen går bra.
Nytt mål är december ut men har nu fått jobb och ska jobba hela december så vi får se om jag lyckas fixa det! Vill hålla igång honom så länge som möjligt även om det är bara skritt, traven fixar jag tyvärr inte utan att få ont i livmodern så den slutade jag med för några veckor sedan. Blir väl att han står ett par månader från början av januari skulle jag tro. Hoppas kunna börja rida igen i maj/juni men man vet ju aldrig. Har slutat nästan helt med fb men finns kvar på min hemsida även om den har blivit lite släpande!
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Fröken har haft det lugnt ett tag, har gått med på tömkörningskurs en gång i veckan med en tjej syrran känner.
Gissa vem som skött sig bäst bland alla fullvuxna halvblod och liknande..;)
Nån liten brall ibland men annars väldigt cool...:D
 
Sv: Westernhästar födda 2009

och magen växer antar jag, spännande med föl!

Har börjat inse att jag får ge upp ridningen. Foglossning på alla sätt som finns,kan knappt gå.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

blir ingen ista uppsittning för mig,jäkla skit,bara att inse ingen ridning eller hästhantering förutom något borttag i veckan på lååång tid. Maken får ta hand om rubbet.
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Min Sune är iväg på träning sen en vecka! Han blir borta i två månader, och jag kommer åka ner och ta regelbundna lektioner, så nu äntligen känns det som att det kommer lösa sig. :love: Till på köpet verkar tränaren vara jätteförtjust i honom - känslig och snabbtänkt.
Hittills har han bara jobbat med att han ska hitta sin egen bubbla och jobbar även balans och att han ska sätta under sig. Även hans bufflighet håller på att jobbas bort - dessutom har han inte krubbitit något alla sen dag nr 2! :love:

Hur går det? Hoppas träningen gett utdelning och jag kan få sitta och hejja på läktaren till våren :) Hur går det med krubb bitningen?
 
Sv: Westernhästar födda 2009

kl

Dags för uppdateringar med våra 4-åringar nu tycker jag! Pepinic fick åka till ridhuset två dagar förra veckan. Skötte sig bra i både ridning och lastning. Igår hämtade jag hem min nya häst, då jag fick lämna tillbaka svägerskans shettis. Ett 1-årigt quartersto som heter TQR Ice Investment och är pleasurestammad. Ska bli spännande att se hur hon utvecklas.

Här är bilder från i somras:

https://www.facebook.com/home.php#!/media/set/?set=a.2961398765363.2114890.1573387191&type=3
 
Sv: Westernhästar födda 2009

kl

Dagsfärskt kort på Pepinic i dag i det fina vädret. Skönt att få gå utan täcke, men som ni ser så är hon väldigt korthårig så vid otrevligt väder behöver hon sitt täcke.

859021_10200358529396564_498486944_o.jpg
 
Sv: Westernhästar födda 2009

Kan ju uppdatera lite då det faktiskt har hänt en del hos oss :)

Har börjat rida min lille grå rätt så regelbundet i skritt iaf (han har inte än fattat varför man ska behöva trava med ryttare på ridbana)... ;)

Han har varit rätt så valpig och jag har inte riktigt haft tid så därför har han först nu satts igång.

Det funkar bra och han är med på vad jag menar för det mesta, ja utom det där med trav på ridbana då :D

Hur går dt för er andra då?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 270
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp