Zopiklon 7,5 mg

Sv: Zopiklon 7,5 mg

Men kan man få bakfylla av dessa? Jag har Lergigan som jag isåfall tar, men blir en zombie dagen efter... Men dom vet jag ju hur dom fungerar. Därför tänkte jag prova en insomning, men det kanske är smartare att prova en annan dag så jag vet hur det funkar.
Tack för era svar!

Jag vet faktiskt inte.

Ring sjukvårdsupplysningen så får du svar från legitimerad sjukvårdspersonal.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Ja, fast som sjuksköterskestudent och källkritisk som få blir jag uppriktigt sagt rädd när jag ser rena medicintrådar ploppa upp så här, med tanke på att jag vet att folk är enormt dåliga på just källkritik. Jag känner inte dig, så jag vet inte hur du är, men många köper påståenden rakt av så länge de är välskrivna (ja, till och med när de inte är det) och just när det gäller medicin kan det vara förenat med livsfara.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Men kan man få bakfylla av dessa? Jag har Lergigan som jag isåfall tar, men blir en zombie dagen efter... Men dom vet jag ju hur dom fungerar. Därför tänkte jag prova en insomning, men det kanske är smartare att prova en annan dag så jag vet hur det funkar.
Tack för era svar!

Japp, man kan få baksmälla av dem. Det kan man av alla sömnpiller.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Ja, absolut. Dock tycker inte jag att du borde ha skrivit så som du gjorde i början. Tänk om någon hade gått på det? Isåfall kunde du ju ha skrivit till under att det var för att ge en tankeställare, tycker jag.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Skillnaden är ju att någon annan kunde ha skrivit precis samma sak men aldrig nämnt att det inte var ett seriöst svar.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Ta den tidigt gå sedan direkt till sängen, räkna med typ 10 h sömn för att vara på den säkra sidan. Om du inte går på benso regelbundet bör du somna gott på en halv. Effekten är absolut individuell men jag och de flesta jag pratat med har mått prima dagen efter.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Jag har Lergigan som jag isåfall tar, men blir en zombie dagen efter... Men dom vet jag ju hur dom fungerar. Därför tänkte jag prova en insomning, men det kanske är smartare att prova en annan dag så jag vet hur det funkar.
Tack för era svar!

Lergigan ÄR insomningstabletter, bland annat.

Jag skulle nog inte "leka" med tabletter dagen/natten innan jag vet att det är något inbokat. Då biter jag hellre i det sura äpplet och håller mig vaken (jag kan inte sova 3-4h och sedan kliva upp) tillsammans med en kanna kaffe.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Lergigan är antihistaminer som kan användas för avslappning och mot ångest, men det är inte insomningstabletter! Precis som Atarax används det för lättare sömnrubbningar, långt innan man får testa benso. Insomningstabletter är den typen som diskuteras ovan, dvs ta tabletten och lägg dig direkt.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Jag skulle nog inte "leka" med tabletter dagen/natten innan jag vet att det är något inbokat. Då biter jag hellre i det sura äpplet och håller mig vaken (jag kan inte sova 3-4h och sedan kliva upp) tillsammans med en kanna kaffe.

Så hade jag med gjort.

Satt i en liknande situation förra våren, skulle upp tidigt och haft sömnproblem en längre tid. Fått Atarax utskrivet några veckor tidigare, för det skulle vara "snällt", men inte testat. Tog 1 10 mg och dagen efter var jag helt väck! Var en lagom lyckad första dag på jobbet kan man säga.. :meh:
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Tog 1 10 mg och dagen efter var jag helt väck! Var en lagom lyckad första dag på jobbet kan man säga.. :meh:

Solklart exempel på hur olika mediciner kan vara och varför man bör fråga de som garanterat kan istället för att be om individuella svar på t.ex. buke.
Jag har också Atarax, visserligen för ångest men ändå. Jag tar oftast 10 mg och blir inte det minsta trött. Tar jag lite mer (15 eller 20) kan jag möjligen ha lite lättare att somna, men dagen efter är jag som vanligt.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Fått Atarax utskrivet några veckor tidigare, för det skulle vara "snällt", men inte testat. Tog 1 10 mg och dagen efter var jag helt väck! Var en lagom lyckad första dag på jobbet kan man säga.. :meh:
Och mig saknar Atarax helt verkan på. Jag tryckte i mig 6-8 15 mg vid ett tillfälle, och kunde lika gärna ha ätit halstabletter.

TS: Som ovanstående sagt, mediciner verkar och ger bieffekter individuellt, läs Fass eller rådslå med läkare och fråga inte på nätet. Det är för din egen säkerhet.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Kl

En googling får upp fass, vårdguiden, wikipedia, zopiklon.se, samt flertalet trådar på familjeliv och flashback. På söksida 1. Varför inte börja där?
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Spontant tänker jag att det är dumt att chansa, du är ju varken van med medicinen, eller komma upp tidigt och göra något aktivt (no offence!) så då är det väl bara dumt om du blir som en klubbad säl och inte kommer iväg?
(och därmed får känslan av ännu ett misslyckande...)
Kanske kan du gå till apoteket och se om du kan få hjälp med något som är milt rogivande istället? (Alt. köp hem koffeintabletter!)

Lycka till imorgon! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Precis, det är superolika! Jag får iofs bara biverkningar, inga önskade effekter.. :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 239
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 668
Senast: Mineur
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 031
Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp