Zopiklon 7,5 mg

Saeta

Trådstartare
Jag fick för något år sen en provförpackning Zopiklon utskrivet. Dock vågade jag aldrig prova och sen glömdes den bort. Nu hittade jag den igen och skulle vilja prova imorgon då jag ska upp supertidigt på torsdag, det vore skönt att kunna somna. Men jag vet ju inte alls hur den fungerar. Inte hinner jag få tag i min läkare heller. Sååå... Finns det någon här som kan ge mig ett snabbt svar?

Hur ska jag ta den? Någon/några timmar innan jag ska lägga mig, eller samtidigt som jag lägger mig?
Kan jag isåfall ta den, lägga mig och sen läsa?
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Läs bipacksedeln alternativt på fass så får du snabbt och lätt reda på hur det fungerar, hur långt innan du kan/bör ta det och allt sånt där.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Men där står ju klart och tydligt
Tabletten verkar vanligen inom 30 minuter
som du ju frågade om, det lär bli svårt att få så individuella svar på det, och om du får det är de ju individuella och alltså inte säkert att det är samma för dig ;)
Hur medicinen verkar står också där.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Flashback har långa trådar om i princip alla läkemedel i världshistorien, sök runt där vet jag. Det finns rätt mycket vettiga svar faktiskt.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Två? Okej. Så om jag behöver somna runt 21 (ska upp 04) så en och en halv timme innan?
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Mvh Doktor Göran - Finns alltid där vid behov

goran_52fab205ddf2b37972c6a662.jpg
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Den ska tas precis innan du lägger dig och du ska inte läsa/kolla på tv. Du bör somna inom 15 minuter.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

... vilket är orsaken till att man bör följa läkarordination och läsa bipacksedeln istället för att fråga t.ex. här hur man ska göra :)

Jag skulle för övrigt också sova betydligt mer än 7 timmar av 15 mg.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga.

Personligen hade jag ju hellre riskerat att vaka hela natten än att ta sömntabletter jag aldrig tagit tidigare. Hade inte velat riskera en bakfylla hela dagen.
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Men kan man få bakfylla av dessa? Jag har Lergigan som jag isåfall tar, men blir en zombie dagen efter... Men dom vet jag ju hur dom fungerar. Därför tänkte jag prova en insomning, men det kanske är smartare att prova en annan dag så jag vet hur det funkar.
Tack för era svar!
 
Senast ändrad:
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Precis!

Kan för övrigt meddela att jag inte har någon som helst erfarenhet av denna medicin, utan ville bara ge en tankeställare. Det kan vara fullständigt livsfarligt att fråga efter "individuella" svar. Följ FASS och läkares ordinationer, inte någon random privatperson på ett forum. Det KAN vara så att personen i fråga vet - men det kan också lika gärna vara hittepå. Man måste vara källkritisk.

Man kan få mycket kunskap och lärdomar från forum, samtidigt som att mycket också kan vara båg. Just när det gäller sådana här saker är det dock bäst att ta det säkra före det osäkra och samla faktan från de som jobbar med det, inte någon privatpersons "individuella svar".
 
Sv: Zopiklon 7,5 mg

Precis!

Kan för övrigt meddela att jag inte har någon som helst erfarenhet av denna medicin, utan ville bara ge en tankeställare. Det kan vara fullständigt livsfarligt att fråga efter "individuella" svar. Följ FASS och läkares ordinationer, inte någon random privatperson på ett forum. Det KAN vara så att personen i fråga vet - men det kan också lika gärna vara hittepå. Man måste vara källkritisk.

Man kan få mycket kunskap och lärdomar från forum, samtidigt som att mycket också kan vara båg. Just när det gäller sådana här saker är det dock bäst att ta det säkra före det osäkra och samla faktan från de som jobbar med det, inte någon privatpersons "individuella svar".

Nog att jag är korkad och blåst, men inte tänkte jag ta 2st heller. Jag ville bara höra vad folk har för erfarenheter...:meh:
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 234
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 668
Senast: Mineur
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 031
Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp