Bukefalos 28 år!

04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Förresten, är det nån mer som tycker att jag egentligen är en 50-årig bonnakärring/40-50-årig väderbiten elegant dressyrtant så hojta. För det verkar vara den allmänna uppfattningen om mig...

Tror ni det så ska jag tala om att ni har skitfel. Jag är tyvärr en kopia av Annika Lanz. Gillar ni inte henne så lär ni inte stå ut med mig heller.:p Jag både ser ut som henne och uttrycker mig likadant. Det får jag höra varenda gång jag träffar nya människor. Fotot är dock inte så likt Annika. Ska se om jag hittar några sådana...

Den här hemska bilden kanske? (Utväxten på min vänstra sida är pappsen, inget varken farligt eller smittsamt)
DSC00212.jpg
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Sandra heter jag. Är 26 år gammal och bor i lägenhet med min sambo, i lilla hålan Åstorp. Jobbar för tillfället i videobutik.
Har ridit sen jag var 5år med några korta uppehåll.
Älskar att resa och har lämnat hästeriet bakom mig några korta perioder för att besöka bla Australien, Nya Zeeland, Bali & thailand! Tyvärr blir det inte så mkt resande längre när man har hästar....
Jobbade en kort period med hästar hos Markus Beerbaum i Tyskland. Tufft men kul. Insåg att det inte var någon hästskötare jag ville bli.
Så jag funderar fortfarande på vad jag vill bli när jag blir stor :angel:

Har för nuvarande 3 ridhästar och ett föl uppstallade 1km från där jag bor på mina föräldrars gård.
Carisma e: Casir Ask. Och Lasse :Last Liberty är ju mina 04or som är med i denna tråden. Sen har jag även Lasses mamma e: Robin Z som jag tävlar med. Och Carismas avkomma e: Corlensky G som är såld och åker om en månad *snyft*

Det var min "novell"
Jag står hellre bakom kameran än framför, men här är två foton jag lyckades skrapa fram :o
n688985685_345062_9929.jpg


n688985685_966403_6145.jpg
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Roligt initiativ! Roligt o se vilka alla "egentligen" är! :)

Jag heter Linn (för er stackare som inte förstått det;)), är 18 år och bor på ön Alnö som ligger utanför Sundsvall.
Pluggar sista året på samhällsprogrammet, vilket är astråkigt men snart är man klar...
Bor hemma med mamma, pappa och lillebror + en hund. På fritiden så är det väl hästar, hästar och mer hästar, försöker hinna med att umgås med vännerna men det blir mest dom man träffar på klubben när man åker dit..
Har dels 04:an som jag utbildar och ska tävla åt ägaren, samt en egen 03:a.
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

*kl*

Jag heter Josefin är 17 år och bor i Västerås. Kommer egentligen uppifrån Sundsvall. Jobbar, går i skolan och leker med min lilla flicka i stallet, så mycket mer hinns inte med :D. Har då en fyraåring efter Robin Z som jag nu haft i lite mer än 3 månader. Känns som att vi utvecklas i en bra takt. Ibland glömmer man bort att hon bara är 4, men det är när man inser det som man blir glad över att hon är så duktig! :love:

toto.jpg

2 steps ahead är hennes riktiga namn men kallas "Toto" :)
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

KL
God Morgon allihop. Man har ju hört att det är ett älderstecken att vakna tidigt:angel: men i mitt fall tror jag ändå att det kan bero på en slitsam dag i stallet. Åkte upp för att få en tappsko påslagen o det hela slutade med stalltjänst. Hunden hade petat av luren så jag fick ta apostlahästarna hem vilket är på andra sidan stan som förstås e Södertälje. Somnade gott på soffan o vaknade alltså klockan 5 i morse:grin: Idag är det fruset o kallt så tur man fick hästen broddad igår. Tänkte testa vårat lilla ridhus för första gången ikväll med Pompa, dvs om jag ff är vaken då:D o jag, jag heter förresten Susanne (såg att jag missat att skriva det i presentationen) Hm glömska ännu ett tecken:crazy:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Fanock.:mad:

Men jag får väl vara La Tante och du Das Übertant.:p

Tror den sista titeln tillfaller mig ;) fyller 49 i feb.
Heter sassa och har varit hästägare/idiot sen jag var 6år.Har fram till 1998 tävlat mycket och högt innom hoppning,sen skadade jag mig svårt och blev en fegis,bestämde mig för att bli westernryttare och var det i några år med avatarhästen som sen tog mig tillbaka till hoppningen,tyvärr avlivades ju hon i juni-08,sen blev det nya skador i våras som gör att jag nu bara "åker" häst tills jag är opererad.
Hästarna är dessi 4år och en dräktig gammeltant på 18 år (tidigare hopphäst på mb nivå)
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Du kan få vara The Old Hag. Eller nåt.

Men det är trevligt att folk inte slutar rida för att de har familj, barn och har kommit över 40.

Jag ska bli en sån där väderbiten dressyrtant när jag är 60 år, som Modette(?) tror att jag är.:p
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

KL

Jaha då får väl jag oxå göra ett försök..
Heter Helena (allmänt kallad Nena) har nått upp till den ofantliga åldern av 25 år :eek: Är utbildad affärsjurist och jobbar just nu i Köpenhamn, from december blir det dock Sverige igen för min del :banana: (=inga mer skittåg).Ridkarriären började med att mor min red på en volt runt liggvagnen, sen fick jag sitta på hästryggen när hon tog in hästar samt sitta framför henne i sadeln tills dess att jag fick min egna pålle. Första hästen hette Olivia och var en svart shettlandsponny :love: som jag fick när jag var 2½. Sen har det rullat på.. Har just nu 2 hästar: Tussi (Thunisia) -90 som är nordsvensk bruks och har varit i min ägo i snart 11 år!! Sen lillebror Daneau -04 som har varit i familjen sedan mars 2007. Förhoppningen var att betäcka Tussi i somras då hon tyvärr är skadad :cry:, vilket inte gick så bra (knaset hade gått i vintervila), blir till att återkomma i april 2009. Hinsten är utvald och det blir Nobel :love: http://www.gransbostuteri.com/
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Presentation av mig då:

Jag heter Johanna och är 23, född 85. Är skriven i Lund där jag delar en 2:a med en tjejkompis från gymnasiet som oxå studerar i Lund. Jag läser till civ ing i kemiteknik och är inne på 4: de året nu. Ett ex-jobb på ett halvår och ca 6-8 omtentor senare är jag klar :d Utbildningen var ltie svårare än jag tänkt mig om man säger så... I Lund så pluggar jag ju såklart och tränar endel för att orka rida. Löpning och boxning tillhör favoriterna och till våren tänkte vi satsa på thaiboxning.

Jag veckopendlar varje helg (utom helgen innan tenta veckan) hem till Falkenberg där jag växt upp på en avstyckad gård 3 mil utanför staden. Där bor mina föräldrar och min lillebror, våra två hästar Tiger och Filippa och vår rottweiler Agnes. Filippa är mammas häst som vi haft sedan föl, hon blev 18 i år. Tiger köpte jag och mamma tillsammans dagen då han fyllde 3 och vi delar lika på alal hans utgifter. Jag står dock för ridningen och mamma för markservicen. Men tanken är att även mamma ska tävla lite dressyr på honom i framtiden och jag hoppas att han ska uppfylla hennes önskan om att någon gång i sitt liv få genomföra en fälttävlan. Hon och Filippa har haft det som mål sedan scratch men mamma har insett att det aldrig kommer hända, Filippa är aningens knepig om man säger så.

Jag började rida på en ridskola inne i Falkenberg och red där 1-2 år innan jag fick min första foderponny då mamma behövde sällskap ut i skogen när Filippa reds in. Sedan rullade det på och -99 började jag rida på grannens connemarastuteri, www.lofty.nu. Unghästar, hingstar, besöktsston osv och jag lärde mig massor! En stor :bow: till dem! Där red jag bland annat både Tigers mor och far och flera av hans hel/havlsyskon vilket är väldigt kul. När jag fyllde 18 slutade jag tävla ponny (tävlade bara låga klasser upptill Lb hopp, Lättklass flt, LA/FEI dressyr) och red efter det bara unghästar och hade någon unghäst hemma från stuteriet i perioder vad som passade som sällskap till vår Filippa.

3 september 2006 kom då 2-åringa valacken Lofty Tiger Woods hem som nytt sällskap, direkt från unghästbetet. Han skulle visas på en lokal utställning 2 veckor senare och kom därför hem tidigare. Han var en av de unghästar jag tyckt mindre om när han stod på stuteriet, hans mor ger avkommor som är lite reserverade i unga år och jag lyckades aldrig fånga Tiger när han skulle in från hagen, eller ens i boxen. Men han gick med grimma de 2 första dagarna och sedan har han alltid kommit fram till en i hagen, även om han har krav det reserverade draget i möten med nya människor och framförallt om de är män eller lite "gå-påiga".

Har typ inga bilder på mig själv och absolut inte på datorn så ni får nöja er med oss två från en terrängträning i somras.

DSC04050.jpg
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Ojojoj
Idag är det SNÖ i Åstorp :eek: :eek: :eek: :eek:
Jag blir handlingsförlamad :o Lite av en chock med vit mark idag
(dock är det väl bara max 1cm :rofl:)

Men, men tänkte först skippa ridningen, men så mesig får jag inte vara
så morskade upp mig och drog ut Lasse på en liten skritt tur.
Han var eld och lågor över den vita marken och hoppade runt med snöstyltor under hovarna!
Vi kom säkert hem till stallet igen
och är nu laddade inför helgens KM :banana:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Här styltar vi oxå omkring, såg ut som hästen hade platådojjor på sig när vi kom in efter ridturen. :D Ska ha hovis "på riktigt" om tio dar men e lite i valet o kvalet om jag ska låta honom lägga på snösulor, ja el inte helsulor utan såna där som dom klipper till efter skon.:confused: Hade såna på våra gamla hästar men har hitills skippat dom på både Pompisen o Premessa. Den senare är förövrigt bara framskodd. Hur gör ni med era unghästar tänker ni sätta på / har satt på snösulor ?

Dobbis Jag gillade att vara das ubertant så kan inte du vara trådens grand old lady ?

Sass Håller tummarna för att det går bra på KM:et :banana:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

ja de är samma här. 4 åringarna o gamlingen går med snösulor o brodd medan 1 och 2 åringen går oskodda.

Pratade förresten med mamma igår o Q är allmänt tokig o bara bockar, så hon bara tömkör nu för o få utlopp för energin. Hon vågar inte rida utifall hon skulle flyga av, måste tänka på att hon inte är 20 år längre och har dålig rygg.
Däemot ska en vän till mig hoppa honom nån helg. Hade velat se de men är ju inte hemmavid. Då hade jag kunnat hoppa själv ;)
Ska bli intressant o höra hur Q tar hoppningen med en annan ryttare.
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Visste man att det blev kall vinter skulle jag nog skippa snösulorna men nu brukar det ju tyvärr mest vara blötsnö om det öht är snö här kring huvudstan så det får nog bli sulor iaf. Från det ena till det andra, visst har väl Q fram tills helt nyligen varit en sån där okomplicerad häst, eller minns jag helt fel :confused: Försökte tänka mig Pompa som trotsig men det går bara inte, dom generna fick nog Premessa allihop:devil:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Det verkar vara tjoflöjt på de flesta hästar härikring nu när det blivit kallt och lite snö. Ella håller sig dock i skinnet ganska bra trots att alla hästar man passerar på ridturen verkar ha drabbats av springamedsvansenivädretochfnysa-bacillen.

Sedan så har jag varit lite orolig för henne. Hovslagaren var här i förrgår och hon hade varit jättebesvärlig med höger bak. Men idag när jag broddade så var hon helt ok. Känner inget i sadeln heller. Två dagar innan skoning hade vi ridit en för oss väldigt lång runda och kanske hade Ella lite träningsvärk eller hade sträckt sig i hagen. Hon är ju inte direkt den stillsammaste hästen i den här världen precis...:grin:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Ja han har varit totalt okomplicerad hittills.
Han är nog rätt okomplicerad nu oxå, gör ju inte dessa bocksprång för att skicka av någon utan de är energi som pyser ut genom öronen så han bara måste ruska på sig o skutta runt :p

Men mamma har ju inte så bra balans så då blir de väl lite extra skoj.
Me dmej skuttade han några gånger o när jag sa åt honom o började jobba honom så insåg han att de var allvar o la energin på att fokusera på jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 234
Tjatter Påskharen sprang vilse och missade Secret Easterbunny - så jultomten hojtade till från sin bastkjolssemester och erbjöd sig att köra en...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
18 094
Gnägg Då var det redan dags att starta tråd nummer 4! Kan börja själv, mina små hästar har fått tagit det lite lugnt nu under 2 veckor pga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 437
Senast: Moooa
·
Gravid - 1år Då var det dags med en ny tråd, lagom i tid för majbebisarnas ankomst :). MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
96 451
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp