05'ornas tråd nr 10!

Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Roligt! :) vad är det för sorts hästar och människor på den här tråden? :) Jag har ett american curly sto som jag rider in. Riden i ett år.
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Jag har ett halvblod som är e : Biggles 1015 ue : Dammen 774
Tävlad lite i hoppning men är meningen att hon ska vara min dressyrhäst :laugh:


 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Tål att nämnas att jag inte är någon stjärnryttare själv utan har mest varit intresserad i hantering. Detta är vår fjärde lektion. Senast jag red inför tränare var då jag gick ridskola, slutade som 12åring. Så vi lär oss båda två förfullt! :)
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

*kl*

Det är inte mkt som händer här på våra 05:ors tråd.
Hur går det för alla?

Jag har som sagt min häst ute på foder just nu, under tiden jag är på annan ort och pluggar. Så här händer det inte så mycket.

Men när jag är hemma så passar jag på att rida (en överenskommelse med fodervärden).

I jan bytte han fodervärd och hos förra tappade han i princip alla sin muskler. Men nu är han under uppbyggnad igen :laugh:!

En bild sen sist jag var hemma och red :love:
Dessutom så fyller han 7 år imorgon (7/3)! Jisses vad tiden går!

404906_10150548354256150_586221149_9107654_1732659549_n.jpg
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Brixie och jag tränar på i dressyr och har anmält oss till våran första tävling som blir i april :crazy: känns lite nervöst med tanke på att hon inte vill ta galoppskänkeln riktigt.... Hon ligger ju som sagt efter i sin utbildning.

Brixie och min hoppryttare har gjort några mer starter i hoppning och det går bra, minst en rosett med hem från varje tävling. Hon har debuterat i 1 meter nu och halva banan gick super bra medans andra halvan gick så där. Nästa hopptävling blir i slutet av mars :)

Har dock ett problem: När hon hoppar så blir hon lite på, inte stark, så ryttaren behöver ta henne i munnen. Hon får lätt sår i mungipan, hon har ett tre delat eggbett nu och det funkar inte pga sår. Har någon nåt tips på vad hon kan funka på ist. Har testat ett fullcheek två delat men det lyssnar hon inte tillbaka på....

Film för att se hur ryttaren rider: Premiären i 1 meter :) hon är dock lite lugnare på tävling och lite vinglig här och där :p

http://www.youtube.com/watch?v=jUkJODk8E84&list=UUFH0NLdvkWjyAqx3wagAsXA&index=1&feature=plcp
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Oj, vad bebis hon ser ut på filmen. Märks att hon inte är så van men ryttaren löser det bra tycker jag. Fin pålla ;).

Kl
Idag har jag anmält mig och Kimbi till årets första tävlingar. På söndag blir det bara en pay and jump. Den går i litet ridhus och min klump på 180 cm får lite problem att få plats så jag ska bas skutta runt 80+90 cm. Sedan blir det hopptävling 1m+1m 6 april och sen en debutant fälttävlan den 21 april. Nu jäklar är vi igång igen! Skulle egentligen tagit mig iväg och hoppat en klass nästa helg, men klassen hann bli full innan jag hann få min licens godkänd :(. Men men, det får bli en mjukstart istället ;).
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Oj, vad bebis hon ser ut på filmen. Märks att hon inte är så van men ryttaren löser det bra tycker jag. Fin pålla ;).

Ja hon är mycket bäbis än. Har dels fått föl och sammanlagt varit sjuk ett helt år med massa förkylningar så hon räknas väl i ridningen som ungefär 5 år och hoppningen lite yngre då eftersom hon inte började hoppa det första hon gjorde. Men det går iaf framåt och det är kul :laugh: bara hoppas hon får hålla sig frisk nu!
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Kul att det går framåt!

Martina, han börjar se vuxen ut:)

Ninja och jag hoppade två 1 metersklasser för en månad sen ca och blev faktiskt placerade i den ena klassen så det var jättekul!

Nu är vi anmälda till dressyrtävling nästa helg och är lite nervös över det, bara att erkänna :p

Ska rida LA:1 första gången och det som oroar mig är såklart det svåra i just den klassen, skänkelvikningarna och den förvända galoppen. Minsta lilla hon blir störd så byter hon galopp så det gäller för mig att sitta stilla och inte störa.
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

*KL*

Hur går det med era fina 05: or? Kände att man borde skaka liv i den här tråden (igen?) :)

Jag har en valack född 05, e: For pleasure ue. Sandro Z som jag haft strax över ett år :) Fick börja om från början med inridningen när jag köpte honom, vi har jobbat på under året och det hela börjar arta sig riktigt bra :)

dsc_0019b.jpg


185091_10150882415666128_1845993067_n.jpg



Hur går det för er? :)
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Fin häst, ser jättehärlig ut :)

Min 05 avlivades tyvärr den 1/7 Hon fick väldiga koliksymptom åkte in till Helsingborg och hade mycket tumörer, både äggstockstumör och tumörer på tarmen så hon fick somna in :cry: :cry: Jag som har haft så många hästar och denna kände jag att henne säljer jag aldrig, det är hon och jag!

Men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Lycka till ni andra med era hästar !
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Fin häst, ser jättehärlig ut :)

Min 05 avlivades tyvärr den 1/7 Hon fick väldiga koliksymptom åkte in till Helsingborg och hade mycket tumörer, både äggstockstumör och tumörer på tarmen så hon fick somna in :cry: :cry: Jag som har haft så många hästar och denna kände jag att henne säljer jag aldrig, det är hon och jag!

Men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Lycka till ni andra med era hästar !


Tack :)

Nej men vad tråkigt! Lider med dig, verkligen! :(
Men hon har inte ont längre nu iaf :)

Beklagar verkligen!
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Usch vad tråkigt :cry:

*kl*

Jag och min 05:a har stannat upp lite, eller rättare sagt; jag har stannat upp :p Ramlade av en häst och bröt benet i mitten av maj och har precis börjat sätta igång lite med ridningen igen. Hästen har dock varit hos en jätteduktig tjej så där har det hållts igång som vanligt :)

Föra veckan red jag ett par dagar i rad så här kommer lite bilder :)
33213243.jpg


33201254.jpg


33213244.jpg


33213245.jpg

3:e dagen testade jag på att skutta lite :)

Och en film från senaste tävligen, dagen innan jag bröt benet. Helgen efter tänkte vi hoppa 120 igen då det här året börjat helt kanon. Tror vi varit dubbelnolla och placerad i alla 110-klasser vi startat utom 2.
http://www.youtube.com/watch?v=ijQlFoQW7L8&list=UUz_PJ1qp9VstR6e4MqqMqbw&index=1&feature=plcp
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Så himla fin din häst :) Vi tränar ju för samma tränare så har ju sett er endel ;)

Härligt att du är igång igen efter benbrottet ! :)
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

KL

Här har inte jag varit inne/aktiv på länge då min 05:a har varit ute på foder sedan juni -11 (fick föl nu i maj). Det har varit osäkert om jag skulle få hem henne eller om fodervärden skulle köpa henne, men nu fick vi besked igår -och jag får hem min lilla dam i december. Jättespännande!
För den som inte minns henne så är det denna dam (bild från 2010).

dsc_0151_113848563.jpg
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

KL

Här har inte jag varit inne/aktiv på länge då min 05:a har varit ute på foder sedan juni -11 (fick föl nu i maj). Det har varit osäkert om jag skulle få hem henne eller om fodervärden skulle köpa henne, men nu fick vi besked igår -och jag får hem min lilla dam i december. Jättespännande!
För den som inte minns henne så är det denna dam (bild från 2010).

dsc_0151_113848563.jpg

Vad roligt! :) Förstår att det är spännande!! :bump:

Jätte fin :) Härlig färg :D
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

*KL*

Finns det några aktiva 05: or på buke nu för tiden ? :) Hur går det för er? I år blir dom hela 9 år :)

Min började ridas så sent om 6,5 åring ( Augusti 2011) då med en hel del olater som behövde mycket tid. Sedan drog han på sig en senvarning augusti 2012 på betet som blev långdraget, friskförklarades jan 2013. Så vi är rätt efter i utbildningen men har som mål att debutera LA i år :)

wpid-snapshot-7-2013-12-24-19-20b.png


Film: http://www.youtube.com/watch?v=vggK-nDLncI
 
Sv: 05'ornas tråd nr 10!

Oj, Oj, Oj! Det var länge sedan denna tråden var aktiv!
Jag var med mycket med min 05a tidigare, han är tävlad CNC* fälttävlan och LA dressyr, utbildad MsvB dressyr och 120-130 hoppning ungefär. Påbörjad tvåstjärning terräng.
http://m.youtube.com/watch?v=LCy9Upy4A8k
Här är en liten, den sista, filmsnutten när vi joggar lite. Matte lite ringrostig och hästen inte i tävlingskondition på lerig åker:D
Dock åkte han till en tjej som ska träna och tävla honom i början på december, så nu är jag hästlös :eek:
 

Liknande trådar

Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: tanten
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 922
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 804
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 336
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp