07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Charlotte1975 jag skulle skritta mycket på kort tygel och bara sitta still och vänta ut. Även på uteritt
Kort tygel, lång tygel, kort tygel, lång tygel. Försöka om det går börja trava på långtygel ett tag så hon inte förknippar kort tygel med trav/galopp hela tiden.
Problemet är nog att hon inte är framme för skänkeln i skritten och det är sjukt svårt att få dem till det. När Divan inte är framme går hon och krullar och tassar och håller på. Det enda som hjälper då är sjukt mycket innerskänkel
 
Har ni ngn tränare ni kan få hjälp av ? Det låter lite träligt och att du kämpar på mycket utan hjälp ?
Har missat vad hästen är för ras/ vad den har för bakgrund osv ? Är det en travare ? (Utifrån fyrgången) ?

Ja han är en travare, dock aldrig gått på travet. Var lämnad vind för våg i 6 år då han reds in. Vart riden i ca 4 månader när jag köpte honom. Nu är han 8 år.

Nu har jag varit sjuk i cancer sen jag i princip köpte honom och har varit inne för behandling långa perioder.
Medryttaren har då haft honom. Det är först nu sen några månader tillbaka jag orkat ta tag i ridningen igen.

Ja jag har en tränare men hon kan inte komma så ofta så där emellan kämpar vi på själva. Dock så hjälper jag och medryttaren varandra mkt.
Jag kunde haft en tränare som kom oftare men jag är väldigt petig och tar inte vem som helst.
 
Är så roligt att läsa att du orkar med din häst igen, @Magica, tänker ofta på dig o önskar dig allt gott i ditt kämpande mot cancern!

Grattis @Kirre och @sommarminne till ritter som ni är nöjda med.
Var också och tävlade idag och det var katastrof. Hade startnumret innan Divans bästis och det var det värsta som kunde hända. Kunde knappt rida fram för hon försökte sticka till sin kompis hela tiden, nej jag överdriver inte. När jag skulle upp till ridhuset och vänta på min tur fick jag sitta av för hon var på väg att sticka och hoppa avspärrningarna och springa tillbaks till framridningen. Kompisen fick komma upp så jag iallafall kunde sitta upp och rida in på banan. Inne på banan försökte hon vända och springa ut 2 ggr innan dörren stängdes. När dörren väl var stängd fick jag iallafall någon typ av kontakt och vi lyckades genomföra programmet.
Sjukt spänd och då ramlar ju nosen bakom, kunde inte göra några skolor på framridningen så de blev som det blev. 3 på ökade skritten som är koeff 2....... fick iallafall 7,5 på mellantrav och 8 på ökad trav och galopprogrammet räddade upp poängen så vi inte behöver skämma ögonen ur oss iallafall.
58,9% och här är eländet

INTE kul med flockiga hästar! Har ju en så jag vet precis men ååååååå vad superfin Divan är o ååååååå vad bra du rider o reder ut den lilla busråttan när hon inte vill! Är full av beundran för dig och dina konkurrenter får se upp för den dagen när din häst bestämmer sig för att vara med dig fullt ut på tävlingsbanan sopar ni mattan med allihop.:heart
 
Igår tränade jag och det behövdes! Kändes riktigt bra och hittade en fin känsla i traven. Galopparbetet med samling och framåt och enkla byten är nu så himla roligt att rida!

Men hon har fått skav, eller egentligen mest troligt nåt svetteksem(?) vid sadelgjorden på ena sidan. Ligger lite framför där gjorden ligger emot men i armhålan. Det kliar och ömmar lite. Hon har även fått ett litet litet sår på kinden vid käkbenet. Tycker det är rätt märkligt faktiskt. Typ 5 mm i diameter, helt runt och aningen svullen runt men inte öm och har inget emot att jag tvättar och fixar. Är rädd att det är djupt så om svullnaden inte lägger sig rätt snarast känns det som on det måste kollas upp. Ingen feber och bra allmäntillstånd är normalt iaf. Förstör inte riktigt hur hon fått det, hade kunnat vara en sån där stor jättebroms som tagit ett rejält bett...

Lite bilder från programträningen:
11953252_10206375610181002_379104117328777913_n.jpg


11949277_10206375610501010_1270152602479359473_n.jpg


11902519_10206375611181027_1825408756702569085_n.jpg


11232011_10206387160909763_209835984624277219_n.jpg
11907228_10206387161109768_551213705028652128_n.jpg
 
Jag som hade tänkt att jag skulle komma igång med dressyren ordentligt igen och ut och starta i september innan nästa fälttävlan första helgen i oktober har istället plötsligt anmält mig till debut i H100-klass (fd Lätt) i fälttävlan om 2 veckor och blivit värvad till klubbens div II-lag i hoppning :angel::rofl:.
 
Jag som hade tänkt att jag skulle komma igång med dressyren ordentligt igen och ut och starta i september innan nästa fälttävlan första helgen i oktober har istället plötsligt anmält mig till debut i H100-klass (fd Lätt) i fälttävlan om 2 veckor och blivit värvad till klubbens div II-lag i hoppning :angel::rofl:.

Äntligen har det blivit lite vett i dig :laugh:
 
Det är ganska många kommentarer som låter typ: Jag trodde du skulle köpa en bra häst. eller Du är så duktig, vad ska du med den där till. Men vi ska visa dem. Kanske redan idag? Eller någon annan gång.

Jag är ju inte ens en i tråden eg. Men kände mig manad att svara.
Fy vad äckligt folk som måste komma med såna små tjuvnyp!

Jag har absolut fått höra saker som inte varit kul om min kille med. Han har ju inte varit så kul alltid. Men jag har velat ha honom och då har vettigt folk köpt det. Man måste ju själv få välja häst. Andra har inget med ditt val att göra!

Min häst är dock idag inte sedd på som skit mer - tvärtom. Nu är det mer "oh" och "ah" av positiva skäl jämt.

Jag tycker du och din häst ser ut att kunna bli jättefina ihop och är på god väg! Heja er!
 
Här kommer ritten från igår. Ser att han behöver komma ihop mer men jag är nöjd med att tygeln inte är tre meter lång och att näsan inte är bakom lod. De brukar stå med rätt ofta annars:D.
Så träligt att en tjej rider förbi precis i mellantraven man ser från sidan för hon lyckas va ivägen hela diagonalen haha. Hade gärna velat se den för de börjar hända något men vi är inte i närheten av @Jfrelin :love:. Divan är lovely!

 
@Magica Verkligen starkt av dig! Och väldigt kul att höra att du är piggare och på bättringsvägen!!!:banana:
Jag har en svärfar som insjuknade i höstas och de har tyvärr inte gått åt rätt håll. Vilken otroligt hemsk sjukdom det där är:down:
 
@Magica Verkligen starkt av dig! Och väldigt kul att höra att du är piggare och på bättringsvägen!!!:banana:
Jag har en svärfar som insjuknade i höstas och de har tyvärr inte gått åt rätt håll. Vilken otroligt hemsk sjukdom det där är:down:

Ja jag har verkligen haft tur fast jag haft många återfall. Men nu jäklar ska det gå! Dock mår jag väldigt psykiskt dåligt efter allt :cry::cry:

Min morfar har också insjuknat i cancer och den är obotlig :cry:
Min har gått att bota på olika sätt så det känns så orättvist nu med min morfar :mad:
 
Idag blev det ridning. Regnet vräkte ner så rotade fram ett dammigt regnställ. Satt ju inte optimalt på mig kan jag ju säga...
Så har nu beställt ett ridregnställ.
Precis när jag tänkte köra hem och hoppa i ett varmt bad ringde stallägaren. Hon hade gått ner till betet för att hämta sin häst när hon upptäckte att stora delar av staketet var raserat :confused::nailbiting: endast en häst utav 7 stod på fel sida tack och lov!
Blev till att hjälpa henne att få bukt på staketet så jag blev ännu blötare och mer frusen då regnet inte upphört :cool::wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 516
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 295
Senast: Hazel
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 862
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 045
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp