07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@SkorpSmulan I see. Du har antagligen missat alla de där inläggen med självkritik om min egen dåliga ridning ock tillkortakommanden också antar jag, eftersom du enbart och endast kommenterar det jag skrivit om hur jag upplever livet här. Vad det då kan spela för roll för någon annan människa.

Nåväl, det får vara din tolkning. Min är att utbudet suger In-My-Opinion.
Nej fast det är väl skillnad på att racka ner på sig sjlv och på andra? Eller?
Ja utbudet kanske suger men måste man upprepa det hela tiden? Både du och alla andra vet det vid det här laget, är det inte dags att gilla läget eller göra nått åt saken?
Jag tycker att du skriver intressanta inlägg många gånger men ibland blir det bara så otroligt drygt med alla klagomål.
 
@SkorpSmulan Det finns många här som jag tycker både skriver ris och ros. Men inte orkar jag lägga mig i det riktigt. Du får helt enkelt se mellan fingrarna eller sluta läsa, ignore är en bra funktion när det tär för mkt...
 
Det där med att bestämma sig vad man vill osv är inte alltid lika lätt, och jag tycker det är bra att man kan få "skriva av sig" lite här...

Själv flyttade jag tillbaka till min hemort efter att jag var klar med min utbildning, vilket innebär nästan 5 timmars körning enkel väg till näraste fälttävlansbana, till skilnad från att ha haft en 6-7 banor inom en timmes körning under studietiden. De senaste åren har det inte ens varit tävlingar på närmsta banan, så jag har i regel åkt ca 8 timmar enkel väg till tävlingar..... Nu har jag kommit fram till att jag har inte varken råd eller ork att hålla på såhär, så jag säljer min FT häst och kommer rida mestadels hoppning och dressyr i några år. Men troligen kommer vi flytta när mitt lilla föl blir tillräckligt stort för att bli fälttävlanshäst.

Om man rider dressyr eller hoppning är det dock helt super att bo här, vi har massor med riktigt bra tränare, särskilt inom hoppning, bra utbud på tävlingar, duktiga veterinärer, ETs, kiro, etc. etc. Så nu försöker jag "gilla läget" och bli hoppryttare.... :p :D
 
Lycka till :rofl:

Det har jag försökt bli i åratal.. men nej! En gång fälttävlansryttare, alltid fälttävlansryttare! :D
Att bli dressyrryttare från att ha varit hoppryttare var tydligen enklare. Allt som krävdes var en gammal häst som inte skulle hoppa längre. Och sen vågar jag knappt hoppa längre. Jag har funderat många gånger på om det hade varit roligare att köpa en hopphäst, en som går att smygtävla lite dressyr med också... Men det får bli nästa gång. :)
 
Apråpå @fios kommentar - här är lite nya bilder på min hopphäst på fälttävlansbanan...... Haha, vi får se vad det blir till slut, om jag blir hoppryttare eller om hopphästen blir fälttävlanshäst.... :angel: ;)

12308255_1657013191241807_7652024128631075326_n.jpg


12313795_1657013281241798_4751378796379749185_n.jpg


Ja, hon blir fullkomligt skogstokig vid synen av hinder.....!

12274326_1657013801241746_6642685492414307401_n.jpg


Vad jag ser ganska tydligt utifrån bilderna, är att jag sitter och bromsar henne för mycket i själva språnget. Jag behöver bli bättre på att ge eftergift över hinder, även om jag måste bromsa innan och efter. Dessutom måste mina underskänklar komma längre tillbaka, det brukar inta vara problem på mina andra hästar, så jag tror det beror på at jag "spjärnar emot" i stigbyglarna när Skrullan drar iväg före hinder.

Igår var vi på hoppträning, och hon var så taggad så hon visste knappast vart hon skulle ta vägen! Men till skilnad från tidigare så går det nu för mig att styra, vilket är ett jätteframsteg. :D Vi skulle träna på omhoppningssvängar, vilket gick super - Skrullan blev dock inte mindre taggad, direkt... Men jag gillar att hon är så himla framåt, hon ger mig mitt lilla adrenalinkick som gör att jag inte saknar att rida fälltävlan lika mycket. ;)
 
Apråpå @fios kommentar - här är lite nya bilder på min hopphäst på fälttävlansbanan...... Haha, vi får se vad det blir till slut, om jag blir hoppryttare eller om hopphästen blir fälttävlanshäst.... :angel: ;)

12308255_1657013191241807_7652024128631075326_n.jpg


12313795_1657013281241798_4751378796379749185_n.jpg


Ja, hon blir fullkomligt skogstokig vid synen av hinder.....!

12274326_1657013801241746_6642685492414307401_n.jpg


Vad jag ser ganska tydligt utifrån bilderna, är att jag sitter och bromsar henne för mycket i själva språnget. Jag behöver bli bättre på att ge eftergift över hinder, även om jag måste bromsa innan och efter. Dessutom måste mina underskänklar komma längre tillbaka, det brukar inta vara problem på mina andra hästar, så jag tror det beror på at jag "spjärnar emot" i stigbyglarna när Skrullan drar iväg före hinder.

Igår var vi på hoppträning, och hon var så taggad så hon visste knappast vart hon skulle ta vägen! Men till skilnad från tidigare så går det nu för mig att styra, vilket är ett jätteframsteg. :D Vi skulle träna på omhoppningssvängar, vilket gick super - Skrullan blev dock inte mindre taggad, direkt... Men jag gillar att hon är så himla framåt, hon ger mig mitt lilla adrenalinkick som gör att jag inte saknar att rida fälltävlan lika mycket. ;)

Man ser verkligen hur kul hon tycker att det är! Och du är modig som rider terräng på hack :bow:
-Vår bromssträcka blir typ 70% längre på hackamore. så det plockas enbart fram till mysiga uteritter i långsamt tempo :angel:
 
Man ser verkligen hur kul hon tycker att det är! Och du är modig som rider terräng på hack :bow:
-Vår bromssträcka blir typ 70% längre på hackamore. så det plockas enbart fram till mysiga uteritter i långsamt tempo :angel:

Haha, jag rider på hack därför att min bromssträcka blir KORTARE då! ;) Har ännu inte hittat en riktig bra betsling i hoppningen/terrängen, Skrullan är så känslig att om jag puttar på ett starkt bett så antigen stannar hon eller så går hon rakt upp i luften... :angel:
 
Jag red barbacka till "ridbanan" igår och släppte lös Ariel där. Det blev livat... :angel: Hon har verkligen utvecklat galoppen senaste året och det var nyttigt för mig att se. Hon tyckte det var så roligt att få springa och busa, speciellt när jag smackade på henne så hon fick öka galoppen. :p

Rätt vad det var sprang hon dock mot cavalettiserien (fanns utrymme på bägge sidor att springa förbi) och hoppade. :eek: Ca 4,5 meter långt och hon tog med sig ett par cavaletti när hon fortsatte galoppera. :rofl: Knäppa häst, men jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på hur kul hon tyckte att det var. I och med att det fungerade så bra med att släppa henne lös (har gjort om staketet) så kommer vi kunna löshoppa ibland framöver. Eftersom det ändå ser ut som jag inte tänker bli frisk i år. :banghead:

Coolaste hästen promenerade sedan hem med trött matte och stod helt stilla medan jag diskuterade julgransbelysning med grannen. :D
 
Haha, jag vill ju inte hellre ha valack, nu köper jag bara ston! :p Valacker är så tråkiga i jämförelse.....

jag med! Förra gången jag köpte häst så skulle jag helst ha en valack "trött på brunstiga märrar", men nu när jag (tyvärr) var tvungen att köpa ny, så provred jag inte en enda valack.
Har genom åren haft två valacker, men jag är en stomänniska helt klart! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp