07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med konkursförvaltaren, @Charlotte1975 du bör nog ringa honom innan du hämtar ut. PMa mig för namn och nummer.
Sannolikheten att jag får något alls skulle jag säga är typ noll. Eftersom jag returnerat varorna så räknas det som om jag hävt köpet, hur det kan anses att man hävt något som man inte fått, och då har jag en fodran på mitt belopp på bolaget och sannolikheten att man får sin 1876 kr är väl inte så troligt.

Frågade varför jag inte kan få de varor jag köpt om de har dem i lager och det går inte nu när företaget är satt i konkurs. Då skulle jag bli förfördelad framför andra fodringsägare...... ibland är juridik så jävla puckat.
 
Jag är så sur nu. Skulle behållt skiten. Ridbyxorna var ju rätt färg samt storlek iallafall men annan modell.
 
Vilken osis @Jfrelin :( Ja och det andra som var fel hade du ju kunnat sälja till någon om inte annat :down:

Min syster fick också lite konstigt med sin beställning, ett par boots istället för två, men kommer inte ihåg hur det blev med hennes betalning... Men är ju inte alls lika mkt pengar i vilket fall som!
 
Jag har galopperat! :banana:

Foten känns hyfsat att trava och galoppera med, men den klarar inte av några längre sträckor. Ariel var helt överexalterad i början, snacka om bjudning. :laugh: Men tack och lov har hon inte bästa konditionen just nu, så efter två vändor i galopp i backen var hon en nöjd häst. :angel:

Förutom de 250 meter runt gården + backen på ca 100 meter är det skare överallt, så ridningen blir lite trist framöver. :down:
 
Har pratat med konkursförvaltaren, @Charlotte1975 du bör nog ringa honom innan du hämtar ut. PMa mig för namn och nummer.
Sannolikheten att jag får något alls skulle jag säga är typ noll. Eftersom jag returnerat varorna så räknas det som om jag hävt köpet, hur det kan anses att man hävt något som man inte fått, och då har jag en fodran på mitt belopp på bolaget och sannolikheten att man får sin 1876 kr är väl inte så troligt.

Frågade varför jag inte kan få de varor jag köpt om de har dem i lager och det går inte nu när företaget är satt i konkurs. Då skulle jag bli förfördelad framför andra fodringsägare...... ibland är juridik så jävla puckat.

Fy fan så jävla surt..Jag lider verkligen med dig.
 
@Jfrelin Kan tänka mig att affären i närheten av konkursen blev desperata och sålde grejer de inte hade bara för att få in snabba pengar. Riktigt fult och som du säger är det så gott som omöjligt att få igen några pengar:(.
 
Har ridit ett sånt jla fulpass på Barb idag. Började rätt bra där jag spann vidare på travjobbet-där är jag nog nåt på spåren! Men så skulle jag jobbs några byten och jag blir så jla TRÖTT på henne att det känns som om hon skiter i mig. Hon KAN byta, men skiter mest i det. Så jag piskade lite (:o) och fick ordentlig snurr på galoppen och hon gjorde tamejtusan tre fina byten från vä till hö på raken! Åt andra hållet är det svårare men fick till två riktigt bra. Sen red jag in och skulle göra ett tredje och då gick det åt skogen typ. Det är en fin gräns på hur pass "i gasen" jag kan ha henne, då slog det över och hon låste sig och inget funkade. Kunde ändå avsluta på ett positivt vis.

Men det är som själv fan att det ska sitta så jla hårt för att byta galopp?! Vartenda ponnyunge kan ju. Men inte jag.
 
Har ridit ett sånt jla fulpass på Barb idag. Började rätt bra där jag spann vidare på travjobbet-där är jag nog nåt på spåren! Men så skulle jag jobbs några byten och jag blir så jla TRÖTT på henne att det känns som om hon skiter i mig. Hon KAN byta, men skiter mest i det. Så jag piskade lite (:o) och fick ordentlig snurr på galoppen och hon gjorde tamejtusan tre fina byten från vä till hö på raken! Åt andra hållet är det svårare men fick till två riktigt bra. Sen red jag in och skulle göra ett tredje och då gick det åt skogen typ. Det är en fin gräns på hur pass "i gasen" jag kan ha henne, då slog det över och hon låste sig och inget funkade. Kunde ändå avsluta på ett positivt vis.

Men det är som själv fan att det ska sitta så jla hårt för att byta galopp?! Vartenda ponnyunge kan ju. Men inte jag.

Du är väl gammal hoppryttare? Tänk att du ska hoppa en oxer på 130 och så skapa den energin du måste ha i galoppen för det innan bytet. Har du inte den galoppen kan du inte rida an hindret eller byta galopp då.
 
@fio Haha det var faktiskt så jag tänkte idag! Samma beslutsamhet och tryck i galoppen (och ingen tanke på att det skulle vara snyggt och dressyrigt:p). Det GÅR ju men det är nog mycket att jag fastnar i fisridningen och det vet ponnyn och då gör hon inte mer än hon behöver - om ens det...
 
@fio Det kommer! Hoppas jag... När jag var 15 lärde jag mitt halvblod byten på ett pass-ute på en äng. Hon var helt säker på bytena. Men nu, 20 år senare snurrar jag till allt så gud förbannat och jag blir helt matt.
 
Tränade idag. Gick såklart apkasst för att jag var sur pga Stablestore grejen, tåget försenat pga obehöriga på spåret så fick stressa järnet, orolig för en av mina bästa kompisar som är väldigt sjukt (inte döende dock) Divan kände såklart av det och var överjävlig och tränaren var nog inte nöjd med en enda grej. Funderar på allvar på att sluta med skiten. Vi blir aldrig bättre. Vi kan inte lära oss nya grejer. Antingen är jag för dålig, Divan för svår eller så har hon mindre kapacitet än en normal ridskolehäst.

Ska sura ikväll och sen ta nya tag imorgon. Grät till och med när jag mockade boxen efteråt. Det var väldigt längesedan det hände.
 
Tränade idag. Gick såklart apkasst för att jag var sur pga Stablestore grejen, tåget försenat pga obehöriga på spåret så fick stressa järnet, orolig för en av mina bästa kompisar som är väldigt sjukt (inte döende dock) Divan kände såklart av det och var överjävlig och tränaren var nog inte nöjd med en enda grej. Funderar på allvar på att sluta med skiten. Vi blir aldrig bättre. Vi kan inte lära oss nya grejer. Antingen är jag för dålig, Divan för svår eller så har hon mindre kapacitet än en normal ridskolehäst.

Ska sura ikväll och sen ta nya tag imorgon. Grät till och med när jag mockade boxen efteråt. Det var väldigt längesedan det hände.
I bland behöver man en urladdning med lite tårar. :( I morgon kommer de kännas lite bättre. Surt med Stablestore.:mad: Förstår att du är orolig för JP, hoppas hon kryar fort. Både du och hästen har kapacitet, de vet du!
 
Om ditt sto är som mina @Jfrelin, så är det fullkomligt hopplöst att få till ett bra pass om man är på dåligt humör... Du kan vara hur duktig som hälst, det hjälper helt enkelt inte med känsliga ston, och det är väl de enda gångarna jag saknar min valack! :banghead: :p

Men klart att det kommer bli bättre imorgon! Det är okej att bryta ihop ibland. :heart
 
Skickar lite pepp @Jfrelin , alla känner så ibland men det har ju gått framåt för er och visst har Divan fått väldigt fina kommentaren av bl.a. Paulinda? Ni är snart tillbaks i storform igen!

Annars får du börja hoppa och rida fälttävlan med henne, det gjorde jag när det inte gick framåt i dressyren ;)
 
Provridningen av fuxen i torsdags gick förresten skitdåligt, vi hade glömt kolla ridhusschemat och där var såklart uppbokat för hoppträning. Så vi fick vara på utebanan, där är bra lampor men det blir ju ändå skumt och mörkt utanför och konstiga skuggor, plus att där var en frusen skorpa ovanpå underlaget som gjorde att det lät väldigt mycket. Och hästen hade inte gått 6-7 veckor så han var ganska laddad och superspänd.
Inte så konstigt med förutsättningarna, men vi ska göra ett nytt försök imorgon i alla fall :angel:

Ponnyerna går det däremot framåt med, ordinarie ryttare har fortfarande ridförbud så jag ska rida dem nästa vecka också i alla fall, nästa helg ska deras tävlingsryttare komma ner och känna på dem så ägaren vill gärna att de ska vara ordentligt igång tills dess.
 
Ibland blir allt dubbrltrubbel liksom. Omläggning av schemat gör att jag måste se mig om efter ny tränare:(.

Red ut en sväng idag. Eller red och red. Kändes som skridskor mer då det va världens isgata.
Ska försöka åka till ridhus minst en gång i veckan nu framöver för jag mår verkligen dåligt när vi inte får vara igång.
Testade glidmedelstipset och de fungerar ju:D:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp