07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack allihopa för pepp! Ni är bäst :love:

Idag har fröken gått markarbete med ev hoppryttaren. Det såg jättebra ut så det var kul.

@sommarminne men nej vad tråkigt. Du som hade hittat en sån bra.

@Gabby_Ossi Är lite avis på dig som har så många olika hästar att rida på. Hoppas nästa provridning sker under bättre förutsättningar så du hittar något mer permanent.
 
@Jfrelin Ja jag kände mig så less igår. Har varit så otroligt nöjd och de känns som att de gått framåt.
Har fått nys om ett par tränare som "bara" är sju mil bort jag tänkte prova. Typ dubbelt så dyra mot vad jag betalt innan dock. Får se framöver om de går att få ihop med mitt schema men dom hade oftast tvådagars så då kan jag alltid vara med minst ett pass.

Och du som fått så fina lovord:love:. Tycker de mest verkar va skitsaker som småskodor som sätter käppar i ert hjul. Hoppas de ger sig nu framöver:banana:
 
Jag har ridit dressyrträning. :D Begriper inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna en sådan här häst! :love: Jag hamnar i obalans, kan inte ge korrekta hjälper pga smärta i foten och så fastnar jag i innerhanden. Ändå går Ariel i form och jobbar på. :heart

Värt att tillägga för er bortskämda (;)) att träningen sker på en vändplan invid en 90-väg med tung trafik och dessutom i ett par dm snö.

För övrigt åkte plogbilen förbi när vi jobbade med galoppfattningar. Ingen reaktion från Ariel, hon hade fullt upp med sin matte. :p
 
@Habina var det där en pik till min misslyckade provridning? :rofl:

Haha, nä inte direkt, men ibland blir jag full i skratt när någon skriver att de "bara" kan rida i det sämre/mindre ridhuset eller måste rida på (ve och fasa!) ridbanan när det är mörkt ute så man måste ha lampor. :rofl:

Sedan är det klart att det skulle underlätta att prova en häst i en lugn miljö jämfört med en stökig. Jag skulle nog inte vilja provrida en ny häst på min vändplan. ;)
 
Haha, nä inte direkt, men ibland blir jag full i skratt när någon skriver att de "bara" kan rida i det sämre/mindre ridhuset eller måste rida på (ve och fasa!) ridbanan när det är mörkt ute så man måste ha lampor. :rofl:

Sedan är det klart att det skulle underlätta att prova en häst i en lugn miljö jämfört med en stökig. Jag skulle nog inte vilja provrida en ny häst på min vändplan. ;)

Det är väl skillnad vad hästen är van vid också, tror den har gått på utebanan förut men kanske inte när det är mörkt och fruset. Och hade ägaren som hästen litar på ridit lite på den först hade det kanske gått bättre också, nu kom jag som helt ny och började ställa krav, han litade väl inte på att jag hade tillräckligt med koll på monster ute i mörkret så att han hade tid att gå i form och sådana triviala saker :rofl:.

Hade det varit Bruce jag var där med hade han kanske också varit lika spänd i början, men där vet jag ju hur jag ska jobba mig igenom det och han känner mig och är trygg med min ridning.
 
Här går ridningen sisådär. Träningen i tisdags var oki och nu blir det mer "ridning" sas vilket känns roligt.
Tränaren tycker definitivt jag ska sikta mot msv:c men det vete 17..
Tycker inte något känns speciellt stabilt just nu.
Jag har ju definitivt ingen tävlingsrutin heller..

Deppig värre då vår bil gått sönder och kommer och kosta 25000 att laga:cry:..
Alltid bad timing men i synnerhet när vi ska på långweekend till Budapest mitten av mars med mannen och sen GHS söndag-måndag med mina kids=ingen gratis helg direkt..
Skit är det:turd:..
Plus att det inte blir nån träning denna och kanske ej nästa.
Galoppen fungerar ändå betydligt bättre, nu krånglar förvända lite men,men, äh, det löser sig. Hon blir inte spänd och tjorvig iallafall:)..
Får ta det lite piano och vara nöjd med att hennes frustrerade reaktion i att ta eller vilja sitta ihop i vänster inte är påtaglig längre på samma sätt.
 
Hästen (Rut ska hon få heta!) skulle kommit idag, men det trodde jag ju inte riktigt på när hon blev hämtad bara häromdagen. Men jag trodde ju ändå att hon var påväg. Det är hon inte. På måndag vet transportören när det blir, dvs hon kommer inte att åka förrän nån gång senare i nästa vecka. Tidigast.
Nämen, vi satsar på säsongen 2017 då?

:banghead::banghead::banghead:

Nu har iaf transportören hämtat henne, så säljaren slipper ha bekymmer med den.

Jag är så ARG, men kan inte göra nånting! :rage::rage:
 
Hästen (Rut ska hon få heta!) skulle kommit idag, men det trodde jag ju inte riktigt på när hon blev hämtad bara häromdagen. Men jag trodde ju ändå att hon var påväg. Det är hon inte. På måndag vet transportören när det blir, dvs hon kommer inte att åka förrän nån gång senare i nästa vecka. Tidigast.
Nämen, vi satsar på säsongen 2017 då?

:banghead::banghead::banghead:

Nu har iaf transportören hämtat henne, så säljaren slipper ha bekymmer med den.

Jag är så ARG, men kan inte göra nånting! :rage::rage:
Men vilket skit. Kommer du ihåg att jag "varnade" att de ofta tar längre tid än lovat. Men din verkar tagit rekord. Skulle den inte kommit 2:a jan? Hoppas allt flyter på bra nu.
 
Har pratat med konkursförvaltaren, @Charlotte1975 du bör nog ringa honom innan du hämtar ut. PMa mig för namn och nummer.
Sannolikheten att jag får något alls skulle jag säga är typ noll. Eftersom jag returnerat varorna så räknas det som om jag hävt köpet, hur det kan anses att man hävt något som man inte fått, och då har jag en fodran på mitt belopp på bolaget och sannolikheten att man får sin 1876 kr är väl inte så troligt.

Frågade varför jag inte kan få de varor jag köpt om de har dem i lager och det går inte nu när företaget är satt i konkurs. Då skulle jag bli förfördelad framför andra fodringsägare...... ibland är juridik så jävla puckat.
@Jfrelin
Jag hämtade ut mitt paket i dag. Hade fått fakturan med brev, så kände att de inte gjorde någon skillnad. Jag hade tur för mina saker va rätt förutom ett par vantar som va 1/2 st större än beställningen. I bland ska man ha tur.....
 
@Jfrelin bra att du mår bättre och hittat ditt "vanliga jag " :)

@Marvin : så otroligt konstigt att transport och leverans av häst blivit en så problematisk konstig grej deluxe så som det blivit !

Har du fått någon koll på hur detta funkar utifrån försäkring som jag undrade om tidigare ?
 
Senast ändrad:
@Charlotte1975 Jo, jag kommer ihåg. Hon skulle åka vid nyår och sen veckan efter. Det är den resan som är aktuell nu... Så transporten har liksom inte ens börjat förrän nu i veckan. Jag hoppas de tar väl hand om henne!

@mackan Såklart det strular, vad annars liksom.

Nej, förstår inte hur du menar? Jag har haft hästen försäkrad sedan den kom i min ägo. Försäkringsbolaget (eller ombudet snarare) vet om att hon är kvar i UK fortfarande.
 
@Marvin jag frågade ju tidigare ang försäkring och du svarade :)
Undrar utifrån det hur försäkringarna gäller nu när det strular så mycket och väldigt lång leverans på dessutom en import :)
 
@Marvin jag frågade ju tidigare ang försäkring och du svarade :)
Undrar utifrån det hur försäkringarna gäller nu när det strular så mycket och väldigt lång leverans på dessutom en import :)

Jag utgår ifrån att försäkringen som jag betalar gäller. Men jag hoppas som fan att inget händer, för jag har ingen som helst lust att testa det skarpt.
 
Det är inte superkul att vara mig heller. Vi har tränat idag och vi överlevde. Jag grät lite när jag tittade på min film men jag lovar att rida bättre i morgon. Tränaren var nöjd för förra gången var det ännu värre och vi fick ett varv på slutet i trav som faktiskt var bra. För mig är det positionen i sadeln som spökar just nu. Stirrar så intensivt på mina händer att de inte tar vägen åt fel håll (vilket de så klart gör ändå) att jag glömmer vart jag är på väg. Och då vinglar han och jag blir sur. Väldigt logiskt. Men idag bröt jag inte ihop, det blev ju ändå bättre på slutet. Så i morgon kör vi igen!
 
Hästen (Rut ska hon få heta!) skulle kommit idag, men det trodde jag ju inte riktigt på när hon blev hämtad bara häromdagen. Men jag trodde ju ändå att hon var påväg. Det är hon inte. På måndag vet transportören när det blir, dvs hon kommer inte att åka förrän nån gång senare i nästa vecka. Tidigast.
Nämen, vi satsar på säsongen 2017 då?

:banghead::banghead::banghead:

Nu har iaf transportören hämtat henne, så säljaren slipper ha bekymmer med den.

Jag är så ARG, men kan inte göra nånting! :rage::rage:

Förlåt, förlåt men HAHAHA

Bara lugn, tänk vad vi kommer skratta åt detta sen i sommar..typ på Öveds :D
 
Hmm, vet inte om det är någon tröst @Marvin men här går vi fortfarande och väntar på ett föl som skall stå uppstallad hos mig, som skulle komma från Danmark i December.... :crazy: Så du är inte ensam i alla fall! Ägaren börjar bli lite trött på att vänta nu.... och jag börjar misstänka att hon blivit lurad... :cautious:
 
Väldigt fint namn @Marvin :D! Det heter ju min lilla bebishäst. Eller Burberry, men jag är ju såå långsökt så för den kända rutan fick det bli just Rut.
Nu börjar det väl ändå rulla på? Håller tummar att hon är hos dig snart. Förstår att du är vansinnig!

Skit med varorna @Jfrelin :meh:.
Jag beställde också från en större näthandel och fick inte ett rätt, dock ej samma och bara smågrejer men himla konstigt.

Tråkigt att träningen inte kändes så bra @Amanda_F. Du är ju jätteduktig och ambitiös, det kommer gå bättre idag! Ha kul!!!

Å här fortsätter jag i positiv anda:(..
Orkar inte...
Bellona ville inte stödja på höger fram på morgonen...Blir så jädra ledsen. Lite cylinderformad/stabbig. Hon har ju krustor fram på kotan så jag behandlar det som att hon fått lymfangit igen. Hibiscrub och ut i hage för att se vad lindrig rörelse gör.
Hoppas jag tänker rätt..å det inte är något annat..
Men vad blommar annars upp under under stillastående under natten?
Senskada? Vrickning? Hon har ju aldrig haltat av lymfangiten i bak..
Skulle ju ridit ut med dottern på 06-an. Kanske får "låna" henne för lite rekreationsridning, här ser ut att bli kanonväder iallafall..
 
@polly p Alltså lymfangit kan va de tråkigaste på denna jord. Peppar peppar har min hållit sig å mattan ett tag nu men jag vet inte hur många gånger jag behandlat för de:grin::wtf:. På min är det också hibiscrub som gäller:up:.

@Marvin Va gulligt med Rut, men va segt att hon aldrig kommer hem:mad:.


Är det någon som har tips på hur fasen jag ska lära mig att sitta ner normalt på min häst i traven? Jag håller på att bli tokig:sneaky:. Den fungerar periodvis och sen emellanåt inte alls. Han känns som en planka i ryggen emellanåt och jag får inte till de.
Jag har ju haft honom i många år nu men jag hittar inget samband med vad det är som gör att han blir lättare att sitta på emellanåt. Det blir som en ond spiral med att ju svårare han är att sitta på ju svårare är det att få fram honom. Han blir osäker och i två delar och bara pyser runt.
Vill bara gråta när jag såg senaste filmerna där jag skumpar runt:bump::crazy::nailbiting:. Någon som vet bra sitstränare?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp