07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ok av det jag läste så är han rätt lik Eamon Hickey som är den vi ser mest här nere. Framförallt det du beskriver av hur du ska tackla problemen som uppstår. Jag har kört lite såna övningar på bägge mina irländare och jag upplever att de tycker sånt är jättekul och har lätt för att fokusera på mig medan min alldeles egna svenskfödda 3-åring är mycket svårare att få att koncentrera sig på bara mig....:o
Jag vet inte hur EH är, men jag fick känslan av att han snurrar alla hästar mer än Will. Men jag behöver också snurra ibland, speciellt uppifrån hästryggen, för då finns inte samma möjlighet att få ner huvudet på honom som när jag står på backen...
 
Jag vet inte hur EH är, men jag fick känslan av att han snurrar alla hästar mer än Will. Men jag behöver också snurra ibland, speciellt uppifrån hästryggen, för då finns inte samma möjlighet att få ner huvudet på honom som när jag står på backen...
Ja möjligt, han gör ju det när han börjar jobba med dem men inte så mycket när de lärt sig systemet. Funkar iaf!:)
 
@Novali01 Jag har bestämt för mig att han va med när min reds in. Och med tanke på hur han va att hantera när jag köpte honom:o tycker jag personligen att det va ett under som skedde när jag hoppade upp. Han har alltid varit supercool att rida! Så jag är grymt imponerad:D
 
Idag har jag fått gå från mitt jobb-uppdrag (bra fast orättvist) och sen varit och tävlat MsvC:1 med Caspian. Mental disktrasa är state Of mind just nu, men nöjd. Jag red nog den fegaste MsvC:1 som någonsin ridits, tog oss igenom det bit för bit, utifrån lagom förmåga. Ingen spänd båge men inga direkta missar (fula skolor och volter räknas inte som miss). I vilket fall klarade vi kvalet! 62,606 % och det känns toppen! Att han skötte sig som en stjärna, även lyssnade på min kompis som jobbade med Wills motoder och sen stod snällt i trailern var bara bonus! Han lastade sig själv också, och verkade trivas bra i trailern. Dagens hästskötare fick snällt gå med in när han ville det, så bootsen fick jag kränga på honom när han stod i trailern, men det gick bra det med!
 
@Amanda_F Grattis till kvalet! Är vi förresten nån här i tråden som hunnit till att starta MsvB än?

@myfairlady91 Alltså det måste var så otroligt roligt att ha tagit fram en så himla fin häst! Kommer du att behålla henne? Gissar att du börjar få ordentliga bud...!
 
@Amanda_F Grattis till kvalet! Är vi förresten nån här i tråden som hunnit till att starta MsvB än?

@myfairlady91 Alltså det måste var så otroligt roligt att ha tagit fram en så himla fin häst! Kommer du att behålla henne? Gissar att du börjar få ordentliga bud...!

Tack! Dessi är inte till salu, hon ska behållas. Hon förlorade ju sin mamma när hon var 11 veckor gammal så jag har bara henne. Hon är en del av mig! Enda sen första tävlingen så har folk varit intresserade, men svaret har blivit detsamma till alla.
 
Grattis @Amanda_F till kvalprocent:)! Vad duktig och när du ändå kände att du red försiktigt och inte gasade på sas!
Tråkigt med jobb..

Jag var ju hos veterinär nr två med hästen men, nä, denne tyckte inte det fanns något att gå vidare med heller efter böjprov och longering. Hon jobbar dessutom kiropraktiskt vilket är lite intressant. Provade tejp på henne vilket nog gjorde att hon höjde upp överlinjen lite samt aktiverade höger bak.
Ja, ja..vi rider igång ytterligare och så får hon komma lite till min tränare.
Tror jag iof hade behövt lämna iväg henne en månad minst för att lösa våra problem men har inte riktigt ekonomi till detta..:(
Rider lilla 06:an också och det funkar oki iallafall!
 
@Jfrelin nä, hann aldrig starta, började tävla FT och hoppning istället! Kvalad har han dock varit sedan maj 2014.

Men startade en gång på hans mamma Athena!
 
Vi har planerad debut i höst, 3 eller 25 sept då div 1 allsvenskan troligen är. Om vi får ihop ett lag dvs... Men annars tävlade jag ju både F&Z i MsvB, men de var ju födda 04 och 99 :angel:

@polly p kontraktet kortades bara en månad så det var helt ok och jag har inte trivts pga en kollega så idag känns det bara bra!
 
Jag fortsätter att spamma, nu med lite bilder:

13244836_10157408874830497_6499163244344721241_n.jpg

13239140_10157408875505497_7842478610986112493_n.jpg

13256077_10157408876445497_4663629947876426765_n.jpg
 
Jag har huvudbry. Har blivit tillfrågad att låna ut magen på Queenie, och det är väldigt delade känslor kring det... Jag vill ju egentligen komma igång med henne igen, men jag är osäker på om jag kommer kunna ta mig den tiden med den lilla tvåbenta i familjen. Jag ska ju både börja jobba och sen skola in på dagis efter nyår, och då vet jag inte om jag kommer kunna ta mig den tiden som krävs för att hålla igång henne, åka på träningar osv... Egentligen hade jag tänkt vänta med ny betäckning tills årets föl ska ridas in och börja arbetas mer, men kanske det hade varit en idé att låta henne gå med föl ett år till redan nu...

Åh vad jag är velig! :arghh:
 
Jag har huvudbry. Har blivit tillfrågad att låna ut magen på Queenie, och det är väldigt delade känslor kring det... Jag vill ju egentligen komma igång med henne igen, men jag är osäker på om jag kommer kunna ta mig den tiden med den lilla tvåbenta i familjen. Jag ska ju både börja jobba och sen skola in på dagis efter nyår, och då vet jag inte om jag kommer kunna ta mig den tiden som krävs för att hålla igång henne, åka på träningar osv... Egentligen hade jag tänkt vänta med ny betäckning tills årets föl ska ridas in och börja arbetas mer, men kanske det hade varit en idé att låta henne gå med föl ett år till redan nu...

Åh vad jag är velig! :arghh:

Det låter ju som du kommer att ha fullt upp ett bra tag framöver. Men du ska göra det DU vill, Queenie dör ju inte precis av att gå på halvfart heller, man måste inte göra en elitsatsning bara för att man inte betäcker. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
883
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 427
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 151
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 969
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp