07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte skrivit på ett tag men läser hur det går för er andra!:) Så kul att höra vad som händer!
Tråkigt dock med alla skadade och sjuka hästar!:cry:

Har börjat rida lite sporadiskt på Nova igen efter fölningen, ibland utan föl och ibland får Noella följa med när jag rider på åkrarna. Kul att se henne rejsa runt och bralla!:love:
Tyvärr har det inte blivit som jag tänkt mig med allt eftersom min mamma blev sjuk i somras och de upptäckte en hjärntumör!:( Hon dog tyvärr förra veckan så inget är speciellt kul just nu!:cry:
Hästarna har fått komma lite vid sidan av och inte blivit så mycket jobbade med. Tur att jag valde att ta föl just denna sommaren så inte Nova krävde så mycket ridning. Noella blir bara hanterad med det man måste. Våran andra häst har fått långvila med sporadisk ridning i skogen och lite markträning.
Får hoppas att jag hittar lusten till hästar och ridning igen när allt har kommit in i vanliga gängor igen!


:heartheart:heart
 
Har inte skrivit på ett tag men läser hur det går för er andra!:) Så kul att höra vad som händer!
Tråkigt dock med alla skadade och sjuka hästar!:cry:

Har börjat rida lite sporadiskt på Nova igen efter fölningen, ibland utan föl och ibland får Noella följa med när jag rider på åkrarna. Kul att se henne rejsa runt och bralla!:love:
Tyvärr har det inte blivit som jag tänkt mig med allt eftersom min mamma blev sjuk i somras och de upptäckte en hjärntumör!:( Hon dog tyvärr förra veckan så inget är speciellt kul just nu!:cry:
Hästarna har fått komma lite vid sidan av och inte blivit så mycket jobbade med. Tur att jag valde att ta föl just denna sommaren så inte Nova krävde så mycket ridning. Noella blir bara hanterad med det man måste. Våran andra häst har fått långvila med sporadisk ridning i skogen och lite markträning.
Får hoppas att jag hittar lusten till hästar och ridning igen när allt har kommit in i vanliga gängor igen!

Beklagar! Jättekram!
 
Har inte skrivit på ett tag men läser hur det går för er andra!:) Så kul att höra vad som händer!
Tråkigt dock med alla skadade och sjuka hästar!:cry:

Har börjat rida lite sporadiskt på Nova igen efter fölningen, ibland utan föl och ibland får Noella följa med när jag rider på åkrarna. Kul att se henne rejsa runt och bralla!:love:
Tyvärr har det inte blivit som jag tänkt mig med allt eftersom min mamma blev sjuk i somras och de upptäckte en hjärntumör!:( Hon dog tyvärr förra veckan så inget är speciellt kul just nu!:cry:
Hästarna har fått komma lite vid sidan av och inte blivit så mycket jobbade med. Tur att jag valde att ta föl just denna sommaren så inte Nova krävde så mycket ridning. Noella blir bara hanterad med det man måste. Våran andra häst har fått långvila med sporadisk ridning i skogen och lite markträning.
Får hoppas att jag hittar lusten till hästar och ridning igen när allt har kommit in i vanliga gängor igen!
Beklagar :heart.
 
Har inte funkat att fasa ut Metacamet. Värme båda fram igår så har fått gå upp till normaldos igen. Värmen bestod idag men var mindre iaf. Imorgon blir hon skodd så hon måste vara smärtfri. Både hovis och veterinär kommer imorgon så det kommer bli rörelseprov då. Är rätt nervöd inför hur hon rör sig, men ser normal ut de tre steg hon tar mellan boxarna när jag mockar iaf.

Burban är iaf mitt lyckopller just nu. Red lite i ridhuset igår och det är verkligen basic unghästridning med att leta kontakt och jämn bjudning. Provade fatta galopp åt båda håll och det gick. Idag har jag bara longerat lite men måste filma en dag så ni för se hur hon rör sig. Jag är så förvånad fortfaranda hur fin hon är i gången. Hon brände väg i en jättetrav en vända som jag mest gapade åt :D! Mycket uttryck fram och bra tryck i bakbenen som hon verkligen sätter in under sig. Så himla nökd med henne!
14642171_10209506063920389_5355728063060827801_n.jpg
 
Nu har Barb fått fancy specialskor på sig. Är löjligt tacksam över min hovslagare som är mycket erfaren på det här. Idag hade hon även med sig en lärling så har fått lära mig en massa jag också när hon instruerade honom :). Blev heartbarskor idag med tjocksula under. Hade det inte varit att vi går mot kallare tider hade det lagts flytsula med silikon, men eftersom det är kallt blir den hård och motverkar syftet.
14642170_10209525370363038_13496970261309893_n.jpg


14595738_10209525370403039_6126117357310184541_n.jpg


14925416_10209525372083081_7838914662270410703_n.jpg


Världens bästa ponny som är så snäll på sin boxvila, känns så skönt att boxen är precis vid dörren så hon kan stå och andas frisk luft samt har utsikt över riddskolans hagar :).
14938198_10209525370323037_5090176900304612106_n.jpg
 
Det är som elände sprider sig i tråden :p
Tränade i fredags och i söndags. I fredags var hon superklämmig och brunstig och igår var hon något bättre men inte bra. Byten går fortfarande dåligt och på riktigt är hon ju helt dum i huvudet. Måste ju vara sjukt jobbigt att sparka bakut hela tiden. Sen gör hon typ ett utan spark följt av 300 med spark....
Spelar ingen roll vilken linje jag rider på om jag rider mellangalopp eller supersamlat eller arbetsgalopp, hög i form, låg i form osv.
Martin och Paulinda säger att hon kommer ge sig och att hon byter rent iallafall men jag börjar misströsta så det blir skönt att åka på semester snart.
På söndag kör jag henne till vattenträning och så är hon där i 2 veckor sen är det 1,5 vecka tills jag kommer hem och då får hon vila så tar vi nya tag sen. Tur att det är långt till nästa tävlingssäsong. Det positiva är att alla skolor sitter hur bra som helst både i galopp och trav och på diagonaler. Formen är jättefin och nosen har verkligen börjat komma fram även i den höga formen. Men vi kan ju bli världsbäst i MSV C om vi aldrig klarar bytena :D
 
Hon hör ju inte till tråden med 08an jag lånar fick panik när jag skulle prova trava för första gången igår och bockade av mig. Slog i huvudet ganska ordentligt så minns knappt något från jag åkte av och någon timme framåt. Så nu blir det nog inget mer med inridning där, inte före fölet iaf. :(
 
... Och Caspian kunde gnägga igår. Det ska han inte kunna. Kunde inte det i förrgår. Och veterinärerna ringer inte upp som utlovat. Är väldigt orolig att det kanske gått upp. Det verkar vara motsträviga uppgifter om det går att göra om en sån här operation. Det är minst 50 tkr som min försäkring nog inte tar då. Känns toppen.
 
Men ärligt talat, hur fan står planeterna egentligen?! Det är ju så bara elände för alla hela tiden. Och det är stora grejer dessutom. Jag börjar bli helt paranoid på vad nästa elände är. (På riktigt alltså. Har hittat nu bil, men vågade inte skriva papperna idag för att jag fått för mig att november blir en bättre månad. Helt rimligt).
 
Men ärligt talat, hur fan står planeterna egentligen?! Det är ju så bara elände för alla hela tiden. Och det är stora grejer dessutom. Jag börjar bli helt paranoid på vad nästa elände är. (På riktigt alltså. Har hittat nu bil, men vågade inte skriva papperna idag för att jag fått för mig att november blir en bättre månad. Helt rimligt).
Jamen NATURLIGTVIS gör det jeeetestor skillnad att du skriver papper idag!:rofl::rofl::rofl:
 
Det verkligen spöregnar här så ganska så nöjd med att vara hästledig idag. Käkar pepparkakor och dricker te istället. Imorgon bitti ska jag besiktiga transporten så det blir skönt att slippa tänka på sånt sen. Måste byta till vinterdäck i helgen också. Tur att bra tjej reder sig själv.
Såg att Isabell har gått upp som världsetta nu också. Det är jag extra glad för :p
 
@Amanda_F har du fått tag i veterinärerna?
Japp! Och hon tyckte att jag kunde ta hem honom och börja smyga igång. Det är svårt att veta varför saker ändras innan man kollat. Så nu är han hemma och jag kommer börja promenera och tömköra själv. Det känns toppen, kontrollfreaket i mig klarar en månad men inte mer... Om tre veckor kunde vi komma tillbaka tyckte vet, en vecka på slutet kan man tydligen stjäla om man tror att något kan ha gått snett.

Det viktigaste ska tydligen vara att han inte går upp i varv, springa kontrollerat är mer ok... Ska försöka berätta det för honom :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
916
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 486
Senast: Johannna1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 198
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 091
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp