Bukefalos 28 år!

Sv: 07:orna!

Körde premie med den ena igår. :)
Med tanke på att hon blev inkörd i februari/mars och inte började gå banjobb förrän i september så är jag jättenöjd att hon överhuvudtaget klarade av det. Tyvärr galopperade hon varvet kvar när det kom en annan häst i tredjespår (själv gick hon i dödens innan) och hade väl hamnat på en tid precis runt 1.30 annars. Nu klarade hon sig med ett nödrop, men med tanke på att galoppen var modell jättestor så är jag bara tacksam. :)
 
Senast ändrad:
Sv: 07:orna!

Grattis :D

Min som varit halt hela sommaren men också började köra jobb med i september var inne på banan i går och gick knappt framlänges...:crazy:

Den andra killen ska gå premie på måndag ...
 
Sv: 07:orna!

Vart inne med Tuva en sista gång nu innan kvalet, gick i 45tempo. Måste tyngas mer fram men jag e nöjd :)
 
Sv: 07:orna!

Grattis till premien :) Alltid lika skoj!

Vad tråkigt Martha, det kommer säkert framöver ;) Vad var det som krångla? Lycka till nu på måndag, går säkert suveränt! :bump:
 
Sv: 07:orna!

KL
Piruett har fått vila en månad efter premien då hon hade lite känning i ett framknä. Nu startar vinterträningen för hennes del.
Vinterträning blir det även för den nya 2-åringen, en hingst e El Glide (Yankee Glide) med Credit Winner som morfar. Han premade i somras men är stor och behöver, i mina ögon, mera muskler och styrka innan jag begär mer tempo av honom även om han säkert har hyggliga tider i sig.
 
Sv: 07:orna!

Bara en liten fråga.. Min 2åring ska starta premielopp den 28nde och hennes frysmärkning syns inte. Är det något man måste göra nåt åt? :confused:
 
Sv: 07:orna!

Dom kommer att raka pälsen som är över frysmärkningen på travet i samband med idkontrollen :) så du behöver inte göra något
 
Sv: 07:orna!

Skulle de vara så att de inte kan tyda märkningen fast de rakar så gör de ett dnatest. Men du får starta ändå i premielopp.

Har för mig att de var så iaf..
 
Sv: 07:orna!

Idag är det dags för kval :S E så nervös, vet att hon kan tiderna men ja är orolig för galopperna..... Efter banomläggningen är kurvorna så hemskt doserade, de är toppen för dom som springer snabbt men för 2-års kallbloden blir dom jobbiga
 
Sv: 07:orna!

Hon klarade kvalet :) 1.53,1 blev tiden, sprang perfekt men blev lite trög då hon hade bomull i öronen för första gången, tyvärr var den andra tvååringen inte så snabb så hon fick springa själv. Men jag är helnöjd :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 544
Senast: Askur2017
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 815
Senast: Linn-Nora
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp