09:orna del 3

Jag tänker prova lägga ut min också. Jag tycker om henne så fruktansvärt mycket, men jag kommer nog aldrig lita på henne. Trots att det går bra, red tex idag precis som vanligt. Fin i munnen, lyhörd och supertrevlig, så är det inte kul liksom. Däremot kommer jag fortsätta rida henne såklart och jobba på mig själv och såklart försöka utbilda henne vidare. Kommer inte rätt hem har hon en box hos mig.
 
Jag tänker prova lägga ut min också. Jag tycker om henne så fruktansvärt mycket, men jag kommer nog aldrig lita på henne. Trots att det går bra, red tex idag precis som vanligt. Fin i munnen, lyhörd och supertrevlig, så är det inte kul liksom. Däremot kommer jag fortsätta rida henne såklart och jobba på mig själv och såklart försöka utbilda henne vidare. Kommer inte rätt hem har hon en box hos mig.

Om du känner dig osäker tycker jag du tänker helt rätt i att sälja, det ska va roligt att rida :) Man ska inte ha ont i magen över att behöva sitta upp på hästen, hur mycket man än tycker om dem så är det inte värt det :)
 
Jag tänker prova lägga ut min också. Jag tycker om henne så fruktansvärt mycket, men jag kommer nog aldrig lita på henne. Trots att det går bra, red tex idag precis som vanligt. Fin i munnen, lyhörd och supertrevlig, så är det inte kul liksom. Däremot kommer jag fortsätta rida henne såklart och jobba på mig själv och såklart försöka utbilda henne vidare. Kommer inte rätt hem har hon en box hos mig.

Jag tycker du gör rätt! Det ska vara roligt att rida!

KL

Fille har haft boxvila pga en hovböld. Idag var det dags att åka o löshoppa. Och jösses vad jag ångrar att jag inte hade med mig nån som kunde filma!! Han spände upp sig, välvde nacken och travade som jag vet inte vad!!!! Så sjukt snygg!!

Själva löshoppningen gick sådär, han var mest fokuserad på att studsa ;) Men kul hade han!!
 
Jag tycker du gör rätt! Det ska vara roligt att rida!

KL

Fille har haft boxvila pga en hovböld. Idag var det dags att åka o löshoppa. Och jösses vad jag ångrar att jag inte hade med mig nån som kunde filma!! Han spände upp sig, välvde nacken och travade som jag vet inte vad!!!! Så sjukt snygg!!

Själva löshoppningen gick sådär, han var mest fokuserad på att studsa ;) Men kul hade han!!
Åh synd att du inte filmade. Kommer aldrig glömma den där löshoppningsfilmen med honom du visat tidigare. Han ser för himla härlig ut :D
 
Åh synd att du inte filmade. Kommer aldrig glömma den där löshoppningsfilmen med honom du visat tidigare. Han ser för himla härlig ut :D

Han ÄR härlig!!

Jag tror inte jag visade bilderna från kliniken på honom... Hingst, stått på box i en vecka, hästar runtikring som skriker... Vad gör då hingsten???
Jo!







På löshoppningen så var han hur busig som helst! När jag ropade på honom så välvde han upp nacken, lyfte hela fronten och travade med kraftiga kliv fram till mig! Tvärnitar precis innan, det är tur att jag känner honom så väl, annars hade det varit lite äckligt med en häst travandes så kraftfullt rakt mot en :D

På kliniken däremot så stod han o sov! Det gjorde han även utanför ridhuset när vi väntade på att få komma in :D

Behöver jag säga att jag är tokkär i min häst?!?! Hans avkommor är lika mysiga dem, pussas med tungan jämt! De är dock lite unga så ibland kommer det en tand med, så de får inte pussa mig i ansiktet :cool:
 
Kul med löshoppning! Min klubb ska anordna löshoppningsdagar som jag bara ska åka på! Att plocka fram själv är lite motigt, mååånga hinderstöd.

Skönt att få lite ryggdunkar här, min stallägare är lite anti mitt beslut att sälja. Men det är nog mest för att hen vill köpa men inte har pengar än. Idag hasade vi runt på ridplanen, nu börjar det bli dags för att åka till ridhus och ägna sig åt lite riktig ridning.
10942839_760614243987119_344166925_n-copy-copy.jpg
 
Jag förstår verkligen att du har blivit osäker @Bluefish jag är mkt tacksam över att Felix är så cool. Det ska vara roligt att rida! Prova dig fram, känns det inte rätt i magen så kanske det är bättre att sälja. Stallägaren får väl spara så länge :)
 
Livar upp tråden med lite film! Igår åkte jag iväg med henne till beridaren jag bokat tid hos. Hon red henne helt utan svårigheter och gav mig tips ända från uppsittning till avskrittning i princip. Hon konstaterade också en del, vad vi måste lägga krut på nu och lite hur. Det var häftigt att se henne under ett proffs! Men jag vill inte jämföra mig alltför mycket med vad de åstadkom. Jag vill också dit, såklart. Men jag börjar precis få kläm på att sitta på rätt sittben, hon tävlar 150. Så är det, så jag får göra mitt bästa utifrån förutsättningarna. Såhär såg det igår för dem igår. Mycket mer tryck, energi och helt enkelt bra och pedagogiskt! Kommentarer på ryttaren undanbedes eftersom det varken är jag eller någon annan på buke.

Så idag samlade jag lite mod, tittade på filmen från igår flera gånger och försökte känna "Det går, jag kan detta". Jag gjorde precis samma sak som beridaren gjorde igår, vilket resulterade i att uppsittningen kändes lika odramatisk som den såg ut. Jag har vågat trava 2 minuter max senaste passen, så idag var ett lyft! Hade en bra känsla, anade lite självförtroende och tog till och med ett par galopper. Dock lite "min travare och jag" över dem så kom inte på film. Här däremot är det fritt fram att kommentera! Jag är lite emot att behöva försvara och ursäkta sig varje gång man lägger ut film så jag avvaktar helt enkelt, ni ser nog samma saker som jag och kanske något nytt vilket vore nyttigt.
 
@Bluefish Tycker också att du är för hård mot dig själv. Det saknas ju energi som du själv sa, nu kanske du ville rida i det tempot av en anledning. Men du får mycket gratis av lite bättre tempo och försöka att bli lite mer stabil/stark i sitsen, kan ju lätt bli lite så på större hästar att man dras med lite framåt och då försvinner också framåtbjudningen. Kanske korta tyglarna, inte tänka så mycket på formen och mer rama in henne med skänkeln så hon bli kvickare överlag. Kanske lite längre sporrar...
Såg också på filmen när den andra ryttaren red att hon inte kommit så långt som jag trodde i sin utbildning, syns i galoppen, när hon blir starkare och orkar mer så kommer det nog bli kanon:)
 
I fredags tränade vi igen ! Kändes mycket bättre denna gången ! Har upplevt henne glapp och ostadig i några veckor . Vi kom fram till att det är för att jag hela tiden släpper inner tygeln och klappar . Sadeln ligger inte bra heller. Jag sa då att jag tror det är för att hon är lite bukig just nu, kan va så sa tränaren . Kan även gå att stoppa om den så den lägger sig bättre . Just nu placeras jag fel i den. Har kontaktat en sadelutörpvare som ska komma när det passar så får vi se vad hen säger. Iaf tillbaka till träningen . Jätte nöjd med henne. Var jobbigt i höger galoppen men det släppte mot slutet . Känns nu som om vi är på rätt väg :)

 
Tack för pepp, jag försöker släppa att vara så självkritisk hela tiden, medveten kommer man ändå alltid vara och komma långt på. Beridaren bad mig jobba en del på skänkeln, att hon ska flytta undan och liksom ta den. Tror det är lite därför det blir att jag mest rattat runt i tygeln. Sedan är jag väldigt klen i kroppen och orkar inte mer än någon långsida i den trav hon bör gå i, men nästa gång ska jag ha som mål att rida i den så länge jag orkar fortsätta vara balanserad och stadig. Tycker jag ser tydligt när jag tappar den balansen, viker mig framåt och stoppar ut armbågarna. Flytta för skänkeln och galoppera mycket är det som gäller! Galoppen har mycket riktigt kommit i skymundan och försvagats när jag mest travat omkring i undertempo och jobbat med att få ihop mig själv @manhattan_2006. Vi är på gång! :D
 
@Bluefish den största kritikern är vi själva! Jag vet hur du känner . Minsta motgång för mig får mig att känna mig värdelös och att jag inte kan rida för 5 öre . Dock gäller det att man själv verkligen VILL och att man klättrar upp igen . Man måste ge sig F*n på att man är bra att man kan mer än man tror . Sen hjäper det mycket med medmänniskorna för man behöver en spark i baken och någon som puschar på och peppar :) kämpa på du klarar det !
 
Så är det verkligen. Man är inte lika tuff när som i yngre dagar vad gäller att skaka av sig kritik. Kunskap är farligt, man börjar tvivla på sig själv :D Såg att du skulle debutera msv snart i bloggen, lyckospark härifrån! @Anyo
 
Så är det verkligen. Man är inte lika tuff när som i yngre dagar vad gäller att skaka av sig kritik. Kunskap är farligt, man börjar tvivla på sig själv :D Såg att du skulle debutera msv snart i bloggen, lyckospark härifrån! @Anyo

förstår dig precis :) nej det är faktiskt inte debut men hennes 3:e start dock :) tack ska göra mitt bästa :D
 
Men åh, det visste jag ju, minns att du skrivit det tidigare :o Jaja, önskar dig lycka till oavsett!

Jag red ett pass i ridhuset idag, förkyld och svullen typ överallt. Precis allt krånglade. Kroka fast släpet på bilen, glömde ridpjucksen i stallet, hann inte till jobbet, det var träningar i ridhuset trots att det skulle vara "tomt". Kände att näe, det är inte meningen att jag ska rida. Men det var kanske snarare meningen att jag skulle inse att min häst inte bryr sig så mycket som jag tror. Så vi red ett pass jag är nöjd med under omständigheterna! Får se vad jag tycker efter att ha tittat på en film som tydligen är uppochner och därför uteblir. Men mycket bättre tempo och driv i henne idag! Fin i formen och arbetsvillig i säkert 15 minuter, sen fick jag övertala :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 740
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 296
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 841
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp